حمله پهپادی و موشکی سپاه به مقرهای گروهک‌ها

آرمان ملي: روز گذشته موج جديدي از حملات توپخانه‌اي و موشکي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عليه مواضع گروهک‌هاي تجزيه‌طلب تروريستي مستقر در اقليم کردستان عراق از سر گرفته شده است. به گزارش خبرگزاري تسنيم، سپاه پاسداران حملات توپخانه‌اي و موشکي به‌هدف مواضع گروهک‌هاي تجزيه‌طلب مستقر در اقليم کردستان عراق را از سر گرفته است. در اين حملات مقر حزب دموکرات در «کوي سنجق» با موشک و هم‌چنين مقر حزب کومله با پهپاد مورد حمله قرار گرفته است. سخنگوي وزارت خارجه درباره عمليات موشکي و پهپادي امروز سپاه در اقليم کردستان عراق اعلام کرد: گفته بوديم در قبال گروه‌هاي تروريستي تجزيه‌طلب سکوت نخواهيم کرد. روابط عموي نيروي زميني سپاه پاسداران نيز در بيانيه‌اي از آغاز عمليات عليه مواضع تروريست‌ها در شمال عراق از خبر داده و تصريح کرده بود: اين عمليات تا دفع موثر تهديد و برچيده شدن مقرهاي گروهک‌هاي تروريستي و اقدام مقامات اقليم به تعهدات و مسئوليت‌هاي خود، با قاطعيت ادامه خواهد داشت.
هشدار داديم، که اخراج و خلع سلاح کنيد
سردار پاکپور فرمانده نيروي زميني سپاه درباره دومين عمليات موشکي و پهپادي نيروي زميني سپاه عليه تروريست‌هاي تجزيه‌طلب اقليم شمال عراق گفت: قبل از عمليات ربيع که در ششم مهر ماه امسال انجام شد ما به‌طور مرتب به اقليم شمال عراق و دولت مرکزي عراق هشدار داده بوديم که گروهک‌هاي تجزيه‌طلبي که در شمال اقليم عراق هستند و مقرهاي مختلفي در منطقه شمال عراق دارند را يا اخراج و خلع سلاح و يا اردوگاه‌نشين کنند؛ اما به هر شکل اين اتفاق رخ نداد.
تروريست‌ها بين مردم عادي رفتند


فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به تاکتيک تروريست‌ها براي مستقر شدن در ميان مردم عادي تصريح کرد: اکنون حدود 50 روز از عمليات اول ايران عليه تروريست‌ها گذشته. مقرهايي که در آن عمليات آسيب ديدند و منهدم شدند را تخليه کردند و با رفتن به ميان جمعيت در ميان آن‌ها مستقر شدند. اين موضوعي است که براي امنيت مردم شمال عراق بسيار مهم است. تروريست‌ها در ميان جمعيت مستقر شدند و ما برخي از مقرهاي آن‌ها که تراکم جمعيتي در اطراف آن‌ها وجود نداشت را طي يک برنامه‌ريزي دقيق عليه برخي از اين مقرها عمليات انجام داديم.
گروه‌هاي تجزيه طلب و عمليات تروريستي در ايران
فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: پس از عمليات ربيع شاهد بوديم در بسياري از اتفاقاتي که در شمال غربي کشورمان رخ مي‌دهد، اين‌ها يا با هدايت و يا اعزام تيم‌هايي که براي هدايت اغتشاشگران جهت تخريب اموال عمومي مي‌فرستند يا برخي اقدامات تروريستي که منجر شده به برخي ترورهايي که در داخل استان‌هاي آذربايجان غربي، کردستان و کرمانشاه رخ داده عمدتاً دستگيري‌هايي که داشتيم اکثريت آن‌ها از گروه‌هاي ضد انقلاب و تجزيه‌طلبي هستند که در اقليم شمال عراق هستند.
اهالي سليمانيه تروريست‌ها را طرد کنند
وي افزود: منطقه‌اي به نام بکرجو در منطقه سليمانيه يکي از مناطقي است که پس از اينکه ما مقررهاي آن‌ها را منهدم کرديم آنها در اين منطقه مستقر شدند. اينجا منطقه‌اي است که جمعيت عادي هم در آن حضور دارند. مردم بکرجو بايد اين تروريست‌ها را طرد کنند تا امنيتشان برقرار شود. توپوزآباد ديگر منطقه‌اي است که يک روستا است که در کنار اين روستا آمده‌اند يک اردوگاهي ايجاد کردند و در آنجا مستقر هستند که حتماً اين‌ها را در عمليات‌هاي بعدي مورد هدف قرار خواهيم داد. وي با بيان اينکه هدف از حضور تروريست‌ها در ميان جمعيت استفاده از مردم عادي به عنوان سپر دفاعي براي خودشان است، تصريح کرد: ما قطعاً ملاحظاتي داريم تا مردم بي‌گناه و خانواده‌ها مورد اصابت قرار نگيرند. هم اکنون نيز به همه اين عزيزان اعلام مي‌کنيم که ما نمي‌دانيم مناطقي که اين افراد حضور دارند خانواده‌اي مستقر هست يا خير؟ ما بالاخره براي امنيت خودمان اين‌ها را هدف قرار مي‌دهيم.
واکنش آمريکا به حمله ايران به شمال عراق
سفارت آمريکا در بغداد حمله موشکي و پهپادي ايران به شمال عراق را محکوم کرد. به گزارش ايلنا، «آلينا رومانوسکي»، سفير آمريکا در بغداد با انتشار توئيتي حمله موشکي و پهپادي ايران به اقليم کردستان عراق را محکوم کرد. وي در اين توئيت از ايران خواسته که «حمله به همسايه‌اش عراق و ملت عراق را متوقف کند.» همچنين رئيس اقليم کردستان عراق تاکيد کرد که شايسته نيست اقليم کردستان عامل تهديد کشورهاي همسايه باشد. به گزارش ايلنا نچيروان بارزاني، رئيس اقليم کردستان در واکنش به حملات سپاه به منطقه کردستان عراق گفت: اقليم کردستان مي‌خواهد عامل ثبات در منطقه باشد و روابط خوبي با همه همسايگان داشته باشد و در همين راستا به دنبال روابط خوبي با ايران است.