بازتاب سخنرانی رئیسی در رسانه‌های جهان عرب

رسانه‌هاي عرب‌زبان ضمن پوشش گسترده صحبت‌هاي سيدابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل، اظهارات او در زمينه‌هاي مختلف را در اولويت خبرهاي خود قرار دادند.
سخنراني سيد ابراهيم رئيسي در هفتاد و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک، چهارشنبه شب انجام شد و در رسانه‌هاي جهان عرب بازتاب پيدا کرد.
شبکه خبري «اخبار الان» به نقل از رئيس‌جمهور ايران نوشت که «برخي کشورها از برنامه هسته‌اي ايران به عنوان دستاويزي براي فشار به تهران سوءاستفاده مي‌کنند» و بخش عربي شبکه «يورنيوز» نوشت «آقاي رئيسي در سازمان ملل اعلام کرد که تهران به دنبال دستيابي به سلاح هسته‌اي نيست.»
شبکه «النجباء» عراق هم اين صحبت رئيسي را که گفته بود «از حقوق بشر و حقوق مستضعفان جهان حمايت مي‌کنيم»، برجسته کرده است.


شبکه «المنار» در گزارشي اعلام کرد که رئيس‌جمهور ايران عکس شهيد حاج قاسم سليماني را در مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک بالا برد.
شبکه «روسيا اليوم» هم ضمن پوشش سخنان رئيس‌جمهور ايران در سازمان ملل به نقل از رئيسي نوشت: نظام جهاني کنوني، ديگر از حمايت برخوردار نيست و نظام جديدي در حال شکل گيري است.
المرکز الفلسطيني للاعلام» هم به پوشش سخنان رئيسي در حمايت از فلسطين پرداخت و از او نقل کرد: رژيم صهيونيستي که بيش از هفتاد سال آپارتايد، تجاوزگري و کشتار زنان و کودکان منطقه را در کارنامه سياه خود دارد، بزرگ‌ترين زندان روي زمين را در غزه برپا کرده است و استمرار شهرک‌سازي و تصاوير شيون و گريه مظلومان فلسطيني در اثر غصب اراضي،‌ منازل و مزارع آنان، و کشتار فرزندانشان، به همه نشان مي‌دهد هفت دهه ظلم و اشغالگريِ اسرائيل پايان ندارد. اين رسانه، اين جمله رئيس‌جمهور ايران را به عنوان تيتر گزارش خود انتخاب کرد: «رژيم اشغالگر قدس نمي‌تواند شريک صلح و امنيت باشد».
شبکه خبري «السومريه» نيز با انتشار تصاوير مربوط به بالا بردن عکس سردار سليماني توسط رئيسي، نوشت که رئيس‌جمهور ايران در سخنراني روز چهارشنبه خود در هفتاد و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل خواستار مجازات دونالد ترامپ شد.
بخش عربي خبرگزاري اسپوتنيک هم سخنراني رئيس‌جمهور ايران را پوشش خبري داد و به نقل از رئيسي نوشت که «آيا توسل به سلاح اتمي جهان را به سمت عدالت سوق داد؟ کشته شدن صدها هزار کودک يمني و عراقي و سوري در خدمت کدام آرمان بشري بوده است؟»