افتتاح 10 هزار میلیارد تومان پروژه گازرسانی‌

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت در آیین‌ بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به اقدامات شرکت ملی گاز اظهار داشت: پروژه‌های گازرسانی به ارزشی بیش از 10 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید‌.
وی گفت: همزمان بیش از پنج هزار میلیارد تومان نیز پروژه گازرسانی به شهرها، روستاها و شهرک‌های صنعتی کلنگ‌زنی شد‌. گازرسانی به صنایع یعنی ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی بیشتر و بدین‌ترتیب همکاران بنده در شرکت ملی گاز بیشترین تلاش را برای رساندن گاز به مناطق محروم انجام می‌دهند.
وزیر نفت افزود: سال گذشته با شروع به کار دولت سیزدهم برآوردها حاکی از کسری روزانه 250 میلیون متر مکعب گاز در ماه‌های سرد سال بود که این کسری به دلیل بی‌توجهی نسبت به جذب سرمایه در بالادست صنعت نفت برای توسعه میادین گازی و افزایش تولید بوده است.
اوجی بیان کرد: همچنین در حالی وزارت نفت به تیم فعلی تحویل داده شد که تنها یک پنجم تکالیف بودجه‌ای وزارت نفت محقق شده بود، اما به لطف خدا با افزایش حجم صادرات نفت و رشد قیمت توانستیم همه تکالیف بودجه‌ای را به طور کامل محقق کنیم.


وی تأکید کرد: در حال حاضر در حوزه تامین بنزین با مشکلاتی مواجه هستیم و مدیریت 4400 جایگاه سوخت کار بسیار دشواری است که از سوی همکاران ما در شرکت پالایش و پخش در حال انجام است. بعد از چند سال شیوع کرونا، در تابستان سال جاری مسافرت مردم افزایش پیدا کرد و این موضوع موجب شد مصرف بنزین از تولید پیشی بگیرد.
وزیر نفت ادامه داد: بر گازرسانی به مناطق محروم کشور مصمم هستم و همان‌طور که قبلا هم عرض کردم امسال، سال گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان است و این موضوع در اولویت وزارت نفت قرار دارد.
3066 پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به 16 شهر، 1091 روستا و 1959 شرکت صنعتی با جمع اعتبار تخصیصی 78 هزار میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از 3066 پروژه گازرسانی
این گزارش حاکی است در مراسم دیروز، دو پروژه خط انتقال گاز زاهدان- دشتک- زابل و خط انتقال فاز 2 زرند کرمان با اعتبار 24 و 1.5 هزار میلیارد ریال افتتاح شد که از جمله پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز محسوب می‌شود.
همچنین 3066 پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به 16 شهر، 1091 روستا و 1959 شرکت صنعتی نیز به بهره‌برداری رسید‌ که جمع اعتبار تخصیصی به آنها 78 هزار میلیارد ریال بوده است.
در مراسم دیروز 3028 پروژه هم برای گازرسانی به 9 شهر، 928 روستا و 2091 شرکت صنعتی کلنگ‌زنی شد‌.