مجوز براي امضاي موقت موافقت‌نامه با يونسکو

پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري: هيئت‌ وزيران عصر روز گذشته به رياست حجت‌الاسلام حسن روحاني جلسه تشکيل داد. در ابتداي اين جلسه، آيين‌نامه اجرائي مربوط به نحوه استفاده مؤديان مالياتي از سامانه صندوق فروش «صندوق ماشيني (مکانيزه) فروش» با هدف امکان شناسايي فعالان اقتصادي در نظام مبادلات اقتصادي و به‌حداقل‌رساندن فرار مالياتي و حذف دفاتر قانوني براي اشخاص حقيقي، به تصويب رسيد. به موجب اين آيين‌نامه، مؤديان مالياتي اعم از اشخاص حقوقي و صاحبان مشاغل موضوع اين قانون که حسب اعلام سازمان امور مالياتي کشور موظف به ثبت‌‌نام در نظام مالياتي مي‌شوند، مکلف هستند براي انجام معاملات خود از سامانه‌ صندوق فروش و تجهيزات مشابه استفاده كنند. آيين‌نامه مذکور با اهدافي ازجمله شفاف‌سازي اقتصادي در طول زنجيره واردات، توليد، توزيع، مصرف و ماليات‌هاي پرداخت‌شده مرحله قبل و به‌حداقل‌رساندن فرار مالياتي، تأمين درآمدهاي پايدار و سالم، حذف دفاتر قانوني اعم از دفتر روزانه، دفتر کل و دفتر مشاغل براي اشخاص حقيقي، امکان شناسايي فعالان اقتصادي در نظام مبادلات اقتصادي و سهولت در تعيين ظرفيت مالياتي کشور به تصويب رسيد.
آيين‌نامه اجرائي قانون نحوه واگذاري مالکيت و اداره امور شهرک‌هاي صنعتي اصلاح شد
در ادامه هيئت وزيران با هدف اداره مطلوب شهرک‏‌ها و نواحي صنعتي و ارائه خدمات مناسب به واحدهاي مستقر در آنها و نيز حفظ و صيانت از سرمايه‏‌گذاري‏‌هاي انجام‌شده در اين زمینه، با اصلاح آيين‌نامه اجرائي قانون نحوه واگذاري مالکيت و اداره امور شهرک‌هاي صنعتي موافقت کرد. به موجب اين اصلاحيه، درصورتي‌که بيش از 75 درصد زمين‏‌هاي قابل واگذاري در فاز عملياتي در هر شهرک و ناحيه صنعتي واگذار و حداقل تعداد واحدهاي به بهره‏برداري‌رسيده در شهرک صنعتي به 25 واحد و در ناحيه صنعتي روستايي به 15 واحد برسد، شرکت براساس شرايط مندرج در اساسنامه نمونه نسبت به تشکيل شرکت خدماتي اقدام و اداره امور شهرک و ناحيه صنعتي را به اين شرکت واگذار مي‌كند. همچنين درصورتي‌که حداقل 75 درصد زمين‏‌هاي قابل واگذاري در هر شهرک و ناحيه صنعتي واگذار و حداقل 50 درصد از واحدهاي مستقر در آن با هر تعداد به بهره‏برداري رسيده باشد، شرکت موظف به تشکيل شرکت خدماتي در آنها خواهد بود.
فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور مأموران ثابت دستگاه‌هاي اجرائي افزايش مي‌يابد


سپس دولت با توجه به تقاضاي دستگاه‌هاي اجرائي مبني بر اصلاح ارقام پرداختي فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور به‌دليل تغيير شرايط هزينه‌هاي زندگي در کشورهاي مختلف و همچنين به‌منظور هماهنگي و ايجاد وحدت رويه در همه دستگاه‌ها، با افزايش ارقام فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور مأموران ثابت دستگاه‌هاي اجرائي اعزامي به خارج از کشور موافقت کرد.
هيئت وزيران در ادامه جلسه، عملکرد دستگاه‌هاي مسئول را درخصوص سند آسيب‌شناسي کلان‌شهرها در حوزه محيط زيست و خدمات شهري و در بخش‌هاي آتش‌نشاني و امور ايمني، پسماند، فضاي سبز و حمل‌ونقل و ترافيک ارزيابي کرد و راهکارها و پيشنهادهاي تکميلي در جهت رفع موانع اجراي مصوبات دولت در اين بخش‌ها بررسي شد.  در پايان دولت به وزارت جهاد کشاورزي اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضاي موقت موافقت‌نامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و سازمان يونسکو درباره تأسيس مرکز بين‌المللي مديريت جامع حوزه آبخيز و منابع زيستي در مناطق خشک و نيمه‌خشک در
ايران - تهران اقدام کند.