آمریکا نفت و انرژی ایران را می‌خواهد و برای آن هیاهوی رسانه‌ای راه انداخته است

وزیر خارجه کشورمان گفت: «آمریکا نفت و انرژی ایران را می‌خواهد و برای آن هیاهوی رسانه‌ای راه انداخته است.»
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای بوسنیایی خود در نشست خبری مشترک با او تاکید کرد: «ما نه‌تنها مخالف جنگ در اوکراین هستیم، بلکه مخالف تداوم جنگ و ناامنی در دیگر نقاط جهان نیز هستیم.»
وزیر خارجه کشورمان گفت: «در این نشست درخصوص اتهامات بی‌اساسی که آمریکا و تعداد معدودی از کشورهای غربی به ویژه در ارتباط با حقوق‌بشر مطرح می‌کنند، توضیح دادم.»
او یادآور شد: «متاسفانه سیاست آمریکا دبل استاندارد است و از نظر او تروریست خوب‌وبد داریم.»



امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان درباره اعتراضات در ایران و این ادعا که در ایران انقلاب در حال وقوع هست و تعدادی از افراد غیرنظامی کشته شده‌اند، گفت: «بخشی از مطالبات در ایران مطالبات مسالمت‌آمیز مردم است. از شما دعوت می‌کنم به ایران بیایید و از نزدیک ببینید. در ۸ هفته گذشته موجی از مداخلات خارجی، اغتشاش و ترور طراحی‌شده علیه مردم ایران شاهد بودیم.»
او افزود: «برای اینکه به شما کاملا توضیح دهم به وضعیت عراق در دولت عادل عبدالمهدی که با حمایت آمریکا و چند کشور غربی انجام شد، اشاره می‌کنم. آمریکایی‌ها سیاست عبدالمهدی را قبول نداشتند و شروع کردند به اعمال فشار برای تغییر در عراق؛ آقای عادل عبدالمهدی استعفا داد و دولت عراق از نگاه آمریکا سقوط کرد. یک هفته بعد آمریکا گفت توانستیم در عراقی که ۵۱ میلیون جمعیت دارد با آوردن ۳۰ هزار زن و جوان در کف خیابان دولت را تغییر دهیم.»
امیرعبداللهیان افزود: «آنچه در فضای مجازی و رسانه‌ها می‌بینید در همین حد و در همین شکل هست. به عنوان مسئولی که از نزدیک تحولات را رصد می‌کنم و در بین دانشجویان حضور دارم می‌گویم پلیس به سمت احدی شلیک نکرده و هیچ فردی در اثر شلیک یا برخورد پلیس و نیروهای امنیتی کشته نشده، بلکه در اثر سلاح گرم‌وسرد آمریکایی ۶۷ پلیس کشته شده است.»