راهپیمایی با شکوه مردم ایران برگزار شد

راهپيمايي با شکوه مردم ايران پس از نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد و راهپيمايان در طول مسير راهپيمايي با سردادن شعارهايي، نا امن کنندگان فضاي جامعه را محکوم کردند.
در تهران، خيابان انقلاب محل خروش يکصداي مردم تهران از اقشار مختلف و با انگيزه‌هاي مختلف عليه ناامني و آشوب‌هاي اخير بود.
چند روزي است يا بهتر است بگوييم چند شبي است که عوامل آشوب‌طلب و اغتشاش‌گر به بهانه فوت مرحومه مهسا اميني با حضور پراکنده در چند نقطه از تهران و ديگر شهرهاي کشور دست به تخريب اموال عمومي، ايجاد ناامني و اخلال در نظم عمومي جامعه زده‌اند؛ اقداماتي که از سويي منجر به شهادت چند تن از مدافعان امنيت کشور و از سوي ديگر هتک حرمت به مقدسات بويژه اهانت به ساحت مقدس قرآن کريم و همچنين حجاب بانوان ميهن اسلامي شده است.
بنابر فراخوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ديروز (جمعه 1 مهرماه 1401) قرار بود پس از نماز جمعه در شهرهاي سراسر کشور، راهپيمايي مردمي در محکوميت اقدامات اخير عناصر آشوب‌طلب و ناامن کنندگان فضاي جامعه برگزار شود؛ آنچه در ادامه مي‌خوانيد روايتي است از متن و حاشيه راهپيمايي امروز مردم تهران.


- ساعت کم‌کم دارد به 12 نزديک مي‌شود و من در خيابان‌هاي اطراف دانشگاه تهران مشغول قدم زدن هستم؛ انبوه خودروهاي پارک شده در خيابان‌هاي اطراف دانشگاه تهران حکايت از حضور متفاوت تهراني‌ها در نماز جمعه نسبت به هفته‌هاي قبل دارد.
- پس از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران از درب‌هاي خيابان قدس و انقلاب (سردر اصلي دانشگاه تهران) به سمت ميدان انقلاب با سر دادن شعارهاي مختلف حرکت مي‌کنند؛ علاوه بر نمازگزاران مردم از نقاط ديگر تهران نيز به سيل جمعيت مي‌پيوندند.
- پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران را مي‌بينم که پر تعداد در دست جمعيت است؛ آتش زدن پرچم مقدس ايران از سوي آشوب‌طلبان در روزهاي گذشته موجب جريحه‌دار شدن احساسات ميليون‌ها ايراني شده بود.
حاشيه‌هاي راهپيمايي مردم تهران در محکوميت اغتشاشات اخير/ خروش يکصدا عليه ناامني و آشوب
- جمعيت زيادي را مي‌بينم که از سمت چهارراه وليعصر (عج) و حتي خيابان‌هاي جنوبي خيابان انقلاب مانند ابوريحان، دانشگاه و فخر رازي به سمت خيابان انقلاب و مسير اصلي راهپيمايي مي‌آيند تا با سيل مردم به سمت ميدان انقلاب همراه شوند.
- در دست جمعيت بيشتر پلاکاردهايي با موضوع حمايت از فراجا ديده مي‌شود که اين روزها خط مقدم مقابله با اغتشاش و آشوب در سطح شهرهاي کشور است.
- يک خودروي مجهز به باند و سيستم صوتي نيز در ميانه جمعيت است و گوينده‌اي با سردادن شعارهايي از جمله «ملت ما بيدار است از فتنه‌گر بيزار است»، «مرگ بر منافق»، «واي اگر خامنه‌اي حکم جهادم دهد»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر انگليس»، «مزدور آمريکايي به جنگ دين آمده» و … جمعيت را ترغيب به تکرار اين شعارها مي‌کند؛ با اينحال پس از آنکه خودروي مذکور وارد خيابان انقلاب شد، صدايش در صداي مردمي که خودجوش شعارهايي عليه اغتشاشگران سر ميدادند گم شد.
- اينجا ديگر خود مردم بودند که در هر قسمت از جمعيت يک نفر به صورت خودجوش شعاري مي‌گفت و جمعيت اطرافش آن را تکرار مي‌کردند.
- در ميانه جمعيت مردي را ديدم که پلاکاردي دست نويس در دست گرفته بود که روي آن از مطالباتش نوشته بود:
- سلبريتي‌ها هم اين روزها مانند سابقه‌شان در گذشته آتش بيار معرکه شده‌اند و همين موضوع نيز باعث شد تا امروز مردم در شعارهايشان به آنها نيز گوشزد کنند که حواسشان به آنها هست و در شرايط حساس، مواضع آنها و بنزين ريختن‌شان روي آتش فتنه و آشوب را به خوبي مي‌بينند.
