ایجاد اغتشاشات واکنش به پیشرفت‌ها

گروه سیاسی/ پنجشنبه گذشته با حضور رئیس جمهور در محل نیروگاه سیکل ترکیبی آریان ۲ زنجان، به طور همزمان از هزار و 26 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در 5 استان بهره‌برداری شد و این ظرفیت‌ها به شبکه سراسری برق کشور متصل شدند. این امر، به معنای گامی مهم در صنعت برق کشور است. مطابق گفته رئیس جمهور در این مراسم، در گذشته برخی برای تأمین توربین‌های مورد نیاز این نیروگاه‌ها، منتظر رفع تحریم‌ها بودند، اما اکنون این پروژه‌ها با همت مجموعه‌های داخلی مانند مپنا و تلاش بخش خصوصی به سرانجام رسیده است. بر همین اساس بود که آیت‌الله رئیسی پیام این افتتاح‌ها را این این طور اعلام کرد که «اجازه نخواهیم داد حرکت شتابان قطار پیشرفت کشور کند یا متوقف شود.» رئیس جمهور در این سفر، از روستای قره‌بوته زنجان نیز بازدید کرد که اجتماع مردم برای دیدار با رئیس جمهور، جلوه‌های تازه‌ای از پیوند دولت و ملت را به نمایش گذاشت.
مشکل ناترازی برق در ابتدای دولت
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات در محل نیروگاه حرارتی آریان ۲ زنجان، ضمن تسلیت درگذشت عده‌ای از هموطنان و زائران حرم حضرت شاه چراغ در شیراز گفت: یکی از مشکلات پیش روی دولت مردمی در آغاز کار ناترازی‌های جدی در حوزه برق بود. رئیس جمهور با اشاره به اینکه این ناترازی باعث شده بود تأمین برق خانگی، صنایع و کشاورزی دچار اختلالات جدی شود، افزود: تعمیرات نیروگاهی و ایجاد ظرفیت‌های جدید بموقع انجام نشده بود و لذا کار دولت در تأمین برق و رفع این ناترازی‌ها با مشکلات اساسی مواجه بود. وی ادامه داد: دولت در گام اول با مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف و در گام بعدی با وارد مدار کردن ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به شبکه برق سراسری که با تلاش‌های جهادی مسئولان وزارت نیرو انجام شد، توانست مانع از قطع برق خانگی شود که این دستاورد باعث خشنودی مردم نیز شد.
ساخت نیروگاه به همت متخصصان ایرانی


آیت‌الله رئیسی ساخت این نیروگاه‌ها به دست توانای مهندسان و متخصصان ایرانی را افتخار بزرگ دیگری برای کشور دانست و گفت: قبلاً برخی‌ها برای واردات این توربین‌های با کیفیت و ساخت داخلی که امروز در نیروگاه‌ها نصب شده برنامه‌ریزی می‌‌کردند، در حالی که امروز شرکت مپنا نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز پروژه‌های بزرگی احداث کرده که افتخاری برای صنعت کشور است. رئیس جمهور با اشاره به هدفگذاری و برنامه‌ریزی دولت برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق به منظور رفع کمبودها و جبران عقب‌ماندگی‌ها گفت: امروز قطار توسعه و پیشرفت در کشور شتاب گرفته است. توقع مردم انقلابی از ما کار جهادی است و مطابق انتظار مردم با همین رویکرد بسیاری از پروژه‌ها در حال اجرایی شدن است.
تصور دشمن از تهدید و تحریم
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کردند که می‌‌توانند با تهدید و تحریم ما را متوقف کنند، اما دیدند که بالعکس حرکت ما شتاب گرفت، اظهار کرد: ما با حفظ عزت و اقتدار این نظام و با اتکال به خداوند متعال و اعتماد به داشته‌های بسیاری که در کشور وجود دارد کارها را پیگیری و به سرانجام می‌‌رسانیم. این رویه و رویکرد فقط مختص وزارت نیرو نیست و ما در حوزه انرژی و صادرات نفت نیز سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران را به شکست کشاندیم و نه تنها صادرات نفت ما به صفر نرسید، بلکه امروز به میزان قبل از تحریم‌ها صادرات نفت داریم.
