از داعش اصرار از ضد‌انقلاب انکار

گروه سیاسی/ چند ساعت از جنایت غروب چهارشنبه یک تروریست در حمله به زائران و نمازگزاران حرم شاهچراغ در شیراز می‌گذشت و مردم ایران در شوک از دست دادن هموطنان بودند که رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه روند سانسور این جنایت را در پیش گرفتند. با آنکه سازمان ملل نیز به این حادثه واکنش نشان داده بود، رسانه‌های فارسی‌زبان مانند ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی و من‌وتو در حالی که در ایام اخیر صرفاً بر تحولات ایران داشتند، در قبال این حادثه سکوت اختیار کردند. 
رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به انگلیس، امریکا و عربستان سعودی در حالی این سانسور رسانه‌ای را در پیش گرفتند که آنها در تحولاتی دیگر مانند نمازجمعه دیروز زاهدان و حواشی پس از آن لحظه به لحظه گزارش‌های جهت‌دار منتشر می‌کردند. این رسانه‌ها پس از ساعت‌ها سکوت بدون استفاده از واژه «تروریست» خبرهای خود را با عناوینی مانند «حمله به شاهچراغ»، «تیراندازی» و «حمله مسلحانه» روی خروجی رسانه‌های خود قرار دادند.
از داعش اصرار؛ از ضدانقلاب انکار
تنها دو ساعت از این حادثه تروریستی می‌گذشت که داعش رسماً مسئولیت آن را برعهده گرفت. اما مسئولیت‌پذیری داعش در این جنایت باعث نشد تا تأمین‌کنندگان مالی داعش که اتفاقاً تأمین‌کنندگان مالی رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی هستند دست از عناد و تحریف واقعیت بردارند. رادیو فردا ارگان وابسته به سازمان سیای امریکا در گزارشی تیتر «شک و تردیدهای عمومی درباره ادعای دست داشتن داعش در حمله به شاهچراغ» را انتخاب و تلاش کرد تا این گروه تروریستی را تبرئه کند. بی‌بی‌سی فارسی نیز با تیتر «چگونه از حملات داعش در افغانستان برای سرکوب اعتراضات استفاده شد» تلاش کرد این اقدام تروریستی را دسیسه‌ای ساختگی برای سرکوب اعتراضات معرفی کند. این رسانه انگلیسی با تشکیک در ماجرای رخ داده، نوشت: «سال‌هاست داعش قادر به هیچ نوع حمله در داخل خاک ایران نبوده است.» ایران وایر نیز با تیتر «چرا جمهوری اسلامی مظنون اصلی حمله مرگبار شاهچراغ است؟» عدم درج خبر برعهده گرفتن این عملیات در رسانه‌های منسوب به داعش یعنی «اعماق» یا «النباء» را دلیل اصلی خود برای مشکوک بودن این ماجرا عنوان کرد؛ هرچند ساعاتی بعد این رسانه‌ها خبر مذکور را به صورت پررنگ تأیید کرده و نقش خود در این جنایت را تشریح کردند. با وجود تأیید تروریستی بودن این جنایت از سوی رسانه‌های مهمی چون رویترز و خبرگزاری فرانسه، ایران اینترنشنال دیگر ارگان رسانه‌ای وابسته به سعودی با تیتر «پشت‌ پرده حمله به شاهچراغ؛ حمله واقعی یا عملیاتی با پرچم دروغین؟» تلاش کرد تا داعش تطهیر شده و جای شهید و جلاد را عوض کنند.



انتشار جزئیات عملیات تروریستی توسط داعش
ساعاتی بعد رسانه‌های رسمی گروه تروریستی داعش یعنی «اعماق» و «النباء» جزئیاتی از این جنایت را منتشر کردند. به گزارش تسنیم، این گروه تروریستی در بیانیه خود نوشت: «سربازان خلافت شامگاه چهارشنبه در راستای گرفتن انتقام مظلومینی که اخیراً توسط حکومت رافضی‌ها در اعتراضات به قتل مهسا امینی کشته شدند، طی عملیاتی با توفیق الهی از رافضی‌ها انتقام گرفتند و حمایت از قیام علیه حکومت رافضی‌ها را ادامه می‌دهند.» در حالی گروه تروریستی داعش حمایت از اغتشاشگران را در بیانیه خود آورده است که پیش از این گروه تروریستی ریگی نیز در سال 88 از فتنه‌گران حمایت کرده بود. این بیانیه داعش بخوبی نشان داد که چرا جریان‌های حامی آشوب در ایران تلاش دارند تا اقدام تروریستی در شاهچراغ را انکار کنند. حامیان اغتشاشات درصدند تا نقش خود در فرصت یافتن گروه‌های تروریستی چون جیش الظلم در زاهدان و داعش در شیراز را مخفی کنند.
داعش در هفته‌نامه خود موسوم به «النباء» هم گزارشی درخصوص حمله مسلحانه به حرم شاهچراغ منتشر کرد. داعش در گزارش خود آورده است، یکی از عناصر این گروهک وارد حرم شد و اسلحه خود را به سوی افرادی که آنها را مشرکین و رافضی خوانده گرفت و ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. گروهک تروریستی داعش در گزارش خود آورده است که داستان انتقام هنوز فصل‌های خود را کامل نکرده است. این گروه تروریستی در این گزارش آورده است که در این حمله ۲۰ نفر کشته و ۴۰ نفر مجروح شدند.