لذت با مردم بودن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر روز پنجشنبه به منظور برگزاری سی و یکمین و آخرین سفر از دور اول سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان کرمان شد.
دیدار با اقشار مختلف مردم این استان، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، نشست با فعالان اقتصادی استان، برگزاری شورای اداری و نشست خبری در پایان سفر از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه رئیس‌جمهور به استان کرمان بود.
آیت‌الله رئیسی را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، رئیس‌دفتر، معاون پارلمانی و معاون اجرایی رئیس‌جمهور همراهی می‌کردند.
رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران و در فرودگاه کرمان با ابراز خرسندی از اینکه حسن ختام دور اول سفرهای استانی دولت مردمی به مقصد استان کرمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: کرمان، مهد مردان و زنان فرهیخته‌ای از شعرا، ادیبان، هنرمندان و چهره‌های برجسته علمی است.


رئیس‌جمهور با گرامیداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نماد مقاومت و مایه افتخار کشورمان و جهان اسلام است. رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان یک مکتب یاد کردند که همواره باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی با تشریح ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌هایی چون کشاورزی، باغداری، معادن، مراکز متعدد علمی، نیروی انسانی کارآمد و جوان، گفت: کرمان را باید به عنوان بهشت معادن ایران نامگذاری کرد. این استان همچنین ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای نیز در عرصه گردشگری دارد و از همه این ظرفیت‌ها مهم‌تر نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیلکرده و وجود حدود ۱۰۰ مرکز دانشگاهی، آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی در استان است.
رئیسی تاکید کرد: با وجود ظرفیت‌های متنوع، بیکاری در کرمان معنا و مفهوم ندارد و فقر و محرومیتی که امروز در استان‌، به‌ویژه در جنوب کرمان شاهد آن هستیم، زیبنده کرمان نیست.
وی با تاکید بر اینکه فقر و محرومیت موجب شکل‌گیری جلوه‌های بدی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت خود را مصمم می‌داند پروژه‌های نیمه تمام استان را تکمیل و برای رفع فقر و محرومیت در کرمان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
خودکفایی، استقلال و عزت کشور
در گرو تقویت رونق تولید است
آیت‌الله رئیسی در اولین برنامه سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در نشست بررسی مسائل اقتصادی این استان، خودکفایی، استقلال و عزت کشور را در گرو تقویت رونق تولید دانست و گفت: امروز تولید مسئله محوری کشور است و همه بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی باید تلاش کنند که تولید در کشور رونق یافته و موانع موجود بر سر راه تحقق این هدف رفع شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ‌کس حق ندارد روند رشد و پیشرفت کشور را به هر دلیلی متوقف کند، افزود: راه تسریع پیشرفت کشور رفع موانع در داخل و تسهیل تعاملات و تبادلات با کشورهای همسایه و دوست است که دولت مردمی در این مسیر گام‌های موفقی برداشته است. رئیسی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را از جمله اقدامات مهم دولت در مسیر تمهید شرایط داخلی رونق تولید برشمرد و گفت:‌ تاکنون ۳ تفاهم‌نامه مشارکت در تامین سرمایه با مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی منعقد شده که ثمرات چشمگیری را برای رونق اقتصاد ملی به همراه خواهد داشت. در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز قراردادهایی منعقد شده که به زودی اثرات آن در کشور قابل مشاهده خواهد بود.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش مدیریت عالمانه و توام با برنامه‌ریزی درست را دیگر اولویت کشور در مواجهه با مشکلات خواند با اشاره به مثال مدیریت کمبود برق در تابستان جاری، گفت: همه شاهد بودند که با وجود عقب‌ماندگی‌ها در بخش تولید برق، تامین و مصرف برق در تابستان امسال به گونه‌ای مدیریت شد که خاموشی و قطع برق مردم را آزار نداد و این اثبات کرد که با مدیریت صحیح می‌توان بر کمبودها و کاستی‌ها غلبه کرد.
رئیسی همچنین به برنامه‌ریزی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش تولید برق اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کلید خورده که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل برق خورشیدی تامین خواهد شد و در این زمینه استان کرمان جایگاه مهمی دارد.
