این چراغ روشن است

گروه سیاسی: تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز و مشهد تبدیل به صحنه‌ای برای انزجار مردم ایران از دشمنان کشور و برائت از آشوبگرانی شد که زمینه‌ساز این حادثه تلخ بودند. مطالبه برخورد با اغتشاشگران و مخلان امنیت محوری‌ترین پیام مردمی بود که برای وداع با شهدای این حادثه به خیابان آمده بودند.  به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر ‌‌شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) صبح روز گذشته با حضور مردم شهیدپرور استان فارس، مسؤولان لشکری و کشوری، ‌خانواده محترم شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان و... در شیراز برگزار شد. در مراسم تشییع پیکر 11 شهید حادثه تروریستی شیراز که از میدان امام حسین(ع) آغاز شد، سیل جمعیت پس از طی مسیر از بلوار کریم‌خان زند به ‌سمت میدان شهدا و از آنجا به‌ سمت خیابان 9 دی حرکت کردند و پس از آن در حرم مطهر شاهچراغ تجمع کردند. در این مراسم مردم و خانواده‌های شهدای این حادثه با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعار‌های «مرگ بر تروریست‌، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فتنه‌گر» و «داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه/ ‌زن زندگی شهادت، شیراز ما تسلیت» بر مجازات عاملان این جنایت تأکید کردند. 
  این سرزمین به کسی اجازه اغتشاش نمی‌دهد فرمانده کل سپاه پاسداران که سخنران اصلی این اجتماع عظیم بود با بیان اینکه امروز شما در یک بدرقه آسمانی زیباترین صورت فلکی شهادت را تا عرش اعلی بدرقه می‌کنید، گفت: این شهیدان خون جاری در رگ‌های انقلابند و امروز دوباره قلب‌های ما به هم پیوند خورد و همه آمدیم، با خانواده‌های عزیز شهیدان همدلی کردیم و این حجت‌های عزیز الهی را بر دست گرفتیم تا همه بدانند این ملت زنده است و اینجا دریایی مواج از انسان‌ها را می‌بینیم و این بیرق‌های زیبای شهادت را در میان گرفته تا به خداوند بسپاریم. سردار سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه شما مردم وفادار امروز به دشمن نشان دادید او هیچ و پوچ است و فقط فریادی از رسانه‌ها است، ادامه داد: توطئه جاری در کشور ما محصول به هم پیوستن سیاست‌های آمریکا، انگلیس، سعودی و رژیم صهیونیستی است که شکست‌های سختی از ملت ایران طی ۴۳ سال اخیر خورده‌اند.  فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اکنون آمریکا، رژیم موقت صهیونیستی و رژیم آل‌سعود خسته از شکست‌های مکرر همچون شکست در جنگ یمن، شکست در عدم تشکیل دولت در عراق و در لبنان و سوریه، وقتی این نفوذ معنوی را دیدند فهمیدند نمی‌توانند در برابر ملت ایران بایستند، گفت: این را به اندک جوانان فریب‌خورده ایران می‌گوییم، می‌دانید آرزوی آمریکا برای ایران و جوانانش چیست؟ آنها گفتند که جوانان ایرانی را باید آمریکایی کنیم تا آنها صدای ما را بشنوند و رویای آمریکا برای جوانان ما این است که فقط کشته شوند و فرقی برای‌شان نمی‌کند که کیست. وی ادامه داد: تصویر آمریکا از ایران تعطیلی همه مراکز، شورش و ناامنی و حمله به نیرو‌های مدافع امنیت و آتش ‌زدن اموال دولتی و مردم است. تصویر آمریکا از ایران یک کشور نیازمند و وابسته است. به طمع افتاده‌اند تا کشور به زمانی برگردد که نفت آن را به غارت می‌بردند و ۴۰ هزار مستشار آمریکایی سرنوشت آن را تعیین می‌کردند و زمانی که چادر از سر زنان ما کشیدند و چهره جوانان ما را با سیاهی شیطان درآمیختند. آنها می‌خواهند دین ما را بگیرند و ما به آنها می‌گوییم دنیای آنها را خواهیم گرفت. فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این انقلاب ریشه در عمق احساس این ملت دارد، گفت:‌‌ ای جوانان فریب‌خورده! شرف‌تان را به آمریکا نفروشید و به صورت مدافعان امنیت سیلی نزنید و اجازه ندهید لباس سربازان آمریکایی را به تن شما کنند و مهره‌های شطرنج دشمن نشوید؛ در این سرزمین کسی اجازه آشوب و اغتشاش نمی‌دهد. 
