انتظار ما رفع همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی در مذاکرات است

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اسلام یک نظام است و همه احکام اسلام با خون حضرت سیدالشهداء(ع) حمایت شده و امر به معروف و نهی از منکر حفاظی برای حفظ احکام دین است که همه مردم و مسئولان باید نسبت به آن التزام داشته باشند.
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مشکلات هر قدر زیاد باشد، قدرت خدا برتر از حجم مشکلات است. در قرآن کریم نسخه‌ای برای رفع مشکلات به صراحت به معتقدان قرآن بیان شده و تصریح شده است که هرکس تقوا داشته باشد، خداوند در کار او سهولت و گشایش قرار می‌دهد. تقوای اجتماعی، تقوای حکومتی، مسئولیتی، فرهنگی، اقتصادی و بازاری به‌طور یقین سختی‌ها را نرم می‌کند، افراد با تقوا از سختی‌ها به راحتی عبور می‌کنند و بر دشواری‌ها فائق می‌آیند.
وی با اشاره به درگیری‌های اخیر نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: در جنگ اخیر با آنکه تمام نیروهای مقاومت در میدان حضور نداشتند، جهاد اسلامی در غزه صدها موشک و راکت پرتاب کرد و مزدوران صهیونیست را مجبور کرد که به لانه‌های خود پناه ببرند و مجبور به سازش و آتش‌بس شدند و این نشان‌دهنده توجه و کمک خداوند به کسانی است که در مسیر خدا جهاد می‌کنند. این اتفاقات در ایام عاشورا رخ داد که پیام خاص خود را دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین به پرتاب ماهواره خیام اشاره و افزود: ارسال این ماهواره جزو دستاوردهای جدید علمی کشور بود، این ماهواره با همکاری روسیه به فضا پرتاب شد و اکنون داده‌های خود را به پایگاه ایرانی مخابره می‌کند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها، تاکید کرد: در حال حاضر ایران با یک تیم مجرب، انقلابی و با انگیزه مذاکرات را ادامه می‌دهد. ما بر موضوع اخذ تضمین‌های لازم، رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی تاکید داریم و در صورتی که این موارد محقق شود، آن وقت تیم مذاکره‌کننده ما به مردم می‌گوید که با ایستادگی و اقتدار شما تحریم‌ها برطرف شد و گشایش‌هایی در ابعاد جدید ایجاد شد.
وی با بیان این‌که دشمنان در جبهه‌های مختلف با ما جنگ دارند و یکی از ابزار آنها در راستای پیشبرد این جنگ شایعه‌پراکنی و دروغ است، گفت: مقابله با این شایعه‌پراکنی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و تهمت‌زدن‌ها که در راستای برهم زدن اتحاد، وحدت و اعتماد عمومی کشور است بسیار مهم است.
نامی مطرح کرد؛ به‌کارگیری ظرفیت گروه‌های جهادی برای دستیابی به ۹۳ میلیون هکتار آبخیزداری
به گزارش ایکنا، محمدحسن نامی، رئیس‌سازمان مدیریت بحران کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: ان‌شاءالله بتوانیم هرچه زودتر به میزان ۹۳ میلیون هکتار بحث آبخیزداری در بالادست و آبخوان‌داری در بخش میانه و زدن چاه‌ها برای انتقال آب بیشتر به سفره‌های زیرزمین در بخش‌های پایین‌دست برسیم. بحث آبخیزداری یکی از موارد مهم و مورد توجه حفظ خاک است.
وی خاطرنشان کرد: روش مدیریت جهادی و به‌کارگیری همه نیروهای فعال چون قرارگاه‌های سازندگی سپاه و گروه‌های جهاد سازندگی ظرف ۱ تا ۲ سال می‌توان به این ۹۳ میلیون هکتار رسید.
ناصر ابو شریف: در آینده نزدیک
در قدس شریف نماز خواهیم خواند
ناصر ابو شریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در سال 2002 میلادی رژیم صهیونیستی مجبور شد خودش را محاصره کند، به این صورت که دیواری به نام دیوار حائل را به دور خودش کشید. در سال 2006 میلادی وارد جنگ با حزب‌الله شد که هدف از آن تحقق طرح خاورمیانه جدید بود اما در برابر مقاومت اسلامی لبنان با شکست مواجه شد و پس از 33 روز نبرد مجبور شد شکست را بپذیرد و از این جنگ خارج شود.