رئیس‌جمهور در ادامه به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود درکرمان برای توسعه این استان اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی زیرسطحی می‌تواند ظرفیت‌های عظیم کشاورزی استان کرمان را متحول کند. همچنین کرمان به عنوان بهشت معادن کشور بیش از ۵۰ ماده معدنی قابل استخراج دارد که بهره‌برداری بهینه و دانش‌بنیان از این منابع می‌تواند نقش بسزایی در رشد اقتصادی و ارتقای استقلال کشور داشته باشد.
وی از اراده جدی دولت برای کاهش بیکاری در استان کرمان خبر داد و گفت: در استانی که این همه ظرفیت در حوزه‌های گوناگون دارد، زیبنده نیست که مردم با مشکل بیکاری مواجه باشند. دولت مردمی تمام توان خود را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان کرمان به کار خواهد گرفت.
بر اساس آمارها وعده‌های دولت
در ایجاد اشتغال برای سال اول محقق شده است
آیت‌الله رئیسی عصر پنج‌شنبه نیز در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم این استان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای کرمان به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی را نه یک فرد بلکه یک مکتب معرفی کردند که نباید فقط به عنوان یک فرمانده یا یک دیپلمات یا یک شخصیت برجسته نظامی مورد تکریم و احترام قرار بگیرد چرا که وی یک مکتب فکری و عملی است.
رئیس‌جمهور مکتب شهید سلیمانی را تداوم مکتب حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی کرد که در تداوم مکتب ثارالله است و افزود: تردید نداریم خون‌های مطهر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و حاج قاسم سلیمانی، همواره در ایران اسلامی و در جهان اسلام، منشأ آثار و برکات خیر خواهد بود.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه امروز خون مطهر حاج قاسم سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند، خاطرنشان کرد: خون شهید سلیمانی آن‌قدر برکت دارد که مجاهدان بسیاری را در مسیر حق به پایمردی و مقاومت دعوت می‌کند.
رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان و تصمیمات و مصوبات سفر دولت مردمی به این استان، اظهار داشت: اتمام و به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه تمام از مسایل مهم برنامه کاری دولت است.
رئیسی با یادآوری دستاوردهای ۳۱ سفر استانی دولت مردمی، به برخی کج‌فهمی‌ها در مورد حضور دولت در کنار مردم و لذت در میان مردم بودن دولتمردان اشاره کرد و گفت: گاهی برخی ملامت کردند و زخم‌زبان زدند، اما ما میدان را ترک نکردیم، زیرا در میان مردم بودن را برای خود یک نعمت الهی می‌دانیم و لذت در میان مردم بودن را با هیچ لذتی عوض نمی‌کنیم. معتقدیم دولت مردمی یعنی از مردم، با مردم و در کنار مردم بودن.
وی با بیان اینکه اجازه ندادیم دولت گرفتار حاشیه‌ها شود، تصریح کرد: برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ها بکشانند، لکن بنده به عنوان خدمتگزار به دولتمردان تأکید کردم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشوید و تنها به متن بپردازید.
رئیس‌جمهور در توضیح رها نکردن متن و نپرداختن به حواشی توسط دولتمردان اظهار داشت: پرداختن به متن یعنی خدمتگزاری به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در جامعه، ایجاد اشتغال، فعال‌‌سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و ایجاد رونق در صنعت و کشاورزی.
رئیسی با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی در دور اول سفرهای استانی برای حل مشکلات مردم، از پایان یافتن این دور از سفرها در کرمان خبر داد و گفت: پس از مدت کوتاهی دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات قبلی و برداشتن گام‌های بعدی جهت رفع مشکلات در استان‌ها آغاز خواهد شد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دوره خدمت دولت سیزهم باید با استفاده از تجربیات پیشینیان دوره‌ای از تغییر و تحول شرایط به نفع مردم باشد، تصریح کرد: همواره اعلام کردیم دولت مردمی تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات آنان دنبال خواهد کرد.