  امروز روز پایان اغتشاشات است سردار سلامی در ادامه سخنانش خطاب به دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان همواره نماد مبارزه با استکبار بوده‌اند، چه شده است که تعدادی اندک پژواک صدای دشمن شده‌اند، به دامن ملت برگردید؛ راه بازگشت باز است. چه شده است که تعدادی اندک دانشجو با رکیک‌ترین الفاظ شعار می‌دهند. وی افزود: مردم با تمام مشکلات به نظام‌شان اعتماد دارند و امروز پیکر شهیدان نشان داد ماهیت این ماجرا و دشمنان چیست. سردار سلامی تأکید کرد: آگاه باشید، فریب نخورید، خود را از زیر سیطره رسانه‌های دشمن خارج کنید؛ این رودخانه مسموم شما را غرق خواهد کرد. ‌ای دانشجویان و جوانان! به گوش باشید که ملت ایران پذیرای این حرکات و هتک حرمت‌ها و ارزش‌ها نخواهد بود. وی با بیان اینکه این نقشه شوم، نقشه‌ای است که در اتاق‌های فکر کاخ سفید و رژیم صهیونیستی کشیده شده، ادامه داد: ما به آن عده‌ای که فریب خوردند می‌گوییم امروز روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایند؛ از جان این ملت چه می‌خواهید؟ فکر نکنید که بایدن و سایر مقامات رژیم صهیونیستی و آل‌سعود باید به شما تلفن کنند تا به خیابان بیایید، بلکه از طریق رسانه‌های‌شان شما را وادار می‌کنند و بدانید که این فتنه هیچ عاقبتی ندارد و از سرزمین تسلط دشمن خارج و به دامن ملت برگردید. فرمانده کل سپاه افزود: آیا می‌خواهید با منافقین جنایتکار و خائنین به ملت به حکومت برسید؟ چشمان‌تان را باز کنید و در کنار مردم همیشه در صحنه باشید که شاهد یک شکست تاریخی دیگر برای آمریکا و یک پیروزی بزرگ برای ملت هستیم. 
  از سعودی انتقام خواهیم گرفت سرلشکر سلامی در ادامه خطاب به رژیم‌های استکباری بویژه رژیم پوسیده سعودی گفت: بار دیگر می‌گویم با همین جوانان سراغ‌تان خواهیم آمد و انتقام خواهیم گرفت. وی با اشاره به سخنان بایدن که گفته بود ما در این باره زیاد دخالت نمی‌کنیم، اظهار کرد: آقای بایدن! شما را از ایران و منطقه بیرون راندیم و آرزوهای شما را در این سرزمین دفن خواهیم کرد و به آل‌سعود و به رسانه‌های تحت سیطره او می‌گوییم ما سراغ‌تان خواهیم آمد و شما که تحریک می‌کنید و بذر فتنه می‌افکنید کمی فکر کنید که ممکن است چه اتفاقی برای‌تان بیفتد اما زیاد آرام نباشید که آرامش‌تان را می‌گیریم.  ‌آرتین قلب ایران است فرمانده کل سپاه در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: ما در اینجا پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس برای تحقق آرزوهای زیبای رهبر بزرگوار خود و وعده‌های ایشان در میدان هستیم. وی خطاب به کودک بازمانده از حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: یک کلام به آرتین عزیز، آرتین عزیزم! تو به ظاهر کوچکی اما تو به وسعت یک کشور بزرگی و امروز در قلب تمام ملت جا داری؛ آرتین امروز در قلب ماست. همه ایرانی‌ها امروز پدر و مادر تو هستند و تمام کودکان برادر تو هستند و ما همه خادم تو هستیم و روی مژه‌های چشم‌مان بزرگ خواهی شد و تاریخ باشکوه ملت را برای آیندگان بازگو خواهی کرد.  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت و حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه ‌قضائیه از چهره‌هایی بود که در آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ در جمع مردم مومن و انقلابی شیراز حاضر شده بودند. 
  وداع با شهیدان در مشهد بعدازظهر دیروز پس از برگزاری این تجمع، پیکر پاک این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل شد تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند. آیین تشییع این شهیدان در مشهد با حضور کم‌نظیر جمعیت و با صلوات خاصه امام رضا(ع) از میدان بسیج آغاز شد و زائران و مجاوران پیکر این شهیدان را تا حرم امام رضا(ع) بدرقه کردند. پیکر این 11 شهید پس از وداع برای تدفین به شیراز منتقل شد. لازم به ذکر است پیکرهای پاک شهیدان سید‌فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده بود. تشییع پیکر شهید مرادی نیز روز گذشته با حضور گسترده مردم در همدان برگزار شد.       تشییع پیکر شهیدان چاکسری و ‌فاضلی در آمل    مراسم تشییع شهدای ترور آمل شهیدان «هادی چاکسری» و «علی فاضلی» با حضور مردم آمل برگزار شد و این 2 شهید در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) به خاک سپرده شدند. در این مراسم باشکوه که خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از مردم سراسر استان مازندران حضور داشتند، تشییع‌کنندگان با شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر تروریست و مرگ بر فتنه‌گر»، پیکر این 2 شهید دهه هفتادی را تا گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) تشییع کردند. در مراسم تشییع که ‌از میدان قائم تا امامزاده‌ ابراهیم(ع) آمل ادامه داشت؛ خیابان‌ها و کوچه‌ها پر ‌از مردمی بود که برای بدرقه این شهدا‌ خود را به این منطقه رسانده بودند و بر شناسایی و برخورد جدی با عاملان این حادثه تروریستی تاکید کردند.  لازم به ذکر است پنجشنبه پنجم آبان‌ماه 1401 فرد مسلحی در خیابان امام خمینی(ره) این 2 جوان را که در حال عبور از خیابان بودند به شهادت رساند‌. شهیدان علی فاضلی و هادی چاکسری 2 جوان دهه هفتادی شهرستان آمل هستند که در این عملیات، ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.