وداع باشکوه مردم مشهد و گلستان با پیکرهای مطهر ۵ شهید مدافع حرم

  پیکرهای مطهر 5 شهید مدافع حرم تازه تفحص‌شده پس از تشییع در مشهد مقدس و طواف گرد حرم منور امام رضا(ع) در علی‌آبادکتول و گرگان نیز تشییع شد.
مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده، سردار شهید عبدالله اسکندری، سردار شهید رحیم کابلی و شهیدان والامقام مصطفی تاش موسوی، محمدامین کریمیان و عباس آسمیه، که از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است، از میدان شهدای مشهد آغاز شد و سوگواران حسینی این پیکرهای مطهر را تا حرم مطهر رضوی همراهی کردند.
طواف پیکرهای مطهر ۵ شهید مدافع حرم
در حرم‌ مطهر رضوی


به گزارش آستان‌نیوز، در غروب سومین روز ماه محرم، پیکرهای مطهر این پنج شهید مدافع حرم، از جمله سردار بی‌سر، شهید عبدالله اسکندری در حرم مطهر رضوی طواف داده شد.
مراسم وداع با این شهیدان نیز همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) با مرثیه سرایی و مداحی ذاکر اهل‌بیت(ع)، حاج احمد واعظی برگزار شد.
در ادامه نیز آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهدای مدافع حرم، رهروان راستین سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر هستند، چرا که آنها به ندای آن حضرت لبیک گفته و جان خود را در راه دفاع از دین فدا کردند.
استقبال باشکوه گلستانی‌ها از مسافران خان‌طومان
همچنین، پیکرهای مطهر این شهدا همزمان با چهارمین روز از ماه محرم با استقبال باشکوه مردم انقلابی شهرستان‌های علی‌آباد کتول و گرگان تشییع و به سمت زادگاه‌شان بدرقه شد.
به گزارش ایرنا، پیکر پاک این شهدا از ساعت ۱۱ صبح وارد علی‌آباد کتول شد و پس از استقبال مردم علی‌آباد و وداع مردم روستای پیچک‌محله با شهیدان، پیکرهای مطهر شهدا وارد گرگان شد.
در مراسم استقبال و تشییع پیکرهای پاک شهدای مدافع حرم که از حسینیه ثارالله(ع) تا میدان شهرداری گرگان ادامه داشت، مردم با چشمانی اشک‌آلود و سردادن شعار «شهدا شرمنده‌ایم» و «شهدا راه‌تان را ادامه خواهیم داد» حضوری باشکوه و به‌یادماندنی داشتند.
مرد و زن، پیر و جوان و کودکان خردسال گلستانی به استقبال شهدا آمدند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبکبالان عاشق که در راه دفاع از حرم زینب(س) جان‌شان را هدیه کردند قدرشناسی کنند.
تهرانی‌ها امروز با پیکر تازه تفحص‌‌شده شهید عباس آسمیه وداع می‌کنند
به گزارش فارس، مراسم وداع با پیکر تازه تفحص‌شده شهید مدافع حرم عباس آسمیه امروز از ساعت ۱۸ در معراج شهدا به نشانی ضلع جنوب پارک‌شهر، انتهای خیابان بهشت، کوچه معراج برگزار می‌شود.
شهید مدافع حرم عباس آسمیه در سال ۱۳۶۸ به دنیا آمد. بعد از گرفتن دیپلم در بخش هوا و فضای سپاه مشغول خدمت شد. او که فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد قزوین بود، از بسیجیان پایگاه شهیدان ترکیان و از ساکنان شهرستان فردیس بود.
شهید عباس آسمیه روز دوشنبه ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرمین شریفین توسط نیرو‌های تکفیری و در سن ۲۶ سالگی در منطقه خان‌طومان سوریه به مقام والای شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از هفت سال شناسایی و به وطن بازگشت.
مراسم وداع؛
پنج‌شنبه ساعت 18، میدان امام حسین(ع)
همچنین، آیین وداع و بدرقه پیکر شهدا پنج‌شنبه 13 مردادماه ساعت ۱۸ در میدان امام حسین‌(ع) تهران برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه