نظرات حضرت آقا حرفه‌ای، تخصصی و کارشناسانه بود

دیدار با مقام معظم رهبری افتخاری بود که بار دیگر نصیب جامعه ورزش شد. کنگره شهدای ورزشکار موقعیت خوبی بود برای ورزشی‌ها تا از نزدیک پای صحبت‌های رهبر انقلاب بنشینند و فرمایشات ایشان را به گوش جان بسپارند.
گروهی از ورزشکاران، وزیر ورزش، مدیران فدراسیون‌ها و پیشکسوتان به همراه دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای ورزشکار و همچنین جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم روز شنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. به گفته حاضران در این دیدار، ایشان همانند همیشه جامعه ورزش را مورد لطف خود قرار دادند و نسبت به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ادامه راه آن‌ها تأکید کردند.
نظرات کارشناسانه
نایب‌قهرمان وزنه‌برداری المپیک توکیو به عنوان نماینده ورزشکاران در این دیدار صحبت کرده است. علی داوودی در گفتگو با «جوان» با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری اظهار داشت: «برای سومین بار سعادت زیارت مقام معظم رهبری را داشتم. به عنوان نماینده ورزشکاران در این جمع صحبت کردم. در بخشی از صحبت‌هایم از حضرت آقا خواستم برای موفقیت ورزشکاران دعا کنند. ایشان در فرمایشات خود با نگاه پدرانه در مورد ورزشکاران صحبت کردند و این‌بار نیز جامعه ورزش را مورد لطف و عنایت خود قرار دادند. در کل نشستی فوق‌العاده بود و مهرماه نیز قرار است کنگره شهدا برگزار شود. سال گذشته بعد از بازی‌های المپیک توکیو بود که خدمت ایشان رسیدیم. ایشان هم پارسال و هم امسال در خصوص اهمیت ورزش همگانی و قهرمانی صحبت کردند. بحث‌ها و نظرات ایشان در مورد ورزش قهرمانی بسیار حرفه‌ای، تخصصی و کارشناسانه بود. مقام معظم رهبری بر دشواری‌های ورزش حرفه‌ای تأکید داشتند. دیدار رهبر انقلاب به ورزشکاران انگیزه و روحیه می‌دهد.» پولادمرد ایران رضایت شهدا را یکی از فاکتور‌های موفقیت عنوان کرد: «ایشان در فرمایشات خود به شهیدان ابراهیم هادی، سردار همدانی و شهید صدرزاده اشاره داشتند. برگزاری مراسم و کنگره شهدا باعث آشنایی هرچه بیشتر ورزشکاران با این عزیزان می‌شود. باید حواسمان باشد طوری عمل کنیم که شهدا از ما راضی باشند. تقسیم شادی بعد از هر موفقیت و کسب مدال با خانواده شهدا کوچک‌ترین کاری است که از دستمان برمی‌آید.»


پلاک شهدا، مدال شجاعت
رئیس فدراسیون قایقرانی دیدار با حضرت آقا را یک افتخار بزرگ می‌داند. علیرضا سهرابیان در گفتگو با «جوان» رهنمود‌های ایشان در خصوص شهدا را چراغ راه خواند: «این دیدار جو ورزشی و صمیمانه‌ای داشت. ملاقات مقام معظم رهبری برای ورزشکاران، مدیران و مسئولان کنگره یک افتخار بزرگ است. رهنمود‌های ایشان را شنیدیم و تلاش می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌ها آن‌ها را به کار بگیریم. هرچه داریم از رشادت شهداست. زنده نگه داشتن یاد شهدا نکته مهمی بود که مقام معظم رهبری و همچنین همه حاضران بر آن تأکید داشتند.» سهرابیان که به عضویت هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درآمده، ابراز امیدواری کرد با زنده نگه داشتن راه شهدا در مسئولیتش موفق شود: «تلنگری که ایشان به مدیران می‌زنند همواره حائز اهمیت است. نباید گذشته خود را فراموش کنیم و باید یاد شهدا را زنده نگه داریم. قدم گذاشتن در راه شهدا یکی از تأکیدات همیشگی ایشان است. پلاک شهدا همان مدال شجاعت این قهرمانان بوده و حفظ این مدال‌ها وظیفه ماست. نباید از خط‌مشی اسلامی ایرانی خارج شویم. خودمان را گم نکنیم و تلاش کنیم راه‌شان را ادامه دهیم. مدیران باید این مسئله را به خاطر داشته باشند و برای موفقیت و سربلندی کشور و جوانان تلاش کنند. اینکه به عنوان یک مدیر ورزشی در بیت‌رهبری دعوت شدم باعث افتخارم بود. امیدوارم لایق خدمت به مردم و خانواده رشته قایقرانی باشم. همچنین عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز مسئولیت بزرگی است، تلاش می‌کنم خادم کل ورزشکاران باشم.»