علت توطئه‌ها
رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحلیل جامعی نسبت به مسائل اخیر فرمودند، علت تمام این توطئه‌های دشمنان به خاطر پیشرفت‌هایی است که کشور به آنها دست یافته است، اضافه کرد: دشمنان می‌خواستند به زعم خود ما را منزوی کنند اما گسترش ارتباطات ما با کشورهای همسایه و سازمان‌های بین‌المللی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای فوق تصور آنها شد.
شکست دشمن در توقف کشور
رئیس جمهور در ادامه ایجاد اغتشاشات در کشور را ناشی از شکست دشمن در توقف پیشرفت‌های کشور دانست و گفت: دشمنان وقتی دیدند تمام برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌هایشان برای توقف کشور نقش برآب شده، ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور را کلید زدند چون نمی‌خواهند در کشور تولید جریان داشته باشد، نمی‌خواهند مشکل آب کشور سامان پیدا کند، نمی‌خواهند کارخانه‌های کشور که تعطیل یا نیمه تعطیل است در مدار تولید قرار گیرد، نمی‌خواهند انسان‌های فرهیخته در دانشگاه‌های ما پرورش پیدا کنند و نمی‌خواهند نیروهایی که متخصص هستند و دانش و بینش دارند در دنیا سربلند کنند.
هدف قرار دادن کسب‌ و کارها
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اغتشاشات ظلم به دانش افزایی، حقوق عمومی و کسب و کار مردم است، افزود: در این قضایا به وضوح می‌‌توان دست دشمن را دید که می‌خواهند قطار پیشرفت کشور از حرکت باز بماند، اینجاست که می‌‌گوییم اقدام و عمل شما کارشناسان و متخصصان در صنعت برق، جهاد و تلاش برای پیشرفت کشور سنگر مبارزه با دشمنان است.
آیت‌الله رئیسی آرامش و امنیت در کشور را لازمه فعالیت، تولید و علم‌افزایی عنوان و تأکید کرد: همه اقدامات فرع بر حفظ امنیت در کشور است و باید نسبت به توطئه و فتنه‌گری‌های دشمن هشیار بود. رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه پیام حضور بنده در استان زنجان و افتتاح این نیروگاه‌ها، بعد از قدردانی از دست‌اندرکاران این اقدامات بزرگ آن است که به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد حرکت شتابان قطار پیشرفت و فعالیت کشور کند یا متوقف شود، تأکید کرد: اگر بخواهیم در مقابل این فتنه‌ها و توطئه‌ها ایستادگی کنیم راه آن مضاعف کردن تلاش و فعالیت در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی، کارخانه‌ها، مراکز صنعتی و کشاورزی است. وی افزود: تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نسخه‌ای است که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ارائه فرمودند و بدانید و بدانیم که راه پیشرفت کشور، امیدآفرینی در دل مردم و دوستداران انقلاب اسلامی و ناامید کردن دشمن است.
بصیرت مردم، کشور را به پیش می‌‌برد
آیت‌الله رئیسی در اجتماع و دیدار مردم روستای «قره‌بوته» زنجان که در زیر بارش باران پاییزی انجام شد تصریح کرد: دشمن وقتی می‌بیند جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی و صنعتی روز به روز پله‌های پیشرفت را طی می‌کنند، می‌خواهد با طراحی توطئه از این پیشرفت‌ها جلوگیری کند.
وی با تمجید از روحیه شور و شعور حسینی مردم زنجان، تأکید کرد: اطمینان دارم که اراده پولادین، تصمیم، شور، شعور و بصیرت شما مردم همچنان که تاکنون کشور را به پیش برده، بعد از این هم به کوری چشم دشمن کشور را به پیش خواهد برد.