عملکرد برخی رسانه‌های ضد دولت به گونه‌ای است که گویا به دولت ‌امریکا حمله می‌کنند

رئیس مجلس: ریختن بنزین روی اختلافات داخلی هنر نیست
نماینده ولی فقیه در گیلان: برخی از رسانه‌ها علیه دولت به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا به دولت ‌امریکا حمله می‌کنند

رئیس مجلس و نماینده ولی فقیه در گیلان، بر کاهش اختلافات و اتخاذ مشی اعتدالی تأکید کردند. علی لاریجانی روز پنجشنبه در سفری یک روزه به استان گیلان رفت و علاوه بر سخنرانی در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای هفتم تیر، با امام جمعه رشت هم دیدار کرد. در همین دیدار بود که آیت‌الله قربانی با اشاره به توصیه‌ای از مرحوم آیت‌الله بهجت تأکید کرد: «اعتدال را سرمشق زندگی قرار دهیم. برخی از رسانه‌ها علیه دولت به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا به دولت ‌امریکا حمله می‌کنند.»


رئیس مجلس هم همنوا با همین خط مشی تأکید کرد که باید اختلافات را کم کنیم و بنزین ریختن روی اختلافات هنر نیست. به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین افتخاری از شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ که در استان گیلان برگزار شده بود، تأکید کرد: «هنر این نیست که روی اختلافات بنزین بریزیم.» لاریجانی با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب اسلامی همبستگی داخلی است، گفت: قطعاً باید اختلاف‌ها را کم کنیم زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد و اینکه ما روی مسائل بنزین ریخته و آن را شعله‌ ور کنیم این اقدام هنر نیست. از طرف دیگر سربلندی ایران به پیروی از ولایت فقیه وابسته است و شاهد بوده‌ایم که ولایت فقیه همواره بحران‌ها را در کشور خنثی کرده است. وی تأکید کرد که امریکا به دنبال ایجاد سلسله اقدامات بین‌المللی علیه ایران است که قطعاً باید در این رابطه هشیار بود و برای پایداری انقلاب زحمت کشید.
به گفته وی، دولت آینده باید در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه کار و تلاش کرده و خالی از حواشی به متن مسأله مردم که‌‌ همان موضوع اقتصادی و معیشتی است، بپردازد. لاریجانی با اعلام اینکه مجلس فقط از کابینه‌ای که به فکر خدمت به مردم باشد حمایت می‌کند، تصریح کرد: دولت آینده باید در جهت رفع دغدغه‌های مردم و حل مشکلات اقتصادی تلاش کند نه اینکه حواس پرتی در مسائل دیگر داشته و ذهن‌شان متفرق باشد.
اعتدال را سرمشق زندگی قرار دهیم
نماینده ولی فقیه در استان گیلان پنجشنبه در دیدار با علی لاریجانی با بیان خاطره‌ای از سفر به استان قم گفت: حدود دو سال پیش از رحلت آیت‌الله العظمی بهجت به خدمت ایشان شرفیاب شدم و به آیت‌الله بهجت گفتم که توصیه‌ای را به من بکند که ایشان 3 مرتبه فرمودند اعتدال، اعتدال، اعتدال که این مسأله نشان دهنده آن است که باید میانه‌روی و اعتدال را سرمشق زندگی قرار دهیم.
آیت‌الله قربانی ادامه داد: در شرایط کنونی متأسفانه در کشور ما دو گروه به یکدیگر حمله می‌کنند و در این میان برخی از رسانه‌ها علیه دولت به گونه‌ای عمل کرده که گویا به دولت ‌امریکا حمله می‌کنند و دراین میان طرف مقابل نیز بیکار نمی‌ماند و نسبت به این مسائل پاسخ می‌دهد و در این مسیر تنها مردم میان این کشمکش‌ها گرفتار شده‌اند. وی با بیان اینکه دکتر لاریجانی عامل اعتدال در جمهوری اسلامی است، گفت: مردم به دکتر لاریجانی امید بسیاری بسته‌اند تا اختلافات را در کشور کاهش دهد.
انتقاد علم الهدی از قرارداد توتال
انتقاد از هجمه به دولت و توصیه به اعتدال از سوی آیت‌الله قربانی درحالی است که این روزها به بهانه انعقاد قرارداد نفتی با «توتال»، موج جدید از تخریب‌ها و اتهام‌ زنی‌ها علیه وزیر نفت شروع شده است.
آیت‌الله علم‌الهدی از چهره‌های برجسته منتقد سیاست‌های فرهنگی دولت، نسبت به امضای قرارداد توتال هم مشی انتقادی را ادامه داد و گفت: برخی خیال می‌کنند که صبر به معنای سازش با فقر و بلا و سختی است؛ در حالی که صبر به معنای مقاومت انسان در دینداری است. مشکل ما در مسائل سیاسی با برخی جریان‌ها در کشور همین مسأله است که ما می‌گوییم نباید در برابر سختی‌ها به دشمنان خدا دست داد. به گزارش انتخاب، وی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم، امضای قرارداد دولت با شرکت توتال فرانسه را نمونه‌ای از نتایج سیاست مقاومت نکردن در برابر دشمنان قلمداد کرد و گفت: اگر ما در انقلاب اسلامی برای خدا قیام کرده‌ایم، چرا باید چنین معامله‌ای را با دشمنان خدا انجام دهیم؟ آیا مردم راضی هستند که ثروت‌شان این گونه در برابر دشمنان خدا به حراج گذاشته شود؟