جلسه معنوی و ارزشی
قهرمان تیراندازی المپیک نیز در صفحه شخصی خود به این دیدار اشاره کرد. جواد فروغی در این زمینه نوشت: «در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای ورزش کشور با مقام معظم رهبری به ورزشکار بودنم افتخار کردم، چراکه ۵ هزار و ۱۳۵شهید از این جامعه پرافتخار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.» همچنین الهام حسینی نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری بانوان نیز در صفحه‌اش نوشت: «حس و حال خوبی در دیدار با رهبر عزیزمان برای کنگره شهدای ورزش که ماه دیگر برگزار خواهد شد، داشتم. چقدر مطالب خوب و دلنشینی بیان کردند. جلسه بسیار معنوی و ارزشی بود و چقدر عالمانه و با محبت بودند.»
اشاعه فرهنگ ورزشکاری
دروازه‌بان سابق تیم‌ملی فوتبال نیز در این دیدار حضور داشت. نیما نکیسا در گفتگو با فارس بر آشنایی فوتبالی‌ها با مسائل فرهنگی – معنوی تأکید کرد: «دلیل این دیدار برنامه‌ای است که سازمان بسیج ورزشکاران برای برگزاری کنگره شهدای ورزشکار در نظر گرفته است. به آن دسته از افرادی که می‌گویند فوتبالیست‌ها و ورزشکاران از شهدا و انقلابیون چیزی نمی‌دانند و با این فضا فاصله دارند باید بگویم ما ۵ هزار و ۱۳۵ شهید ورزشکار داریم و این کاملاً مستدل و مستند است. رهبری روی همگانی کردن ورزش و اشاعه فرهنگ ورزشکاری در بین مردم خیلی تأکید داشتند. ایشان اشاره داشتند فعالیت مردم به‌ویژه در دوران کرونا خیلی کمتر شده و قهرمانان ما می‌توانند جذابیت این قضیه را بالاتر ببرند. برای تیم‌های اعزامی به رویداد‌های بین‌المللی آرزوی موفقیت کردند و تأکید داشتند ورزشکاران ما باید مروج فرهنگ انقلابی و ایرانی در این میادین باشند. همچنین از بانوانی که با حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی شرکت و افتخارآفرینی می‌کنند تشکر کردند. رهبر گرانقدر از کسانی تشکر کردند که به این مملکت و مردم پایبند بودند و تلاش می‌کنند برای این مملکت مدال‌آور باشند و این مدال را به جایی که به آن توکل و توسل کرده‌اند، تقدیم کنند. در کل دیدار بسیار دوست داشتنی، خودمانی و خوبی بود.»‌
نکیسا با اشاره به اینکه برای سومین بار رهبر انقلاب را از نزدیک ملاقات کرده است، افزود: «در کل زندگی‌ام سومین باری بود که ایشان را از نزدیک زیارت کردم و بسیار خوشحالم که به اتفاق سایر قهرمانان و پهلوانان افتخارآفرین ورزش کشور که دارای سوابق ارزشمندی هستند به کمک خدا این توفیق را به دست آوردم. از دوستانمان در سازمان بسیج ورزشکاران، به‌ویژه سردار میرجلیلی و سایر بانیان برای این دیدار لذت‌بخش تشکر می‌کنم.»