سخنگوی دولت اعلام کرد منابع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تامین شد

علی بهادری جهرمی روز گذشته در نشست خبری با ارایه آخرین وضعیت شاخص‌های تولید اظهار داشت: در تولید ۵۰۰ محصول پزشکی خودکفا شدیم و در صدور پروانه تولید تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در ۵ ماه نخست امسال صنعت فولاد ۹.۹درصد، محصولات پتروشیمی ۶.۲ درصد و تولید کاغذ ۶.۸ درصد رشد داشته است ضمن آنکه تولید گندم ۳۷ درصد، برنج ۲۵ درصد و جو ۳۰ درصد در سال زراعی جاری با رشد همراه بوده است.
بهادری جهرمی با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و درگذشت برخی دیگر از هموطنان در اغتشاشات اخیر، گفت: اجتماع پرشور مردم در تشییع حوادث تروریستی و شهدای امنیت و مخالفت با آشوب نشان می دهد مردم به تلاش های همه جانبه دشمنان علیه این ملت با وجود همه ظرفیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و جاسوسی شان دست رد و پشت پا زدند و اجازه سوءاستفاده را به دشمنان نخواهند داد.
سخنگوی دولت با تبریک فرارسیدن ۱۳ آبان روز دانش آموز، افزود: امیدواریم این روزها بهانه‌ای برای بازگویی جنایت آمریکا علیه ایران باشد که این روزها نیز با تحریم های ظالمانه و دروغ پراکنی سعی دارد در مسیر رشد مردم مانع ایجاد کند.


تولید کامل خودرو به مرز ۱۰۰ درصد رسید
سخنگوی دولت همچنین از رشد تولید در بخش های مختلف خبر داد و اظهار داشت: تولید ناخالص ملی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد رشد داشت که این میزان در بخش صنعت ۵.۱ درصد رشد بوده است.
وی افزود: در حوزه خودروسازی شاهد رشد تولید کامل خودرو بودیم و خلاف سالهای گذشته از وجود خودروهای ناقص در انبارهای خودروسازان، امروز تولید کامل خودرو به مرز ۱۰۰ درصدی رسیده است.
منابع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تامین شده است
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: به محض نهایی شدن قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، دولت آماده اجرای آن از لحظه تصویب است؛ منابع لازم برای قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان پیش بینی شده است.
با اقدامات خرابکارانه مماشاتی نمی کنیم
بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای حفظ امنیت کشور گفت: یکی از راهبردهای دائمی دشمنان کشور به ویژه هنگام ناامیدی از پیشرفت‌های کشور، حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری بوده است.
سخنگوی دولت اظهار داشت: بارها اعلام کردیم با این اقدامات خرابکارانه هیچ گونه مماشاتی نکرده و با همه مسببان و بانیان برخورد قاطع خواهد شد.
مصوبه حمایت از اقتصاد دیجیتال نهایی شد و درحال ابلاغ است
سخنگوی دولت در خصوص وعده اخیر وزیر اقتصاد برای حمایت از کسب و کار دیجیتال بیان کرد: کارگروه اقتصاد دیجیتال که پیش از این برای حمایت از کسب و کارهای فعال در فضای مجازی ایجاد شده بود قبلاً هم مصوباتی داشته و پیرو حوادث اخیر نیز مصوباتی داشته که اجازه دهید خود وزیر اقتصاد یا ارتباطات جزییات را اطلاع رسانی کنند؛ مصوبه نهایی شد و احتمالاً در مرحله ابلاغ است.
اقدام دولت برای ساماندهی بازار دارو
سخنگوی دولت سپس در پاسخ به اینکه با علت کمبود دارو و تدبیر دولت برای کنترل این موضوع چیست، گفت: متاسفانه در ادوار مختلف شاهد سوء مدیریت بودیم و در ایام اخیر هم کوتاهی‌هایی انجام و گزارشی از مجموعه‌های سیاست گذار و برنامه ریز دریافت شد.
وی افزود: برخی مدعی بودند به دلیل شیوع آنفلوآنزای زودرس و ترویج بیماری‌هایی از این دست، شاهد کمبود برخی اقلام دارویی بودیم که با دستور رئیس جمهوری محموله جدید وارد کشور و در بازار توزیع شد و شرکت‌های تولید کننده هم سه شیفت اقدام به تولید دارو کردند.
بهادری جهرمی اظهار داشت: همچنین رئیس‌جمهوری دستور داد گزارشی تهیه شود و جزییات امور در مجموعه‌های سیاست گذار و تولیدی در حوزه دارو مورد بررسی قرار گیرد تا تعارض منافع یا کوتاهی‌ها شناسایی شود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تاخیری در تدوین لایحه بودجه و لایحه برنامه توسعه نداشته است، گفت: لایحه برنامه باید بر اساس سیاست‌های کلی تدوین و ابلاغ شود و بلافاصله بعد از اعلام سیاست‌ها تدوین آن انجام شده و تاخیری وجود نداشته است.
بهادری جهرمی اظهار داشت: البته لایحه بودجه و لایحه توسعه همزمان در حال تنظیم است و پس از نهایی شدن هر کدام در مهلت قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
.دولت به دل مشکلات می‌رود
سخنگوی دولت درباره میزان تاثیرگذاری جراحی اقتصادی دولت و مشکل معیشتی در اعتراض اخیر مردم، گفت: همه کارشناسان اقتصادی بر مخرب بودن سیستم ارزی سابق اتفاق نظر داشتند. ما دو رویکرد داشتیم که وقتی دردی مشاهده می‌شد درمان آن به آینده موکول می‌شد و از بار مسئولیت شانه خالی شد.
وی افزود: این دولت نشان داد به دل مشکلات می‌رود و کار امروز را به فردا واگذار نمی‌کند. وی افزود: عده‌ای معتقد بودند درمان درد مردم ممکن است برای دولت هزینه ایجاد کند؛ اگر اصلاح اقتصادی انجام نمی‌شد شاهد تورم بیش از ۸۰ درصدی در کشور بودیم.
بهادری جهرمی تصریح کرد: اگر به دنبال ارزیابی هستیم باید بگوییم اگر آن مسیر پیش می‌رفت، درد و مشکلات مردم چگونه بود. وی ادامه داد: مسیر حل مشکلات و خنثی سازی تحریم‌ها باعث شده که دشمن به دنبال ایجاد فرصت تنفس مصنوعی باشد.
سخنگوی دولت سپس به ساماندهی استخدام نیروهای انسانی و آخرین وضعیت استخدام نیروهای شرکتی و قراردادی اشاره و اظهار کرد: سازمان اداری استخدامی متولی این امر است و اقداماتی در این حوزه داشته و دارد و همه باید کمک کنند تا مسیرهای مخرب گذشته کنار گذاشته شود و به جای پیگیری تکرار اشتباهات گذشته، اشتباهات را جبران و اصلاح کنیم.