هدف دشمن از بین بردن همبستگی ملی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر خارجه آمریکا درباره خلیج‌فارس، گفت: معاون وزیر خارجه آمریکا در سال ۱۹۸۰ میلادی در جریان سخنرانی خود در دانشگاه جرج تاون آمریکا، گفت که اگر جهان را دایره سطحی فرض کنیم و کسی بخواهد مرکز این دایره را تعیین کند، قطعاً می‌توان گفت مرکز آن خلیج‌فارس است. ملت ایران و انقلاب اسلامی مرکز حساس جهان که خلیج‌فارس است را از تحت سلطه انگلستان و آمریکا خارج کرده است. غرب، منطقه خلیج‌فارس را که نقطه استراتژیک است از دست داده و در غم فراغ آن آرام نمی‌نشیند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: حوادثی که این روزها شاهد آن بودیم بدون تردید برای یک نظام سیاسی پویا، مقتدر، کارآمد که در ‌اندیشه فهم چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیش روی خود است، راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است. همان‌طور که دفاع مقدس به میدانی برای به فعلیت رسیدن استعدادهای نهفته، خودباوری ملی، خودکفایی دفاعی و جهش علمی و توسعه دانش و فناوری بنیادی تبدیل شد و راه را برای شکل‌گیری قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مقاومت در دنیای اسلام هموار کرد و شبکه در هم تنیده و مقتدر امنیتی، فرهنگی و دفاعی را در جهان اسلام شکل داد.
وی افزود:‌ خلیج‌فارس ۶۳ درصد از ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد. ۳۰ درصد از ذخایر گازی جهان نیز در این خلیج قرار گرفته است. اخیراً وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد جهان به زودی برای تأمین ۶۵ درصد از نیازهای نفتی خود به خلیج‌فارس وابسته خواهد شد و این ظرفیت ایران اسلامی در داشتن حدود دو هزار و 800 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب، موقعیت حساس و تعیین‌کننده‌ای است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مسئله دشمنان حجاب نیست، مسئله آنان از بین بردن همبستگی و فروپاشی نظم اجتماعی است.