فراموشی شکست تلخ با پیروزی دراماتیک


گروه ورزشی:تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک نمایش برتر و درخشان و تهاجمی قاطع ترین برد خود را در ادوار جام جهانی به دست آورد.به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری‌ها،این نمایشی فراتر از انتظارات پس از شکست سنگین مقابل انگلیس بود. اما ترکیب صحیح، چینش درست و همچنین فداکاری بازیکنانی که 90 دقیقه سرشان را مقابل توپ گذاشتند، بردی خارق العاده و خاطره انگیز برای هواداران فوتبال ایران رقم زد. آن هم در شرایطی که ایران بعد از دیدار مقابل انگلیس به نظر در ضعیف ترین حالت روحی خود قرار داشت اما با کاهش فشار بیرونی و همچنین اتحاد بیشتر در موقعیت دشوار پیش از مسابقه همه چیز برای موفقیت هموار شد.برای ایران همه چیز از نیمه دوم آغاز شد؛ جایی که قلق گیری نیمه اول بدل به یک بازی سریع، استفاده از کناره ها و همچنین حرکات موثر سردار روی مدافعان وسط ولز شد. در این میان احسان حاج صفی و سعید عزت اللهی بهترین نمایش ممکن را در میانه میدان داشتند و مدافعان مرکزی و کناری ایران هم فرصتی برای ایجاد موقعیت به حریف نمی دادند. به این ها باید نمایش ویژه سیدحسین حسینی را هم اضافه کرد که با تصمیم خوب کی‌روش بار دیگر فرصت بازی یافت تا بهترین نمایش عمر فوتبالی خود را به ارائه بگذارد.ایران اما بعد از آن که سه فرصت استثنایی گلزنی را از دست داد، با یک اتفاق (اخراج گلر ولز که ستاره بازی بود)، موقعیت برتری عددی را به صورت کامل به دست آورد و با ورود مهدی ترابی، هر لحظه بیشتر در موقعیت برد قرار گرفت با این حال بازیکنی فوتبال ایران را به مهمترین برد چند دهه اخیر رساند که بیشترین انتقادات را در مسابقه قبلی روی دوش خود داشت؛ روزبه چشمی.ایران پس از این گل هم عقب نکشید و اینبار با یک ضدحمله سریع دیگر و با کیفیتی که مهدی طارمی به صورت ویژه از آن برخوردار است صاحب موقعیت گل شد تا رامین رضاییان هم یکی از معدود گل های ملی خود را به زیبایی به ثمر برساند و صحنه های فوق العاده در ورزشگاه خلق کند. زمانی که او به همراه تنی چند از بازیکنان ایران مشغول گریستن بود.فوتبال ایران به این پیروزی احتیاج داشت. به خصوص که نشان داد با رویکرد تهاجمی چه تیم خوب‌تر و موفق‌تری خواهیم بود.حالا ایران با سه امتیاز وارد روز سوم مسابقات شده و دست بالا را مقابل آمریکا و ولز خواهد داشت و چه بسا اولین صعود به دور دوم جام‌های جهانی در انتظارمان باشد. صعودی که پایه‌اش را در بهترین نمایش تاریخ فوتبال ملی جستجو خواهیم کرد.
کی‌روش: این تازه آغاز کار ماست
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل ولز اظهار داشت: این تازه آغاز کار ماست. ما باید کار تمام کنیم. روز فوق‌العاده‌ای برای ما بود و کلمه‌ای ندارم که با آن از بازیکنان تشکر کنم. آنها درخشان بودند و شایسته احترام زیادی هستند. مردم می‌فهمند که این بچه‌ها عاشق فوتبال بازی کردن هستند.وی در پاسخ به این پرسش که چه پیامی به مردم ایران دارد، گفت: بازیکنان شایسته این هستند که مورد حمایت قرار بگیرند. ما این کار (پیروزی) را برای آنها رقم زدیم و این تنها دلیلی است که اینجا هستیم. آمده‌ایم تا برای هواداران و مردم ایران بازی کنیم.
پیشکسوت فوتبال ایران:اتحاد عامل اصلی پیروزی ما بود



محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران اتحاد را عامل اصلی پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ولز دانست.