رئیسی محور اصلی تلاش‌های دولت را معطوف به کنترل رشد نقدینگی، مهار تورم و پرداخت بدهی‌های ایجاد شده در دولت‌های گذشته دانست و گفت: هر ماه به صورت متوسط ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت‌ قبلی را پرداخت می‌کنیم؛ یعنی فاکتور هزینه‌هایی را که دیگران کردند در این دولت پرداخت کنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال تسویه وجوهی هستیم که در گذشته از بانک مرکزی استقراض شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را بدون استقراض از بانک مرکزی و یا خلق پول تامین کنیم. آیت‌الله رئیسی از افزایش چند برابری ارتباطات تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه و منطقه در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقدیم همچنان ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش این ارتباطات وجود دارد.
وی در تشریح تصمیمات و تلاش‌های دولت برای کاهش بیکاری در کشور، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد از ابتدای کار دولت تا امروز، آنچه نسبت به رفع بیکاری و افزایش اشتغال در سال اول دولت وعده داده شده بود، محقق شده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام کشور شروع شده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در ایران در حال ساخت و ساز است که اولین بخش آن ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ساخت مسکن نیاز کشور، حکم قانون و وعده دولت است. در سال‌های گذشته به طور میانگین ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده و تقریبا سالانه ۷۰۰ هزار واحد عقب‌ماندگی داریم.
رئیسی با اشاره به اهتمام دولت برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در حوزه عدالت اجتماعی، بر اجرای عدالت و اصلاحات اقتصادی تاکید کرد. رئیس‌جمهور با ضروری دانستن نقش سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: گام‌های بسیاری برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت افزایش تولید برداشته شده است. در یک گام ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ داخلی که بعضی‌ از آنها در کرمان مستقر هستند در پروژه‌های مختلف انجام شده است و گام بعدی رقم ۱۹ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در کشور است. کارهای بزرگی در حوزه پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی در حال انجام است.
رئیسی مبارزه با فساد را لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: از روز اول آغاز به کار دولت به دنبال اصلاح بسترهای ایجاد فساد، رانت‌خواری و زد و بند در دستگاه‌های اجرایی و در نظام پولی، مالی، مالیاتی، صادرات، واردات و بانک‌های کشور بودیم.
دیدار و گفت‌وگوی رئیسی
با مردم روستای تنگ‌شاه کرمان
رئیس‌جمهور همچنین صبح دیروز جمعه در اولین بخش از برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به استان کرمان، در جریان بازدید از مناطق محروم جنوبی استان کرمان، به دیدار مردم روستای تنگ‌شاه شهرستان عنبرآباد رفت. وی در این بازدید که با استقبال گرم مردم روستا همراه بود، به شکل رو در رو با مردم روستای محروم تنگ‌شاه دیدار و گفت‌وگو کرد و بی‌واسطه در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.
رئیسی سخنان کوتاهی برای مردم این روستا ایراد کرد و در ادامه در راستای رفع مشکلات روستا و رسیدگی به درخواست‌های مردم دستوراتی صادر کرد.
حضور رئیس‌جمهور
در جمع مردم روستای کروچان کرمان
با وجود طوفان شن
رئیس‌جمهور همچنین در جریان بازدید از مناطق محروم جنوب این استان، با وجود طوفان شن، در میان مردم روستای کروچان، از توابع زهکلوت کرمان حضور یافت و به شکل رو در رو با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور زمستان سال گذشته نیز پس از اطلاع از وقوع سیل در این منطقه، بلافاصله بعد از بازگشت از سفر به روسیه عازم مناطق سیلزده جنوب کرمان شده بود، اما به دلیل نامساعد بودن وضعیت هوا موفق به بازدید از منطقه جازموریان و توابع آن نشده بود. دیروز اما با وجود وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و وقوع طوفان شن در مناطق جنوبی کرمان، رئیسی پس از بازدید هوایی از منطقه، در جمع مردم روستای سیلزده کروچان از توابع زهکلوت حضور یافت و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم این روستا و آگاهی یافتن از مسائل و مشکلات آنان، دستوراتی برای جبران خسارات ناشی از سیل، تامین خدمات عمومی و بهداشتی و باز‌سازی راه‌های دسترسی به روستا صادر کرد.
زیارت مزار شهید سلیمانی و گلزار شهدای کرمان
رئیس‌جمهور همچنین با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان، مزار شهید حاج قاسم سلیمانی را زیارت کرد و یاد مجاهدت‌های شهیدان به ویژه سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت.
