«مهدی تاج» رد صلاحیت شد؟!

آرمان‌ملي- حسين ردکا: با نزديک‌شدن به موعد برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال، در حالي‌که اخبار و يا مصاحبه‌هايي از «ماجدي» و «تاج» روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار مي‌گيرد، «عزيزا... محمدي» سکوت اختيار کرده! اين در حالي است که نامي از «مهدي تاج» در بين نامزدهاي تاييد صلاحيت شده نيست!
ثبت‌نام نامزد
برخلاف مهدي تاج و ميرشاد ماجدي که در طول يکماه گذشته مصاحبه‌هاي مختلفي داشته‌اند و در خبرگزاري‌ها، سايت‌ها و روزنامه‌ها نام آنها ديده مي‌شد، عزيزا... محمدي، رئيس سابق سازمان ليگ و نايب‌رئيس اسبق فدراسيون فوتبال تصميم به سکوت گرفته و ظاهرا در سکوت خبري به‌دنبال ارائه برنامه‌هاي خود است. برخلاف 2 نامزد ديگر حاشيه‌اي در مورد وي مطرح نشده است. محمدي اما در روزهاي نخست دست به ثبت‌نام زد. روز هجدهم تيرماه و در آغاز چهارمين روز فرصت ثبت‌نام‌ نامزدها، عزيزا... محمدي رئيس اسبق سازمان ليگ به‌همراه علي فتح‌ا...‌زاده مديرعامل اسبق باشگاه استقلال به ساختمان فدراسيون فوتبال آمد و ثبت‌نام خود را انجام داد. محمدي براي پست رياست ثبت‌نام کرده و به ترتيب فتح‌ا...‌زاده و محمدرضا کافي را به‌عنوان نواب رئيس اول و دوم خود معرفي کرد. در حالي‌که در روزهاي نخستين خبري از ثبت‌نام نبود، چراغ اول ثبت‌نام رياست فدراسيون فوتبال توسط عزيزا... محمدي روشن شد.
شانس برنده‌شدن


علي فتح‌ا...‌زاده در گفت‌وگو با «تسنيم»، درباره ثبت‌نام عزيز‌ا... محمدي در انتخابات فدراسيون فوتبال و معرفي او به‌عنوان نايب‌رئيس اولش اظهارداشت: خيلي تمايل نداشتم وارد انتخابات شوم، ولي شرايط فوتبال و درخواست عزيز‌ا... محمدي که از ما خواست کمک کنيم، باعث شد قبول کنم و براي نايب‌رئيس اول ثبت‌‌نام کردم. وي در مورد اينکه عزيز‌ا... محمدي چقدر شانس برنده‌شدن در انتخابات فدراسيون فوتبال را دارد، تصريح کرد: اگر بخواهيم عقلاني، فني و رزومه‌اي نگاه کنيم، محمدي سابقه درخشاني در سازمان ليگ داشته است. بهترين دوران سازمان ليگ در زمان ايشان بود. من اين را نمي‌گويم و کارشناسان گفته‌اند مسابقات فوتبال در زمان ايشان به بهترين شکل و بانظم برگزار مي‌شد. امتيازهايي که از AFC گرفته شد، در دوره ايشان بود. عزيزا...محمدي قبل از سازمان ليگ نيز، مديرعامل فجرسپاسي شيراز بود و در مجموع سابقه و رزومه ديگران نصف ايشان هم نيست. دوستان ديگري هم براي انتخابات حضور خواهند داشت تا ان‌شاءا... در فضايي سالم رقابتي سالم برگزار شود. اميدوارم فردي فوتبالي انتخاب شود، نه اينکه اعضاي مجمع براساس رفاقت رأي بدهند. مديرعامل پيشين باشگاه استقلال راجع به شرايط اين روزهاي فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: ما آدم‌هاي قوي و فوتبالي داريم که مي‌توانند در رأس کار حضور داشته باشند و مشکلات را حل کنند. مسائل فدراسيون براي مديران فوتبالي و کاربلد خيلي پيچيده نيست و به بهترين شکل مي‌توانند به آن رسيدگي کنند.
