بدرقه تیم ملی

آرمان ملي: تيم ملي فوتبال کشورمان روز گذشته آخرين تمرين خود را انجام داد و پس از برگزاري مراسم بدرقه و ديدار با رئيس جمهور عازم قطر شد.
آخرين تمرين
کارلوس کي روش در حاشيه آخرين تمرين تيم ملي فوتبال در تهران اظهار داشت:‌ در درجه اول اجازه بدهيد عذرخواهي کنم از تک تک شما به خاطر لغو کنفرانس مطبوعاتي ديروز. قرار بود کنفرانس مطبوعاتي داشته باشيم و ليست را اعلام کنم، اما مجبور شدم،کنفرانس را لغو کنم. از صميم قلب از تک تک شما عذرخواهي مي‌کنم. کي‌روش گفت: بعد از آخرين مشاهدات‌مان مخصوصا در ترکيه، ليست 25 نفره را اعلام کرديم. همانطور که ديديد 4 دروازه‌بان داريم. تصميم گرفتم 4 دروازه‌بان به جام جهاني ببريم، نه تنها به خاطر آنکه استحقاقش را دارند، بلکه مي‌توانند از تمرينات ما در آنجا حمايت کنند. 8 مدافع، 7 هافبک و 6 مهاجم داريم. اعتقاد شخصي من است که اين بازيکنان تعادل بهتري از بُعد در تيم به ما خواهند داد. مطمئنا از بعد شخصي کار بسيار دشواري براي من بود که چند بازيکن را از ليست کنار بگذارم. سرمربي تيم ملي تصريح کرد: تصميم سخت و دشواري است چون آن بازيکنان هم استحقاق حضور در تيم ملي را داشتند ولي وقتي مي‌خواهيم بهترين تصميمات را براي تيم بگيريم بايد تصميماتي باشد که تعادل خوبي را به تيم بدهد و راهکارهاي عميقي را بتوانيم در تيم داشته باشيم. اميدواريم بعد مصدوميت اميد ابراهيمي، ديگر مصدومي نداشته باشيم. بايد از مصدوميت ها جلوگيري کنيم. اين تصميم از بُعد تعادل کلي تيم بود. امروز ايران را ترک مي‌کنيم. کاري را که فکر مي‌کرديم مقدور است انجام داديم. وي افزود: مطمئنا همه متوجه هستند اين آماده سازي صحيح براي جام جهاني نبود ولي اين هم جزوي از برنامه است. به خاطر شرايط بعد از جام جهاني قطر با اين مسائل مواجه شديم و بايد آن‌ها را قبول کنيم ولي طبق محدوديت‌هايي که داشتيم و شرايطي که با آن روبرو بوديم بهترين تلاشمان را کرديم. قسمتي از اين آماده سازي را مديون باشگاه‌ها و همکاري آن‌ها هستيم. از تک تک آن‌ها، سرمربيان و مسئولانشان تشکر مي‌کنيم. امروز اينجا را ترک مي‌کنيم. با هواداران فوتبال ايران در قلبمان خواهيم بود. بيشترين و بالاترين تلاشمان را براي تيم ملي ايران خواهيم کرد. کي‌روش در مورد اينکه روز گذشته عنوان شد خط زدن نام سردار آزمون به خاطر برخي فشارها باعث لغو کنفرانس ديروز شد، گفت: هميشه دور و بر ما اين شايعات وجود دارد. سردار به همراه يکي از مربيان بدنساز ما از ديروز وارد قطر شد. پس نشان مي‌دهد اين مساله اصلا درست نيست.