به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه پس از آن رژیم صهیونیستی وارد چند جنگ علیه نوار غزه شد، افزود: نوار غزه‌ای که به‌ظاهر مساحت آن کوچک است، اما اراده‌اش، وحدت مردمش و قدرتش بسیار بزرگ است. در سال 2008 اولین جنگ بود، پس از آن در 2012 و 2014 اما در تمام این جنگ‌ها با شکست مواجه شد و هیچ‌یک از اهدافش محقق نشد.
نبرد «سیف‌القدس»
آرزوی رژیم صهیونیستی را بر باد داد
ابو شریف با اشاره به نبرد «سیف‌القدس» در سال 2021، گفت: این جنگ باعث شد آرزوی رژیم صهیونیستی بر باد رود و نابود شود. حتی رهبران صهیونیستی نیز به این مسئله باور دارند و به آن اعتراف کردند. مانند «ایهود باراک» که مقاله‌ای نوشت و در آن آرزو کرد که ‌ای کاش رژیم صهیونیستی بتواند 80 سال دوام بیاورد. همچنین نتانیاهو، بنت و گانتس، همه اعتراف کرده‌اند که رژیم صهیونیستی در آستانه پایان خود قرار دارد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تاکید کرد: در واقع نبرد سیف‌القدس باعث وحدت میان تمام گروه‌های فلسطینی شد. به‌ویژه که رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرد که مردم فلسطین را تجزیه کند و بین آنان تفرقه‌اندازد اما خوشبختانه این نبرد موجب وحدت مردم فلسطین شد.
وی ادامه داد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از پایان نبرد سیف القدس کار پیشرفت کرانه باختری را آغاز کرد. کرانه باختری یکی از مهم‌ترین صحنه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.
ابوشریف تصریح کرد: جنبش جهاد فلسطین با تمام امکاناتش به تقویت کرانه باختری در زمینه نظامی پرداخت. خوشبختانه این تلاش‌ها ثمر داد و گردان جنین تشکیل شد که این گردان به تدریج به سایر مناطق گسترش یافت و این‌گونه بود که رژیم صهیونیستی در برابر جنبش جهاد اسلامی فلسطین دچار جنون شد.
پیروزی‌های مقاومت
مگر با حمایت جمهوری اسلامی ایران حاصل نمی‌شد
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: تمام این پیروزی‌ها مگر با حمایت جمهوری اسلامی ایران حاصل نمی‌شد. ایران تنها کشوری است که از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان حمایت کرده و می‌کند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تشکر از حمایت مردم ایران از مردم فلسطین گفت: از شما مردم ایران و دولت ایران و رهبر ایران هم تقدیر می‌کنم که همواره حامی مردم فلسطین بوده‌اید. به شما وعده می‌دهم در آینده نزدیک در قدس شریف پس از پاک شدن از لوث وجود صهیونیست‌های غاصب نماز خواهیم خواند.
سایر اخبار این روزنامه
ثابت کردید هر بخش از مقاومت به‌تنهایی می‌تواند بینی دشمن را به خاک بساید یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی او یک «‌فراماسون» است! (یادداشت روز) اخبار ویژه یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی اینجا افغانستان است 90 درصد مردم غذای کافی برای خوردن ندارند بانک‌ها کمتر از2 درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت کرده‌اند! سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در نیویورک هدف حمله قرار گرفت لذت با مردم بودن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم انتظار ما رفع همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی در مذاکرات است توهین روزنامه اصلاح‌طلب به شعور مخاطب با تغییر متن مصاحبه فاطمه ‌هاشمی دادگاه، «فاطمه شجاعی» را در شکایت3 معاون امور زنان دولت‌های اصلاح‌طلب تبرئه کرد جریان تحریف و تقلا برای توجیه خباثت طرف غربی در مذاکرات روزگاری که پاسداران را در همین تهران مُثله می‌کردند یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی یک سال دولت رئیسی در مقایسه با 8 سال دولت روحانی