محمود کلهر در گفت‌وگو با تسنیم، درباره پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل ولز اظهار داشت: مشخص بود که روی تک تک بازیکنان تیم ملی کار ذهنی انجام شده بود و آماده بازی شده بودند. ترکیب تیم ملی در این بازی بسیار مناسب بود و این کمک کرد تا بتوانیم موفق از زمین بیرون بیایم. در مقابل ولز ما دیگر عقب بازی نکردیم و فوتبال رو به جلویی انجام دادیم. درست است که انگلیس تیم ملی بسیار قوی‌تر از ولز است، اما ما می‌توانسیتم رو به جلو بازی کنیم. کاری که انجام ندادیم و آنقدر عقب بازی کردیم که گل خوردیم و شیرازه تیم از هم پاشید.وی تأکید کرد: اشکالات تیم ملی در دیدار مقابل انگلیس در بازی امروز برطرف شد و به خوبی از مهره‌های‌مان استفاده کردیم و ترکیب تیم ملی فوق‌العاده خوب بود. بازی با دو هافبک دفاعی و دفاع چهار نفره تفکر درستی بود و دفاع‌های چپ و راست ما در حملات شرکت کردند و یک گل را نیز رامین رضاییان یکی از مدافع کناری ما به ثمر رساند. این‌ها نشان می‌دهد که رو به جلو بازی کردیم و رفتیم که بازی را ببریم و این توانایی را داریم. باید این شیوه بازی ادامه داشته باشد و مطمئن باشید با این روش می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم.وی در مورد شانس صعود ایران از گروه B جام جهانی عنوان کرد: در مقابل آمریکا باید بریم که بازی را ببریم و باید مانند دیدار با ولز با تفکر هجومی به میدان برویم. مهره‌هایی را داریم که توانایی به‌هم ریختن هر خط دفاعی را دارند. تیم ما هم مقابل انگلیس و هم برابر ولز موفق شد که دو گل به ثمر برساند و این نشان‌دهنده توانایی ماست. مشکل ما زمانی است که توپ را از دست می‌دهیم و باید بتوانیم به خوبی پرسینگ را انجام بدهیم و اجازه ندهیم بازیکن حریف از فضاهای پشت دفاع استفاده کنند. این اشکال در بازی با انگلیس وجود داشت، اما امروز مرتفع شد و مطمئناً جلوی آمریکا می‌توانیم همین گونه بازی و به پیروزی برسیم.
چشمی: فشارهای غیرفوتبالی، بی‌معرفتی است
روزبه چشمی، بهترین بازیکن دیدار ایران و ولز که توانست نخستین گل ایران را وارد دروازه ولز کند در واکنش به سوال خبرنگار عرب زبان مبنی بر اینکه ایران شایسته برد بود و بین دو بازی با انگلیس و ولز، ایران تغییرات خوبی داشت و اینکه عامل این تغییرات چه بود؟ گفت: اول به هم‌تیمی‌ها تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم در بازی اول یکسری فشارهای زیادی روی تیم و بازیکنان بود و نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم وگرنه آن نتیجه رخ نمی داد. با صحبت های کادر فنی از نظر ذهنی آماده بازی با ولز شدیم و موقعیت زیادی داشتیم و خدا را شکر نتیجه لازم را گرفتیم. این نتیجه به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود.چشمی در واکنش به سوال ایسنا مبنی بر اینکه بیشترین فشارها در این مدت زمان روی او بود و بعد از بازی با انگلیس هم افزایش یافت اما توانست یکی از بهترین لحظات زندگی خود را ثبت کند، گفت: اگر فشار فوتبالی باشد آدم درک می‌کند اما اگر به ناحق باشد یک مقدار بی معرفتی است. این مدت یکسری اتفاق‌ها برای من رخ داد و عجولانه قضاوت شدم و فشارها غیر فوتبالی بود. هم‌تیمی‌ها و خانواده‌ام روحیه و انرژی خاصی به همدیگر دادیم و خدا را شکر می کنم که مزد زحمات و همدلی بازیکنان را گرفتیم. خدا را شاکرم و لطف خدا بود. مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم ملی ایران پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی برابر ولز اظهار کرد: بازی اول همیشه سخت است و حتی تیم‌های بزرگ هم ممکن است در بازی اول دچار مشکل شوند. ما هم در یک سری جزئیات نتوانستیم خوب کار کنیم. به هر حال فوتبال است و اتفاقات خاص می‌افتد و برزیل هم در نیمه نهایی در کشور خودش 7 گل خورد. به هر حال یک سری جزئیات رخ داد و نتوانستیم مقابل تیم خوب انگلستان امتیاز بگیریم.وی ادامه داد: خدا را شکر که توانستیم ولز را ببریم و به 3 امتیاز دست پیدا کنیم. کارلوس کی‌روش را همه به خاطر شخصیت و ابهتش می‌شناسند. پس از بازی با انگلستان وقتی که در زمین حلقه زده بودیم، به ما گفت که آن بازی تمام شده و کار راحتی نداریم و باید تلاش کنیم با نتایج درست دل مردم را شاد کنیم. امیدوارم مقابل آمریکا نتایج درست بگیریم و صعود کنیم.پورعلی‌گنجی در خصوص خوانده شدن سرود ملی توسط بازیکنان ایران گفت: ما برای دل مردم می‌جنگیم و امیدوارم دلشان را شاد کنیم.
واکنش جالبAFC و فیفا به تاریخ سازی ایران در جام جهانی
توئیتر فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار تصاویر شادی بازیکنان ایران بعد از برد بزرگ مقابل ولز در جام جهانی با تیتر کوتاهی به این برد واکنش نشان داد و نوشت: چه لحظه ای برای ایران!
کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به این برد بزرگ شاگردان کارلوس کی روش این طور واکنش نشان داد: نمایش خیرکننده! تیم ملی ایران یک پیروزی خیره کننده در آخرین لحظه مقابل ولز 10 نفره به دست آورد تا امیدهای خود را در مرحله حذفی زنده مگه دارد!