بقايي بازداشت شد

مشاور رييس دولت‌هاي نهم و دهم بازداشت حميد بقايي را تاييد کرد.
علي اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايلنا، در پاسخ به اين سوال که پيرو انتشار خبري در برخي از کانال‌هاي تلگرامي‌مبني بازداشت آقاي بقايي، اين خبر صحت دارد، گفت: جناب آقاي حميد بقايي پيش از اين هم با شکايت دولت يازدهم بازداشت شده بود و در حالي که با توجه به موضوع شکايت هيچ نيازي به بازداشت ايشان نبود اما متاسفانه به مدت ۲۲۵ روز در بازداشت بود.
او مدعي شد که بقايي سرانجام بدون کيفرخواست و بدون وثيقه و بر اساس دستور يک مقام عالي ، فقط با قيد کفالت آزاد شده است.
جوانفکر با بيان اينکه اکنون قريب يکسال و نيم از آزادي بقايي سپري شده است، اظهار داشت: امروز به دستور‌‌ همان بازپرس، نامبرده از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا بردند. در آنجا به ايشان گفتند که شما را احضار کرده‌ايم ولي در بازپرسي حاضر نشده‌ايد.


مشاور رئيس دولت‌هاي نهم و دهم افزود: آقاي بقايي پاسخ داده‌اند که اين احضاريه به دست بنده نرسيده است و منزل من همانجايي بوده است که ماموران امروز بنده را از‌‌ همان جا بازداشت کردند. ضمنا بنده دو وکيل و دو کفيل معرفي کرده‌ام و بايد احضاريه را به آن‌ها ابلاغ مي‌کرديد.
جوانفکر يادآور شد: به هر تقدير، بازپرس پرونده با اين فرضيه که ممکن است ايشان را احضار کنند ولي در دادسرا حاضر نشوند، قرار کفالت را تغيير داده و براي نامبرده يک وثيقه ۵۰ ميليارد توماني صادر کرده است که تامين چنين وثيقه‌اي براي آقاي بقايي غيرممکن است و به همين دليل بازپرس مربوطه بار ديگر حکم به بازداشت ايشان داده است.
او اظهار داشت: آيا آقاي حميد بقايي بايد بي‌گناهي خود را به دستگاه قضايي ثابت کند؟ روشن است که مفتوح بودن طولاني‌مدت يک پرونده، نقطه ضعف متهم محسوب نمي‌شود.
جوانفکر در پايان تصريح کرد: بازداشت مجدد آقاي حميد بقايي بسيار عجيب و حيرت‌انگيز به نظر مي‌رسد