پاسخ به شايعات؟
«ايرنا» روز يکشنبه سي‌ام تيرماه نوشت: «انتخابات فدراسيون فوتبال در حالي 8 شهريور برگزار مي‌شود که هر روز خبرها و شنيده‌هاي مختلفي درباره اين مجمع پرحاشيه به گوش مي‌رسد. در تازه‌ترين شايعه شنيده مي‌شود که مهدي تاج و عزيزا... محمدي به‌دنبال ائتلاف هستند. گفته مي‌شود در صورت شرکت تاج در انتخابات، عزيزا... محمدي از انتخابات انصراف خواهد داد و در صورت عدم شرکت تاج، سبد آراي تاج به سمت محمدي خواهد رفت.» محمدي در واکنش به اين شايعه در گفت‌وگو با ايرنا با بيان اينکه درباره انتخابات فوتبال مصاحبه نمي‌کنم، هر گونه ائتلاف با تاج را رد کرد و گفت: در انتخابات ثبت‌نام کرده‌ام و تا آخر هم در صحنه مي‌مانم.
مساله تاج!
کامراني‌فر، دبيرکل فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه شب‌هاي‌هاي فوتبالي درمورد آخرين وضعيت مجمع انتخاباتي، عنوان کرد: کارها طبق روال، اساسنامه و قانون در حال انجام است و هشت شهريور انتخابات انجام خواهد شد‌‌. نامه براي همه اعضاي مجمع ارسال شده و مجمع در همان تاريخ برگزار خواهد شد. جاي هيچ نگراني‌اي نيست. وي درخصوص اينکه آيا تغييراتي بين نامزدها ايجاد شده است، گفت: درمورد کانديداها کميته بدوي انتخابات در حال بررسي است. فقط مي‌توانم بگويم دو نفر از عزيزان تاييد شده‌اند و منتظر هستيم تا ببينيم وضعيت نفر سوم چگونه خواهد شد تا آن را اعلام کنيم. بايد ديد تکليف نفر سوم چه خواهد شد. يک روز بعد حسن کامراني‌فر در مورد روند برگزاري انتخابات و موضوع بررسي صلاحيت نامزدها اظهارداشت: براساس روند موجود و در ادامه پروسه قانوني برگزاري انتخابات تاکنون نامه‌اي مبني بر عدم احراز صلاحيت هيچ نامزدي به فدراسيون فوتبال ارسال نشده است. دبيرکل فدراسيون فوتبال افزود: در نهايت کميته بدوي انتخابات مرجع اعلام و معرفي افراد تا زمان برگزاري مجمع به شمار مي‌رود و فدراسيون فوتبال بر همين اساس انتخابات را طبق اساسنامه و ضوابط موجود منطبق بر استانداردهاي فيفا و AFC برگزار خواهد کرد. محمدحسين حميسي، رئيس حراست فدراسيون فوتبال اظهارداشت: با توجه به گمانه‌زني‌ها و حاشيه‌هاي به‌وجود آمده در خصوص تعيين صلاحيت کانديداهاي انتخابات فدراسيون فوتبال تاکنون هيچ عدم احراز صلاحيتي از هيچ نهادي به اين حراست که مسئول پيگيري اينگونه مکاتبات است واصل نشده است. احمدرضا براتي درمورد روند برگزاري انتخابات و مباحث مطرح شده نسبت به تاييد صلاحيت نامزدها اظهارداشت: بنده قبلا هم گفته‌ام که در اساسنامه و مقررات انتخاباتي فدراسيون، مواعد و فرجه‌هايي مشخص شده که همه ارکان فدراسيون و از جمله کميته‌هاي انتخاباتي بايد از آن تبعيت کنند. به اعتقاد من اين نظريه که کميته‌هاي انتخاباتي هنوز مي‌توانند تصميم خود در مورد ليست نامزدهاي واجد شرايط را تغيير دهند، با صراحت مقررات و فلسفه مواعد قانوني مغاير است. عضو هيات‌رئيسه فدراسيون فوتبال عنوان کرد: با اين حال هنوز هم برخي اشخاص، صحبت‌هاي متفاوتي را مطرح مي‌کنند. فارغ از اينکه چنين چيزي امکان‌پذير هست يا خير. به‌هرحال مرجع نظارت بر اطلاع‌رساني در خصوص آن، کميته بدوي انتخاباتي است و در شرايطي که هنوز کميته بدوي انتخاباتي تصميم متفاوتي نگرفته، هيچ‌کس نمي‌تواند جلوتر از اين کميته حرکت کند.