آخرین تلاش اتحادیه اروپا برای نجات برجام


نماينده ويژه آمريکا در امور ايران در توئيتي با اشاره به آمادگي‌اش براي سفر به وين، مدعي شد که واشنگتن با حسن نيت جهت احياي برجام تلاش خواهد کرد.
رابرت مالي، نماينده ويژه آمريکا در امور ايران در توئيتي نوشت: درحال آماده‌سازي براي سفر به وين براي گفت‌وگو براساس متن جوزپ بورل هستم. مراقب انتظارات‌مان هستيم اما ايالات متحده از تلاش‌هاي اتحاديه اروپا استقبال مي‌کند و آماده است تا تلاشي با حسن نيت براي حصول توافق انجام دهد. در مدت کوتاهي مشخص خواهد شد که آيا ايران نيز آمادگي دارد يا نه.
ادعاي مالي درباره تلاش اين کشور براي بازگشت دوجانبه ايران و آمريکا به برجام درحالي است که اين کشور عملا چندين ماه مذاکره فشرده ايران با کشورهاي طرف توافق هسته‌اي را به دليل تحريم‌هاي يکجانبه و غيرقانوني خود به بن‌بست کشانده است. سه منبع آگاه به نشريه پوليتيکو اطلاع دادند که اتحاديه اروپا با ازسرگيري «ناگهاني و غيرمنتظره» مذاکرات در وين، آخرين تلاش خود را براي نجات توافق هسته‌اي انجام مي‌دهد.
 نشريه پوليتيکو در گزارشي نوشت که ديپلمات‌هايي از آمريکا، ايران، چين، روسيه، آلمان، انگليس، فرانسه و اتحاديه اروپا در گفت‌وگوهاي وين شرکت خواهند کرد.


منابع نزديک به مذاکرات به پوليتيکو گفتند که سطح انتظارات پايين است و عنوان کردند که هنوز براي اينکه بگوييم مذاکرات موفقيت‌آميز خواهد بود يا نه، بسيار زود است و اينکه مذاکرات تا چه زماني ادامه خواهد يافت.