آیت‌الله رئیسی ضمن قرائت فاتحه برای شهید سلیمانی و دیگر شهدای کرمان، با زائران مزار شهید سلیمانی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی گفت: امروز ادامه راه شهیدان، تلاش گسترده و خستگی ناپذیر برای گره گشایی از مشکلات مردم به ویژه قشرهای محروم است.
استان کرمان جنوبی حتما تشکیل خواهد شد
رئیس‌جمهور در ادامه در اجتماع اقشار مختلف مردم جیرفت، با تشریح ویژگی‌های مردم این شهر و نقش آنها در اقتصاد کشور، اظهار داشت: مردم این منطقه حقیقتاً پرتلاش، نقش‌آفرین در استقلال کشور و خستگی‌ناپذیر هستند. محور اقتصاد در جیرفت کشاورزی است که بسیار در تامین امنیت غذایی کشور اهمیت دارد و حتماً باید موانع توسعه آن رفع شود.
وی با اشاره به اهمیت توسعه برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند کشاورزی برای تامین کالاهای اساسی کشور، تصریح کرد: در تامین کالاهای اساسی امروز نیازمند واردات هستیم اما کشور ما در حوزه کشاورزی از جمله در استان کرمان و منطقه جیرفت، دارای ظرفیت‌های عظیمی است که بالفعل کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند گام بزرگی در جهت استقلال غذایی و تامین کالاهای اساسی در کشور به شمار آید.
رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به سفر قبلی خود به جیرفت که برای کمک به سیل‌زدگان این منطقه بوده است، گفت: تهدید سیلاب باید روش‌های علمی کنترل و تبدیل به فرصتی برای رونق کشاورزی شود. یک راهکار مهم در این منطقه احداث سدی است که ساخت آن در این منطقه مدت‌ زیادی با عنوان سد جیرفت یا بند خرم مطرح است، اما اجرایی نشده است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سیلاب، کشاورزی و زندگی مردم را در منطقه جازموریان به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: با توجه به تجارب گذشته درست نیست که یکبار دیگر سیل و خسارت آن را تجربه کنیم. روشن است اینجا باید سیل‌بند و سد ایجاد شود و اقداماتی صورت گیرد تا مردم دیگر نگران سیل نباشند. بر همین اساس اجرای این سد جزو مصوبات سفر استانی قرار خواهد گرفت و تاکید کرده‌ام مراحل اجرایی آن هر چه سریع‌تر آغاز شود و ان‌شاءالله در مدت ۱,۵ سال آینده حتما به نتیجه برسد.
وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود گذشت ۱۵ سال، هنوز مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: اگر جازموریان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی فعال شود حتماً تولید و اشتغال در این‌جا رونق پیدا خواهد کرد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مسئله بیکاری بسیاری از مردم را رنج می‌دهد، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ معدنی منطقه باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال رفع مشکلات مردم و توسعه منطقه توجه داشته باشند. با فعال شدن شرکت‌های اقتصادی در این منطقه‌این ظرفیت وجود دارد که مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جازموریان علی‌رغم تاخیر ۱۵ ساله سریعا اجرایی شود.
آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه در بهره‌برداری از معادن منطقه باید تحول ایجاد شود، خاطرنشان کرد: درخصوص واگذاری‌های مسئله‌دار در ادوار گذشته، حتما خلع ید انجام شده و ان‌شاء‌الله به زودی این معادن به افراد اهل واگذار و نگرانی مردم مرتفع خواهد شد.
رئیس‌جمهور با ضروری دانستن رفع مشکلات جاده‌های مواصلاتی استان به بازدید خود از منطقه زهکلوت و روستای «کروچان» با وجود طوفان شن اشاره کرد و گفت: مقدمات شهرستان شدن این منطقه در استان انجام شده و در وزارت کشور هم به تصویب رسیده و دولت هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
رئیسی با اشاره به درخواست‌های مردم برای استان شدن مناطق جنوبی استان کرمان که در دست‌نوشته‌های آنان بازتاب یافته بود، با تاکید بر اینکه بررسی این موضوع در دستور کار دولت است و ان‌شاء الله انجام خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به مطالعاتی که انجام شده و ظرفیت‌هایی که در جنوب استان وجود دارد، حتما ظرفیت تشکیل استان کرمان جنوبی وجود دارد و دولت بررسی‌های لازم در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.
