آغاز کشت ديم در 5.2 ميليون هکتار از اراضي کشاورزي توسط ستاد اجرايي فرمان امام(ره)


اجراي طرح جهش توليد در ديمزارهاي کشور در سال زراعي جديد با هدف تحت پوشش قراردادن 5 ميليون و 200 هزار هکتار زمين کشاورزي آغاز شد.
صبح ديروز در مراسمي با حضور معاون اول رئيس‌جمهور ، وزير جهادکشاورزي ، سرپرست و معاونان و مديران استاني ستاد اجرايي فرمان امام ، نماينده ولي‌فقيه و جمعي از مسئولين مربوطه ، همايش آغازين سال زراعي جديد طرح جهش توليد در ديمزارهاي کشور در محل ساختمان وزارت جهادکشاورزي برگزار شد. معاون اول رئيس‌جمهور دراين مراسم با اشاره به تأكيدات و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري براي اجراي طرح جهش توليد در ديمزارهاي كشور تصريح كرد: جلب اعتماد مردم و كشاورزان مهمترين عامل اجراي مؤفقيت‌آميز اين طرح است. محمد مخبر افزود: عزم جدي ستاد اجرايي فرمان امام در خصوص طرح ديمزارها به واسطه اهميت امنيت غذايي و كشاورزي در کشور است. معاون اول رئيس‌جمهور ضمن تاکيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي در کشور، گفت: تعامل مردم و دولت بسيار حائز اهميت است و هر جا اعتماد مردم را در هر زمينه‌اي به دست آورديم به موفقيت رسيديم. مخبر در خصوص اهميت كشت ديم در كشور ادامه داد: بايد به سمتي حركت كرد كه حتي يک متر زمين ديم در كشور نباشد كه زير كشت نرفته باشد و اگر زمين كشاورزي بدون استفاده بماند، حتما به دليل ضعف مديريتي است.  وزير جهادکشاورزي نيز در اين نشست با بيان اينکه امروز اقتدار تأمين غذا از اقتدار نظامي در دنيا بالاتر رفته و جنگ اوکراين اين اهميت را نمايان کرد، گفت: دولت در اولين جلسه امسال تصميم مهمي در راستاي فرمايش رهبرانقلاب درخصوص اصلاح نرخ گندم انجام داد.
سيدجواد ساداتي‌نژاد افزود: ستاد اجرايي فرمان امام يک ستاد استراتژيک است و هرجا وارد شده تحول در کشور آفريده است. برکتي که در حوزه کشاورزي هست، در ساير حوزه‌هاي اقتصادي نيست، طرح ديمزار از پربرکت‌ترين و موفق‌ترين طرح‌هايي است که ستاد اجرايي در آن ورود کرده که جادارد بابت عملکرد خوب‌شان از همه همکاران ستاد اجرايي به ويژه دکتر نوروزي و سيدهاشمي تشکر کنم.  وزير کشاورزي با بيان اينکه طرح ديمزارها يک ميليون و دويست هزار کشاورز را شامل مي‌شود، گفت: ديمزار يکي از بخش‌هاي مغفول در کشور بود، در کنار جهش توليد در ديمزار ، ستاد اجرايي فرمان امام مي تواند طرح جهش توليد در شيلات را هم رقم بزند و ما آماده همکاري دراين زمينه هستيم. عارف نوروزي سرپرست ستاد اجرايي فرمان امام نيز دراين گردهمايي گفت: ايجاد زنجيره امنيت غذايي و دارويي از اصلي‌ترين ماموريت‌هاي ستاد اجرايي فرمان امام درسالهاي اخير بوده و در بحث امنيت دارويي و داخلي‌سازي مواد اوليه حداقل 350 ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي براي کشور ايجاد کرده‌ايم.