زنان تکواندوکار بر بام آسیا

تیم ملی تکواندو بانوان ایران با درخشش در شیاپ‌چانگ کره‌جنوبی بر بام آسیا ایستاد. این در حالی است که تیم ملی ایران در مجموع بیست و پنجمین دوره  مسابقات (دو بخش زنان و مردان) با   3 طلا، 5 نقره و 2 برنز، روی سکوی سوم آسیا قرار گرفت. کره جنوبی قهرمان شد و ازبکستان رده دوم را از آن خود کرد. 
​​​​​​​گروه ورزشی/ تیم ملی تکواندو بانوان ایران با درخشش در شیاپ‌چانگ کره‌جنوبی بر بام آسیا ایستاد. این در حالی است که تیم ملی ایران در مجموع بیست و پنجمین دوره  مسابقات (دو بخش زنان و مردان) با   3 طلا، 5 نقره و 2 برنز، روی سکوی سوم آسیا قرار گرفت. کره جنوبی قهرمان شد و ازبکستان رده دوم را از آن خود کرد. دیروز که آخرین روز مسابقات بود با ناکامی فرزان عاشورزاده و امیرمحمد بخشی همراه شد؛ فرزان عاشورزاده در وزن منفی 63 کیلوگرم در اولین مبارزه مقابل لیانگ از کشور چین، در ۲ راند نزدیک مبارزه را ۱۳- ۱۳ و ۱۳-۱۰ واگذار کرد و نتوانست به مرحله بعدی صعود کند، همچنین امیرمحمد بخشی آخرین نماینده ایران در این مسابقات در وزن منفی 80 کیلوگرم در مبارزه اول رامش حسینی از افغانستان را از پیش رو برداشت اما در مبارزه دوم خود حریف سئو از کشور میزبان نشد و در راند شماری 2-1 مغلوب این حریف کره‌ای شد تا شاگردان بیژن مقانلو در حسرت طلا در این مسابقات بمانند. البته پیش از این تیم ملی بانوان با 3 طلای ناهید کیانی، اکرم خدابنده، زهرا پوراسماعیل، 2 نقره نسترن ولی زاده و مبینا نعمت زاده و تک برنز زهرا شیدایی به کار خود در این مسابقات پایان داده بود. تیم مردان هم با 3 نقره مهدی حاج موسایی، علیرضا نادعلیان، میرهاشم حسینی و تک برنز دانیال بزرگی در حسرت طلا ماند و با قرار گرفتن در رده پنجم به کار خودش روی شیاپ‌چانگ کره جنوبی پایان داد تا بیژن مقانلو در اولین محک جدی بعد از به عهده گرفتن هدایت تیم ملی ناکام بماند. گفتنی است در بخش مردان، تیم ازبکستان قهرمان شد.
مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو زنان که شاگردانش قهرمان آسیا شدند، در این خصوص گفت: «برای اولین بار در تاریخ تکواندو بانوان توانستیم در یک رویداد در 6 وزن 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز بگیریم و قهرمان شویم. گرچه در وزن پنجم هم می‌‌توانستیم صاحب طلا شویم اما از نتایج تیم راضی هستم.» او سطح آمادگی رقبا در این مسابقات را بالا دانست: «کره جنوبی مهد تکواندو دنیاست. نه تنها کره بلکه همه تکواندوکارانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند از سطح آمادگی خوبی برخوردار بودند. در واقع چین، تایلند، فیلیپین، ازبکستان و دیگر رقبا برای مدال پا به میدان گذاشته بودند. ما بعد از 2 ماه تمرین عازم مسابقات شدیم و خدا را شکر ملی‌پوشان درخشیدند و نتیجه زحمات‌مان را گرفتیم.»



​​​​​​​