همه آشوبگران شناسایی می‌شوند

گروه سیاسی/ رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خانواده شهید سلمان امیراحمدی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایستادگی ملت ایران و مجاهدت‌های هزاران شهید خواند و بر اهتمام همگانی برای صیانت از این سرمایه ملی تأکید کرد. آیت‌الله رئیسی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده شهید مدافع امنیت، سلمان امیراحمدی گفت: مهم‌ترین سرمایه ایران اسلامی، مردان و زنانی از جنس شهید امیراحمدی هستند که در مقاطع مختلف، در مقابل ابتلائات و مخاطرات گوناگون سینه سپر می‌کنند تا به کشور و مردم آسیبی نرسد.
رئیس‌جمهور ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید امیراحمدی، فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت‌ ملی در ایران خواند و افزود: آنچه تاکنون جمهوری اسلامی را در میدان مواجهه مستمر با انواع و اقسام تهدیدها و توطئه‌ها و اقدامات خصمانه سربلند و پیروز نگاه داشته است، سرمایه اجتماعی، وحدت کلمه و فرهنگ ایثار و شهادت است. آیت‌الله رئیسی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایستادگی ملت ایران و مجاهدت‌های هزاران شهید خواند و بر اهتمام همگانی برای صیانت از این سرمایه ملی تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت پیگیری جدی واقعه شهادت شهید امیراحمدی، از اهتمام جدی همه دستگاه‌های مسئول برای شناسایی عاملان اصلی این جنایت و طراحان توطئه علیه کشور خبر داد. آیت‌الله رئیسی در پایان از تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه تمامی نیروهای مدافع امنیت برای حفظ آرامش و امنیت در کشور قدردانی کرد و اظهار داشت: ان‌شاءالله این مجاهدت‌ها در پیشگاه خداوند متعال مأجور است.
دیدار استاندار تهران با خانواده شهید


استاندار تهران با خانواده شهید مدافع امنیت «سلمان امیراحمدی» دیدار و از ایثار و فداکاری آنان تقدیر کرد. در این دیدار منصوری ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید امیراحمدی، گفت مطمئن باشید نمی‌گذاریم خون شهدایی که برای دفاع از امنیت از جان خود گذشته‌اند، پایمال شود. منصوری با تأکید بر آمادگی تمامی دستگاه‌ها برای رسیدگی از وجود عزم جدی برای مقابله با اغتشاشگران و عاملان این واقعه تلخ خبر داد. شهید امیراحمدی در آشوب‌های اخیر روز شنبه 16 مهرماه به دست اغتشاشگران و منافقان با شلیک مستقیم سلاح گرم مظلومانه به شهادت رسید.
ضرورت ورود دانشگاه های کشاورزی برای اصلاح الگوی کشت 
 آیت‌الله رئیسی پیش از ظهر دیروز نیز در دومین جلسه شورای‌عالی آب در دولت سیزدهم، با تأکید بر اهمیت حکمرانی در مسأله آب، تعیین دقیق نیازها و اولویت‌بندی آنها، سیاستگذاری صحیح بر مبنای داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده، اجرای سیاست‌های تعیین شده و نظارت بر حسن اجرای آنها را لازمه این حکمرانی دانست. رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در کشور و ابراز تأسف از هدررفت آب بدلیل استفاده غیر منضبط در برخی مناطق، مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت را از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و همگامی مردم برای تحقق این اهداف بسیار مهم است.
مدیریت مناسب برق در تابستان اخیر
آیت‌الله رئیسی با اشاره به مدیریت مناسب مصرف برق در تابستان امسال و همراهی خوب مردم و بخش‌های صنعت و کشاروزی، منتقل نشدن مشکل به مردم را از نتایج خوب این مدیریت برشمرد و تأکید کرد، شرط لازم برای جلب همکاری مردم و همراه کردن آنها، تبیین دقیق مشکلات موجود و ارائه راهکار مناسب به مردم است.
آیت‌الله رئیسی اصلاح الگوی کشت با ایجاد مشوق‌ها و جذابیت‌ها برای کشاورزان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر عوارض کشت سنتی و فواید اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان تبیین شود، حتماً از سوی آنان پذیرفته خواهد شد.
مدیریت آب، لازمه رشد اقتصادی
رئیس جمهور در ادامه با بیان اهمیت کشاورزی علم‌پایه در اصلاح الگوی کشت، به میدان آوردن مؤسسات تحقیقی و پژوهشی و همچنین دانشگاه‌های کشاورزی را برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی ضروری دانست. رئیس جمهور در ادامه گفت: رشد اقتصادی کشور در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است و یکی از مؤلفه‌های اصلی افزایش بهره‌وری، مدیریت آب است. ما می‌توانیم با مصرف بهینه آب، بهره‌وری را افزایش و رشد اقتصادی کشور را ارتقا دهیم.
تصویب دو سند ملی
دکتر رئیسی تصریح کرد: در این زمینه مراکز پژوهشی و راهبردی راه را برای حرف‌ها و نگاه‌های نو باز کنند و نظرات اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه آب را به خوبی به مسئولان و متولیان امر منعکس کنند.
در این جلسه دو سند مهم «اصلاح و ارتقای نظام حکمرانی آب» و همچنین طرح «اصلاح الگوی کشت» که از سوی وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی ارائه شده بودند، به تصویب اعضا رسید.
همچنین «تشکیل کمیته ملی اصلاح الگوی کشت» به ریاست معاون اول رئیس جمهور از دیگر مصوبات این جلسه بود.
آیت‌الله رئیسی فردا عازم قزاقستان می‌شود
رئیس جمهور برای شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا» به آستانه پایتخت قزاقستان سفر می‌کند. به گزارش «ایران»، آیت‌الله رئیسی بامداد پنجشنبه به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) عازم شهر آستانه پایتخت این کشور خواهد شد و در این سفر یک روزه، علاوه بر شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران «سیکا» با تعدادی از سران کشورهای حاضر در این نشست نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، به عنوان یک گردهمایی برای تقویت همکاری‌های متمرکز بر تضمین صلح، امنیت و ثبات در قاره کهن، در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی دارد و ۸ کشور و ۵ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به عنوان ناظر، عضو این کنفرانس هستند.
یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا، موضوع بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود. قرار است در این زمینه بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه آستانه در زمنیه تبدیل سیکا» به تصویب رهبران و سران کشورهای عضو برسد. با تصویب سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و نیز شرح وظایف و ترتیبات منطقه‌ای از وضعیت جاری به یک سازمان تمام عیار منطقه‌ای کلید خواهد خورد.
جلسه شورای‌عالی فضای مجازی
همچنین در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی که عصر دیروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال روی شبکه ملی مقرر شد، زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی توسط دولت تقویت و برای حضور بیشتر کاربران داخلی تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود.