بیانیه ۴۰۴ مداح: با عوامل اغتشاشات قاطعانه برخورد شود

جمعی از جامعه ستایشگران اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) بیانیه‌­ای صادر کرده و ناآرامی‌های اخیر را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: ‌در میان درماندگی‌های بشر امروز و بن‌بستی که تمدن غرب گرفتار آن شده، پرچم درخشان حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) همچنان در اهتزاز است و مسیری بدیع و پیمودنی را پیش‌روی جهانیان قرار می‌دهد. پرچمدار این جریان، امروز جمهوری اسلامی ایران است که سردار دل‌ها از آن به «حرم» تعبیر می‌کرد. بر این اساس، طبیعی است که دنیای استکبار این الهام‌بخشی، پیشرفت و درهم‌شکستن هژمونی استکباری خود توسط ایران- یعنی کشوری که روزی ژاندارم آمریکا و گاو شیرده آنان در منطقه بود- را برنتابد و هر روز در تدارک رزم‌آرایی جدیدی باشد.
این متن خاطرنشان ساخته: دشمن خونی ملت ایران امروز هم به بهانه درگذشت فرزندی از این مردم که موجبات تألم و تأثر شده، با ریختن اشک تمساح، منافقانه در حال مویه و موج‌سواری است؛ تا جایی که با حرکات کور و خشن و با به‌کارگیری گروهک‌های تجزیه‌طلب، به خیال خام خود درصدد رقم‌زدن فتنه‌های امنیتی، تجزیه ایران و ساختن ایران‌ستان است. جامعه ستایشگران اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) با تسلیت درگذشت این خواهر جوان به خانواده محترم ایشان و ضمن محکوم‌کردن حرکات خشن و ضدامنیتی و همسو با خواست دشمنان ملت ایران، نکاتی را درخور توجه جدی می‌داند...
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: به‌طور قطع هیچ ایرانی باشرف و باشعوری موافق این نیست که به بهانه‌ی اعتراض به این حادثه (که به گواهی اسناد پزشکی قانونی هیچ‌گونه ضرب و شتم و برخورد قهری با آن مرحومه صورت نپذیرفته)، عده‌ای لاابالی و انسان‌ستیز، آیات نورانی قرآن را مورد هتک و تعرض قرار دهند و با عبور از خطوط قرمز هر ایرانی مانند سوزاندن قرآن عزیز، توهین و فحاشی به مقام عظمای ولایت، آتش‌کشیدن پرچم کشور که نماد هویت یک ملت است، کشیدن چادر از سر زنان محجبه، تخریب و احراقِ اموال عمومی، ایجاد اختلال در کسب‌وکار مردم، بریدن گلوی پلیس و به شهادت رساندن چند تن از فرزندان این ملت که حافظان امنیت و سپر بلای ملت‌اند و همچنین ارتکاب کارهای شنیع و پستی که چنگال به چهره‌ و اعتبار بین‌المللی نظام اسلامی می‌زند، دل دشمن را شاد کنند و اغتشاش و آشوب و ناامنی را در جامعه فراگیر سازند. جامعه ستایشگران ضمن تفکیک اعتراض قانونی از اغتشاش، خواستار برخورد قاطع و بازدارنده‌ پلیس با عوامل فوق است، چرا که امنیت ملت ایران به هیچ‌وجه قابل مسامحه و اغماض نیست.
این متن افزوده: ماجرای اخیر اگرچه با هیاهوی رسانه‌های معاند و دست‌نشانده‌های داخلی‌شان به فتنه‌ای برای انتقام‌گیری از مردم شریف ایران و چنگ‌زدن به صورت نظام اسلامی تبدیل شد، اما ضعف‌ها و نارسایی‌هایی را نیز به ما گوشزد می‌کند که نباید از آن غافل بود. حضور احساسی برخی نوجوانان در اغتشاشات اخیر، امری ناخوشایند، نیازمند آسیب‌شناسی دقیق و مستلزم تلاش فکری و فرهنگی برای ممانعت از تکرار آن در آینده است. لذا جامعه ستایشگران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) اگرچه خواستار برخورد قاطع با عوامل همدست با بیگانگان است؛ اما اعتقاد دارد جوانان و نوجوانانی که متأثر از فضا‌سازی‌های بیگانگان پای در میدان اغتشاشات گذاشتند، فرزندان همین سرزمین هستند و می‌توان باز هم آنان را در خیمه اباعبدالله و زیر پرچم امام حسین(علیه‌السلام) گرد هم آورد.