به من بگویند «سلبریتی» کهیر می‌زنم

پرویز پرستویی در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه از ساخت بی‌همه‌چیز آخرین فیلمش در سینما بیش از دو سال می‌گذرد گفت: «من کم کار نشدم، اما قرار نیست در هر کاری حضور داشته باشم. خوشحالم از اینکه دوسال‌ونیم از فیلم بی‌همه‌چیز می‌گذرد و من کار نکرده‌ام. پیشنهاد داشته‌ام و قبول نکرده‌ام. البته نمی‌خواهم این نکته حمل بر خودستایی شود. ولی من به پرکارترین هنرپیشه بیکار معروفم.»
پرستویی با اشاره به تفاوت محصولات تلویزیون و نمایش خانگی با فیلم‌های سینمایی بیان کرد: «مردم در خانه می‌نشینند و کنترل در دست می‌گیرند و خیلی راحت فیلم و سریال تلویزیون یا نمایش خانگی را می‌بینند. اگر قرار است در سینما بازی کنیم، بایستی یک فیلمی باشد که گره‌ای را باز کند. وضعیت سینمای ما الان خوب نیست.»
او در پاسخ به این سوال که آیا خودتان را سلبریتی می‌دانید گفت: «معنای سلبریتی را نمی‌فهمم و نمی‌خواهم بفهمم. وقتی به من می‌گویند سلبریتی من کهیر می‌زنم. اصلا خودم را سلبریتی نمی‌دانم.»
پرستویی درباره واکنش هنرمندان به مسائل روز جامعه تاکید کرد: «چطور مردم می‌توانند حرف بزنند در مقابل هنرمند و به قول شما سلبریتی نمی‌تواند؟ هنرمندی که با مردمش گره خورده چرا نمی‌تواند حرف بزند؟ هنرمند جزو مردم است، به عنوان یک نفر از مردم می‌تواند حرف بزند. من یک نفری هستم که مثل همه شناسنامه ایرانی دارم. من یک آدمی هستم که تفکری دارم و در این جامعه دارم زندگی می‌کنم و ۶۷ سال هم از خدا عمر گرفته‌ام. بیش از نیم قرن در عالم هنر بوده‌ام. وقتی مشکل و معضلی را می‌بینم، فکر می‌کنم وظیفه دارم این موضوع را انتقال دهم.»