رنگرز جای محمد بنا را گرفت اولین اردو تا پایان هفته جاری تشکیل می‌شود

  سرویس ورزشی-

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای 19 لغایت 22 شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم، امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال نقره و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
پویا دادمرز در 55، مهدی محسن‌نژاد در 60، علیرضا نجاتی در 63، محمدرضا مختاری در 72، محمدعلی گرایی در 77، پژمان پشتام در 82 و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم، 7 نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست برابر رقبای خود از رسیدن به مدال بازماندند تا در نهایت تیم ایران که در غیاب روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های کشتی جهان، شانس اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها بود با نمایشی ضعیف حتی نتواند روی سکوی اول تا سومی قرار بگیرد.


این نتایج در شرایطی به‌دست آمد که ایران سال گذشته و در پایان رقابت‌های جهانی 2021 نروژ با 4 مدال طلا و 2 برنز بعد از روسیه که در این دوره از رقابت‌ها غایب بود به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.
بنا تصمیم به رفتن داشت
پس از این نمایش ضعیف بود که زمزمه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی مطرح شد تا جایی که چهارشنبه هفته گذشته خبرگزاری تسنیم خبر داد که بنا در گروه واتس‌اپی تیم ملی ضمن حلالیت طلبیدن از شاگردانش، با آنها خداحافظی کرده و به نظر می‌رسد این به معنای خداحافظی بنا با تیم ملی فرنگی باشد.
خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی یادآور شد: « در حالی‌که برخی خبرها از استعفای محمد بنا پس از کسب این نتایج در بلگراد منتشر شده است، پیگیری‌ها حاکی است بنا پیش از اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی به مسئولان فدراسیون اعلام کرده بود فارغ از هر نتیجه‌ای در مسابقات جهانی، به دلیل خستگی ناشی از حضور شبانه‌روزی در اردوی تیم ملی، پس از پایان رقابت‌های جهانی دیگر قصدی برای سرمربیگری تیم ملی ندارد.
بر همین اساس نیز مسئولان فدراسیون کشتی ضمن تاکید بر قابلیت‌های فنی محمد بنا، تصمیم گیری درباره ادامه یا قطع همکاری با او را به برگزاری جلسه در تهران موکول کرده‌اند و هنوز قطع یا ادامه همکاری با بنا مشخص نیست.»
انتخاب رنگرز به جای بنا
پس از این اتفاقات بود که مسجل شد تغییرات در تیم ملی کشتی فرنگی قطعی است. به همین منظور جلسه فنی در مورد تیم ملی کشتی فرنگی ظهر با حضور علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب‌رئیس‌فدراسیون، علی محمدی مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و حسن رنگرز قهرمان اسبق کشتی فرنگی و سرمربی و مدیر سابق تیم‌های ملی کشتی برگزار شد. در پایان این جلسه و با توجه به ضرورت پیگیری برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی و خداحافظی محمد بنا سرمربی این تیم، حسن رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی منصوب و حکم خود را از رئیس‌فدراسیون کشتی دریافت کرد.
حسن رنگرز که در سال‌های 2001 و 2002 با کسب دو مدال طلا و برنز عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر جهان انتخاب شده بود، تجربه سرمربیگری تیم ملی جوانان، نایب‌رئیسی فدراسیون کشتی و مدیریت تیم‌های ملی کشتی فرنگی را در کارنامه دارد. به نظر می‌رسد اولین آزمون حسن رنگرز در تیم ملی بزرگسالان، جام‌جهانی است که آذر ماه در آذربایجان برگزار خواهد شد.
رنگرز: امانتدار خواهم بود
رنگرز پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌و‌گویی با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: خدا را شاکرم که این توفیق را دارم که به عنوان یک عضو کوچک از جامعه کشتی به عنوان خادم در خدمت این عزیزان هستم. دو سال ماموریت بنده در ورزش استان مازندران به پایان رسید و جا دارد از حمایت‌های موثر وزیر ورزش و جوانان و همراهی صمیمانه حسینی‌پور استاندار مازندران قدردانی کنم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه امیدوارم که مردم نجیب استان مازندران دو سال نوکری بنده را به عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه بزرگ ورزش استان پذیرا باشند، گفت: برای عزیزی که مسئولیت مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به عنوان استان برتر کشور در ورزش عهده‌دار می‌شود، آرزوی موفقیت دارم.
رنگرز تصریح کرد: باورم این بود و هست که هرچه داریم از کشتی است و همه ما به کشتی دین داریم و هرجایی که کشتی به وجود ما نیاز دارد بایستی به عنوان یک سرباز و یک خادم هرآنچه داریم در طبق اخلاص بگذاریم و درخدمت باشیم.
وی با تاکید بر اینکه جا دارد صمیمانه از همه خدمات و افتخارات بی‌نظیر محمد بنا تقدیر و تشکر کنم افزود: در چند روز گذشته خیلی تلاش کردم به عنوان شاگرد ایشان خدمت برسم و کسب رخصت بکنم و از همین جا هم کسب رخصت می‌کنم و امیدوارم که زمینه بازگشت ایشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود و قطعا بنده امانتدار این مهم خواهم بود و هرموقع که ایشان اراده کردند قدمشان را به عنوان بزرگ کشتی فرنگی روی چشم خواهم گذاشت و از ایشان تقاضا دارم که مجموعه کشتی فرنگی را از تجارب گرانبها و مشاوره‌های خود بی‌نصیب نکنند و منت ایشان را می‌کشیم و می‌دانم که قلب ایشان برای کشتی می‌تپد و ما هم به عنوان یک شاگرد راه ایشان را ادامه خواهیم داد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: از علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون و حمید سوریان اسطوره کشتی فرنگی ایران صمیمانه قدردانی می‌کنم که این فرصت مغتنم را برای کوچک‌ترین عضو از خانواده بزرگ کشتی فرنگی فراهم کردند و امیدوارم که در بضاعت خودم ادای دین کنم و با کمک خانواده خوب کشتی فرنگی کشور بتوانیم اتفاقات قشنگ را برای کشتی ایران رقم بزنیم و از همه مردم خوب کشورم التماس دعا دارم.
رنگرز با بیان اینکه به هر شکل بنده باید روزهای آتی شرایط تغییر و تحول را در ورزش استان مازندران فراهم کنم و طبیعی است که چند روزی را درگیر خواهم بود، تصریح کرد: ولی با توجه به اینکه رقابت‌های امیدهای جهان را در پیش داریم با فوریت کار را دنبال کرده و تا پایان هفته جاری اولین اردوی تیم فرنگی امید را برگزار می‌کنیم و با توجه به ضیق وقت دو اردو را به لحاظ فنی می‌توانیم برگزار کنیم و امیدواریم حضور شایسته‌ای را در این رقابت‌ها به مانند دو سال اخیر داشته باشیم.