- در ميان جمعيت خانم‌هايي با پوشش‌هاي مختلف در کنار هم قرار دارند و يکصدا عليه ناامني و آشوب فرياد مي‌زنند.
- در راه بازگشت وارد پياده‌روي جنوبي خيابان انقلاب شدم تا سريعتر و کمي هم از تيغ تيز آفتاب در امان باشم؛ گوش‌هايم را تيز مي‌کنم ببينم صحبت عمده مردم چيست و چه مکالماتي ميان آنها رد و بدل مي‌شود! يکي از پرتکرارترين کليدواژه‌ها اعجاب از حضور گسترده مردم در راهپيمايي امروز و جمعيت زياد است؛ اعجاب آنها هم طبيعي است چراکه پيش خود جمعيت ده‌ها هزار نفري راهپيمايي امروز را با جمعيت چند صد نفره آشوب‌طلبان و اغتشاشگران مقايسه مي‌کنند که چگونه جمعي محدود به خود اجازه عرض اندام و به چالش کشيدن نظم عمومي را مي‌دهد.
- کمي که جلوتر آمدم با شنيدن جمله « ... کار و کاسبي برامون نذاشتن» ترغيب شدم برگردم و گوينده اين جمله را پيدا کنم! برگشتم ديدم جواني نهايتا 30 ساله است که در حال صحبت کردن با مردي ميان‌سال در پياده رو بود. ظاهرش به جوانان امروزي مي‌خورد، تيشرت خاکستري و شلوار جين به تن داشت. جلو رفتم و پس از سلام کردن و آنکه خودم را معرفي کردم، پرسيدم براي شرکت در راهپيمايي آمديد؟ گفت بله. از شغلش پرسيدم که گفت يکي از کسبه مرکز تجارت ايرانيان در ميدان وليعصر (عج) تهران است يعني يکي از نقاط اصلي اغتشاشات در روزهاي اخير.
حاشيه‌هاي راهپيمايي مردم تهران در محکوميت اغتشاشات اخير/ خروش يکصدا عليه ناامني و آشو
- از ضربه‌اي که ناآرامي‌هاي اين روزها به کسب و کارش زده و اينکه مجبور است مغازه را زودتر موعد تعطيل کند تا در خلال ناآرامي‌هاي آسيبي به اموال و کسب و کارش وارد نشود شکايت داشت و آن را عامل اصلي حضورش در اين راهپيمايي عنوان مي‌کرد؛ از اينکه سر ماه بايد مبلغ زيادي را بعنوان اجاره بهاي مغازه بپردازد و همچنين بايد حساب‌هاي خود با طرف‌هاي کاري و شرکا را تسويه کند مي‌گفت.
- در مسير بازگشت هستم و خيابان انقلاب را به سمت شرق مي‌آيم اما کماکان جمعيت قابل توجهي را مي‌بينم که به سمت ميدان انقلاب در حرکت هستند؛ به فتنه‌هاي گذشته فکر مي‌کنم، از 78 تا 88 تا 98 که همواره آنکس که بساط اين فتنه‌ها را جمع کرده بر خلاف کشورهاي غربي، نه نيروي امنيتي و گارد ويژه بوده و نه اعمال خشونت، بلکه اين همواره مردم هستند که به ميدان مي‌آيند و بساط ناامني را جمع مي‌کنند.
بر اساس اين گزارش راهپيمايان در پايان با صدور قطعنامه براي حوادث اخير و اقدامات عناصر آشوب‌طلب و اغتشاشگران مجکوم کردند.  در بخشي از اين قطعنامه آماده است :
امروز بيش از هر زمان ديگري درخت تومند و ريشه دار انقلاب اسلامي و ملت بزرگ و فهيم ايران اسلامي در اوج عزت و اقتدار قرار داشته و توانسته با توکل به ذات لايزال الهي و استمداد از عنايات خاصّة حضرت ولي عصر مهدي موعود «عجل الله تعالي فرجه الشريف » و با تکيه  بر مباني اسلام ناب محمدي « صلي الله عليه و آله و سلم » برگرفته از رهنمودهاي رهبر فقيد و بت شکن حضرت امام خميني «رحمت الله عليه» و اطاعت از منويات حکيمانه قائد عظيم الشان حضرت امام خامنه اي «مدظله العالي»   يکي پس از ديگري قله هاي رفيع عزت و افتخار را فتح نموده و توطئه هاي شوم سران سلطه و استکبار جهاني را خنثي سازد.