بدرقه


مراسم بدرقه تيم ملي فوتبال ايران شرکت در جام جهاني 2022 ديروز (دوشنبه) در هتل المپيک برگزار شد و مادر شهيدان خالقي‌فر براي بازيکنان تيم ملي ايران صحبت کرد. سپس بازيکنان از زير قرآني که در دستان اين مادر شهيد بود، عبور کردند. در اين مراسم پيراهن تيم ملي فوتبال ايران به مادر شهيد اهدا شد و او خطاب به ملي‌پوشان گفت: پيراهن را در کفن خود مي‌گذارم. تک تک شما فرزندان من هستيد. دلم براي تک تک شما مي‌تپد. اگر اجازه بدهند دستانتان را مي‌بوسم زيرا همه شما فرزندان من هستيد. شما چشم و چراغ اين ملت هستيد. به من قول بدهيد همانطور که زيبا بازي مي‌کنيد، با اخلاق ورزشي پرچم ايران را به دنيا بشناسانيد. ما خانواده ايران بزرگ هستيم. در يک خانواده ممکن است تنش ايجاد شود. هر خانواده کمبود دارد و همه مي‌دانيم مشکلاتي هست، اما اعضاي خانواده مشکلات را در بيرون نشان نمي‌دهند. به برخي حرف‌ها کاري ندارم اما اينجا آمده‌ام تا بگويم اينگونه نيست که مي‌خواهند ايران را نشان دهند. همه ما اعضاي خانواده ايران هستيم. يک چيز را هم از شما به عنوان يک خانواده مي‌خواهم؛ قول بدهيد هر کاري از دستتان بر مي‌آيد براي ايران انجام دهيد. قول بدهيد حرف خانوادگي در دنيا پخش نشود. مانند فرزندان خودم با شما صحبت مي‌کنم و بلد نيستم کلاس بگذارم. مي‌خواستم اينجا اسفند دود کرده و نوازشتان کنم اما قول مي‌دهم اگر زنده بودم در بازگشت شما به استقبالتان بيايم. کارلوس کي‌روش آخرين نفري بود که وارد اتوبوس تيم ملي شد.
ديدار با رئيس جمهور
بازيکنان، کادر فني و مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون فوتبال پس از برگزاري آخرين دور از تمرينات خود در کمپ تيم ملي، با حضور در دفتر رئيس جمهور، با سيد ابراهيم رئيسي ديدار کردند و با او عکس يادگاري گرفتند. مديرکل روابط عمومي رياست جمهوري در يادداشتي از آنچه در ديدار 90 دقيقه‌اي رييس جمهور با تيم ملي گذشت، نوشت. مهدي رحيمي در توييتر نوشت: دکتر رئيسي90دقيقه ميزبان تيم ملي فوتبال بودند و گفتند با تلاش‌هاي شما و روحيه بالايي که داريد قطعا در ميادين 90دقيقه‌اي جام جهاني قطر هم دل مردم را شاد خواهيد کرد. رئيس جمهور خواستند سلام ايشان را به لژيونرها که از باشگاه هايشان مستقيم به قطر رفته اند هم برسانند.
تاج
رئيس فدراسيون فوتبال گفت، کي‌روش در ديدار با رئيس جمهور قول داد که تيم ملي در جام جهاني 2022 قطر خوشحالي را براي مردم ايجاد کند. مهدي تاج در حاشيه بدرقه تيم ملي فوتبال ايران به قطر گفت: امروز در کمپ تيم ملي مادر شهيدان خالقي‌پور قرآن به دست تيم ملي را بدرقه کرد و جو بسيار معنوي ايجاد شد. بعد از آن خدمت رئيس جمهور رفتيم و سجادي و کي‌روش صحبت کردند. اتفاق خوبي رخ داد و جو خوبي شکل گرفت. وي اضافه کرد: آقاي رئيسي گفت اين تيم، تيم ملي کشور است و به شدت حمايت مي‌کنيم که تا الان هم اين حمايت‌ها انجام شده است. ايشان رئيس جمهور کشور است و اين تيم هم، تيم ملي کشور ايران. کي‌روش به رئيس جمهور قول داد مطمئناً براي شما خوشحالي مي‌آوريم و بازيکنان هم همينطور. بيرانوند و اميري و پورعلي‌گنجي صحبت کردند و جو خوبي بود.
سفر
به گزارش فدراسيون فوتبال، اعضاي تيم ملي فوتبال ايران پس از انجام آخرين تمرين و برگزاري مراسم بدرقه در هتل المپيک و سپس ديدار با آيت ا... رئيسي،‌ رئيس جمهور، از طريق فرودگاه امام خميني (ره) تهران را به مقصد دوحه ترک کرد.