مردمی ‌سازی اقتصاد با توانمند‌‌سازی بخش خصوصی در دستور کار دولت
در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در اجتماع مردم بم، با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران این شهرستان، گفت: شهرستان بم را به رشادت، شجاعت، مقاومت و شهدای عالیقدر این منطقه می‌شناسیم و این شهر همواره به‌عنوان یکی از نمادهای سوگواری برای وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کشور شناخته شده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به زلزله بم و مشکلات آن برای مردم منطقه، از صبوری، تحمل و بردباری مردم بم در آن مصیبت بزرگ تمجید کرد و با قدردانی از تلاش مردم برای از نو ساختن شهر بم، تصریح کرد: تحمل سختی‌های زلزله کار ساده‌ای نبود اما با وجود آن سختی‌ها، اقدامات مهمی پس از زلزله بم در ساخت صنایع و فعال‌‌سازی تولید در این منطقه انجام شد که بسیار ارزشمند و پرثمر بود.
رئیسی با بیان اینکه بم منطقه‌ای کشاورزی و مولد در کشور است، خاطرنشان کرد: نخل‌های بم زبانزد همه است و همه مردم ایران محصولات کشاورزی این شهرستان را به عنوان محصولاتی ممتاز می‌شناسند.
وی با تاکید بر اینکه امروز یکی از محورهای فعالیت‌های دولت ایجاد رونق در تولید است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند امسال سال، تولید، اشتغال‌آفرینی و کار دانش‌بنیان است و بحمدالله در بم برای تولید گام‌های خوبی برداشته شده است. وظیفه دولت حمایت از تولید است و حتماً از تولیدکنندگان به‌ویژه نخل‌داران حمایت جدی صورت خواهد گرفت.
رئیسی با بیان اینکه باورمان این است که کارها باید به دست مردم انجام گیرد، افزود: حمایت از بخش خصوصی، ضامن توسعه نقش‌آفرینی آن در اقتصاد کشور است. دولت اهتمام جدی دارد که با توانمند‌سازی بخش‌ خصوصی و بخش‌های مردمی اقتصاد، به‌ویژه در حوزه کشاورزی، گام‌های موثری در حوزه مردمی‌‌سازی اقتصاد و رونق اقتصاد ملی بردارد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: معتقدیم باید از تصدی‌گری دولت کاسته و به نقش مردم و بخش خصوصی افزوده شود. نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است و دولتمردان باید این نقش را ایفا کنند.
وی با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی موثرتر و فعال‌تر به مردم این منطقه، خطاب به مدیران دولتی گفت: امروز جوانان تحصیلکرده کم نیستند و لذا استفاده از این ظرفیت و نیروهای بومی در هر استان اولویت دارد.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای عدالت را یک تکلیف برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت تمام مأموریت خود را اجرای عدالت قرار داده ‌است. در بودجه ۱۴۰۱ محور توزیع ظرفیت‌های کشور اجرای عدالت است و مستند ما در اجرای عدالت سند آمایش سرزمینی است.
سایر اخبار این روزنامه
ثابت کردید هر بخش از مقاومت به‌تنهایی می‌تواند بینی دشمن را به خاک بساید یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی او یک «‌فراماسون» است! (یادداشت روز) اخبار ویژه یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی اینجا افغانستان است 90 درصد مردم غذای کافی برای خوردن ندارند بانک‌ها کمتر از2 درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت کرده‌اند! سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در نیویورک هدف حمله قرار گرفت لذت با مردم بودن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم انتظار ما رفع همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی در مذاکرات است توهین روزنامه اصلاح‌طلب به شعور مخاطب با تغییر متن مصاحبه فاطمه ‌هاشمی دادگاه، «فاطمه شجاعی» را در شکایت3 معاون امور زنان دولت‌های اصلاح‌طلب تبرئه کرد جریان تحریف و تقلا برای توجیه خباثت طرف غربی در مذاکرات روزگاری که پاسداران را در همین تهران مُثله می‌کردند یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی