حدادعادل در نشست استانی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خواص نباید ساکت شوند، گفت: خواص باید معقول، منطقی و مختصر حرف بزنند. ما منطق داریم، نباید عقب‌نشینی کنیم و عقب‌نشینی هم نخواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست استانی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دیگر زمانی که آمریکا اراده کند و بشود، گذشته است. ۱۳ آبان امسال را ببینید که مردم در هیچ سالی به اندازه امسال در صحنه نبودند.
وی تاکید کرد: اقدامات دشمن بر مبنای تحریم، تضعیف، تحریف و تحریک است. ما نیز متناسب با رفتار دشمن باید رفتارمان را تغییر دهیم. کار سیاسی و تشکیلاتی امروز متفاوت از کار سیاسی در گذشته است. هیچ تشکیلاتی نباید منتظر دیگری باشد.
وی ادامه داد: آخرین گام هم این تحریم‌های ده سال اخیر بود که به اذعان خودشان، فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ بوده است. ولی می‌بینند که انقلاب راه خودش را می‌رود. و همچنین می‌بینند که نیروهای وفادار و متمایل به غرب توسط مردم پس زده می‌شوند و وقتی که از همه اینها ناامید شدند و می‌بینند که یک مجلس، دولت و قوه قضاییه هماهنگ باهم و همسو با انقلاب اسلامی در کشور سر کار آمده،‌ دوباره به عقب برگشتند و می‌خواهند اوضاع را به تابستان سال ۶۰ برگردانند.


حدادعادل یادآور شد: حالا اینها آمده‌اند سر بهانه‌ فوت خانم امینی که هم ظرفیت جنسیتی داشت به‌لحاظ این‌که خانم بود؛ هم ظرفیت قومیتی داشت که کرد بود و... طراحی‌ها را انجام دادند و در خیابان آمدند، به تصور اینکه مثل زمان انقلاب وقتی عده‌ای راه بیفتند دیگران هم می‌آیند! تصورشان این بود که اگر ۵۰ نفر ۱۰۰ نفر ۲۰۰ نفر امروز آمدند، فردا مثلاً ۵ قسمت شدند پنج تا ۴۰ نفر سر این خیابان سر آن خیابان، آتش بزنند، سنگ بزنند، بکشند، فلان شعار را بنویسند، ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی و همه این شبکه‌ها و ماهواره‌ها و هم به دروغ فراوان و راست کم یک چیزهایی پخش کنند و ملت را تحریک بکنند، در دانشگاه صنعتی شریف آن تندروی را بکنند یا در امیرکبیر، آن حرف‌ها را بزنند، در زندان اوین آن برنامه را طراحی بکنند که بلکه مردمی حدود ۱۰۰ هزار نفر ۲۰۰ هزار نفر بیرون بریزند، ولی دیدند که همراه شدن جمعیت طبق میل آنها پیش نرفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از راهکار می‌پرسید. بنده فکر می‌کنم ما یک اقدامات کوتاه‌مدت نیاز داریم برای غلبه به این برنامه و بعد از آن باید بنشینیم و قدری فکر کنیم و ببینیم که چه باید کرد؟ در آموزش‌وپرورش چه کنیم؟ در دانشگاه باید چه کار کنیم؟ چه جاهایی اشتباه شده یا به‌اصطلاح محاسبه درست نکردیم، کجا به قول حضرت آقا باید نرمش قهرمانانه نشان بدهیم؟ در سیاست داخلی کجا باید حتماً پای چه چیزی بایستیم؟ اینها را یک تدبیری کنیم. اینها برای مرحله‌ بعدی است.
وی گفت: الان وظیفه همه ما این است که با حضور در صحنه کاری کنیم که طرف مقابل حساب کار خودش را بکند. چون اینها دنبال مسائل دیگری هستند. می‌بینید که در شعارها چه می‌گویند. قطعاً وقتی که دشمنان ببینند سر هر چهارراهی بیست تا عنصر مردمی و بسیجی ایستاده‌اند، باعث دلسردی بیشتر آنها خواهد شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خواص نباید ساکت شوند، گفت: خواص باید معقول و منطقی و مختصر حرف بزنند. ما در منطق چه کم داریم که مثلاً یک کومله بیاید شعار بدهد و ما کم بیاوریم؟ اولین کلمه شعار انقلاب ما استقلال بود، اولین کلمه شعار اینها چیست؟ زن. اگر مقصود از زن، کرامت زن، حقوق زن، درس خواندن زن است، احترام به زن را ما پس از انقلاب به آن عمل کردیم. از ورزشکار زن، از هنرمند زن، از صنعتگر زن، از دانشمند زن. در همین کلاس‌های دانشگاه چند درصد دختر هستند؟ من ۶۰ سال پیش دانشجوی دانشگاه تهران بودم در رشته فیزیک، ما ۷۰ دانشجو بودیم که فقط سه دختر در کلاس ما بود؛ اما الان بروید و ببینید که در همان رشته فیزیک اگر هفتاد تا دانشجو باشد، حداقل ۴۰ نفر، دختر هستند. ما منطق داریم، نباید عقب‌نشینی کنیم و عقب‌نشینی هم نخواهیم کرد.