حمله تروریستی «جیش‌الظلم» در زاهدان

گروه سیاسی/  در یک حمله تروریستی در زاهدان تعدادی از تروریست‌ها به سمت 3 کلانتری حمله کردند و آن را به رگبار بستند. به گزارش ایرنا به نقل از منابع آگاه، در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری مجروح شدند. در همین رابطه استاندار سیستان و بلوچستان گفت:مقارن ساعت ١٣ عده‌ای آشوبگر و اغتشاشگر در پوشش نماز جمعه به یکی از پاسگاه‌ها یورش بردند و مواد آتش‌زا به داخل پاسگاه انداختند و منجر به آتش گرفتن برخی خودروهای انتظامی شدند. در مقابل واکنش نیروهای انتظامی قاطع بود. بعد از اینکه پلیس این افراد را متفرق کرد آنها در چند نقطه شهر زاهدان به آتش زدن اماکن عمومی و غارت اموال مردم اقدام کردند.
حسین مدرس خیابانی  افزود: تروریست‌های تجزیه‌طلب بجز حمله به کلانتری به چند بانک نیز حمله کردند و چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم غارت کردند. مردم زاهدان و علمای اهل سنت از این افراد حمایت نکردند. تعداد تلفات این حادثه ۱۹ کشته و ۲۰ مجروح هستند که تعدادی از این آمار مربوط به شهدای نیروهای نظامی کشورمان است. گفتنی است پس از این حوادث گروهک تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت عملیات تروریستی زاهدان را برعهده گرفت. گفتنی است گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل وابسته به القاعده ازحدود 10 سال پیش تاکنون  در سیستان و بلوچستان دست به جنایات متعدد علیه شیعه و سنی زده است.  
مولوی عبدالحمید: دشمن به دنبال برادرکشی است
روز گذشته مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان در مصاحبه‌ای با صداوسیما در ارتباط با حوادث تروریستی زاهدان گفت: حادثه امروز ناگوار است. باید مشخص شود که چه دست‌هایی در کار بود که این حادثه بوجود آمد. آنچه الان نیاز جامعه است آرامش است. همه مردم زاهدان و استان، آرامش خود را حفظ کنند و از هر نوع تعرض و تحریکی اجتناب کنند. استان و شهر ملتهب است و هر نوع تحریکی در این زمان مشکل‌ساز خواهد بود. تأکید می‌کنم که  آرامش در همه جا حفظ شود تا این مسأله مورد بررسی جدی قرار بگیرد و به شایعات توجعه نکنید. تحریک نشوید و شایعات را قبول نکنید تا قضیه پیش آمده مورد بررسی قرار بگیرد تا ببینیم این مشکلات از کجا بوجود آمده است. این پیام بنده را به همه برسانید. مواظب باشید که دشمنان هدف دیگری دارند و می‌خواهند از شرایط سوء استفاده کنند. به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود که منطقه را متشنج کنند و برادر کشی راه بیندازند.


تعدادی از آشوبگران مسلح شناسایی و دستگیر شدند
 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درخصوص اتفاقات دیروز شهر زاهدان گفت: عده‌ای از افراد مسلح  هنگام خروج نمازگزاران از مصلای شهر زاهدان به سمت نمازگزاران اقدام به تیراندازی کردند و سپس به کلانتری 16 زاهدان که در نزدیکی محل تیراندازی بود یورش بردند که بلافاصله با واکنش سریع مأموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.
به گزارش فارس؛ سردار احمدی با بیان اینکه تعداد آشوبگران به واسطه وجود جمعیت قابل شمارش نبود، افزود: در جریان این اتفاقات تعدادی از شهروندانی که در آن منطقه حضور داشتند کشته و زخمی شده‌اند. وی ادامه داد: آشوبگران به 2 کلانتری دیگر نیز حمله کردند اما بیشترین خسارات به کلانتری 16 وارد شد. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد، گفت: تعدادی از این اشرار مسلح شناسایی و دستگیر شدند. سردار احمدی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت به سمت آرامش رفته و مردم، بزرگان و علما نیز همکاری خوبی داشته‌اند.
شهادت فرمانده اطلاعات سپاه استان
همچنین شب گذشته تسنیم در خبری اعلام کرد که در درگیری‌ مسلحانه میان معاندین با عوامل امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان و در نزدیکی مسجد مکّی این شهر، سرهنگ «سید علی موسوی» فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت که متأسفانه پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحت و خونریزی به شهادت رسید.