آرژانتين چقدر طرفدار دارد!

مجید جلالی: آرژانتین
نیلوفر اردلان: آرژانتین
امیرحسین اصلانیان: آرژانتین
علی لطیفی: آرژانتین


فاطمه شریف: آرژانتین
فرزاد آشوبی: آرژانتین
مهسا کمالی: فرانسه
علیرضا اکبرپور: فرانسه
هاجر دباغی: آرژانتین
حسن خان‌محمدی: آرژانتین
زهره کودایی: فرانسه
 
فينال جام جهاني امروز و از ساعت 18:30 آغاز مي‌شود. همه علاقه‌مندان به فوتبال با وجود تاكيد بر غير قابل پيش‌بيني بودن مسابقات تحليل‌هاي خاص خودشان را از شرايط ديدار نهايي جام جهاني دارند. 
كارشناسان و چهره‌هاي شاخص فوتبال ايران نيز از اين قاعده مستثني نيستند. خبرنگاران روزنامه اعتماد نظرات ۱۱ چهره فوتبالي مردان و زنان ايران را در مورد نتيجه بازي آرژانتين و فرانسه جمع‌آوري كردند. نكته جالب توجه در مورد كامنت‌هاي كارشناسان و فوتباليست‌ها اين است كه اكثرا دوست دارند مسي با آرژانتين فاتح جام جهاني شود! 
مجيد جلالي: ستاره آرژانتين  يك طرف، همه ستاره‌هاي فرانسه يك طرف
مجيد جلالي كه سال‌هاست سابقه هدايت تيم‌هاي مختلف در ليگ برتر را دارد در رابطه با فينال به صحبت‌هاي خود در ابتداي جام اشاره كرد و گفت از قبل از شروع جام نظرم روي آرژانتين بود. اين كارشناس فوتبال كشورمان اضافه كرد كه در طول جام همه متوجه شدند كه شايد آرژانتين بهترين تيم جام نبوده ولي به دلايل مختلف شايسته‌ترين تيم براي كسب عنوان قهرماني است. اين كارشناس فوتبال كشورمان معتقد است آرژانتين سنجش و روش كاري دارد براي شكل بازي كه آنها را متمايز كرده است. جلالي همچنين به تقابل مسي و امباپه اشاره كرد و توضيح داد كه آرژانتين تنها يك ستاره بزرگ و فرانسه چندين ستاره قابل توجه دارد. ولي بعيد است ستاره‌هايي كه آرژانتين دارد حريف همه آن ستاره‌ها بشوند.
نيلوفر اردلان: اميدوارم مسي  با آن تتوي جذابش قهرمان شود
 نيلوفر اردلان، سرمربي تيم فوتسال پيكان كه صدرنشين سوپرليگ فوتسال زنان هستند، گفت: من دلم مي‌خواست كه در فينال تقابل دو تيم آرژانتين و پرتغال را ببينيم و مسي و رونالدو در مقابل يكديگر قرار بگيرند چون فكر مي‌كنم اين تقابل مي‌تواند بسيار جذاب باشد اما به هرحال اين اتفاق نيفتاد، با اين حال فكر مي‌كنم نبرد مسي و تيم پر مهره فرانسه هم جذابيت‌هاي خاص خودش را دارد و از آنجايي كه تمام عوامل مانند وار دست به دست يكديگر دادند تا آرژانتين به فينال برسد، من فكر مي‌كنم با اين تفاسير مسي جام قهرماني مسابقات را بالاي سر ببرد تا اين بازيكن با آن تتوي جذاب مربوط به جام جهاني قطر روي پايش به آرزوي خود كه قهرماني در جام جهاني است، برسد.
اميرحسين اصلانيان: مسي آرژانتين  را به دندان كشيد 
 مهاجم سابق پرسپوليس در مورد روند جام تا به اين نقطه مي‌گويد به نظرم به جز برزيل و پرتغال كه مي‌توانستند جزو 4 تيم باشند، مسابقات طبق روال پيش رفت و فقط حيف از تيم برزيل. 
واقعا كمتر كسي فكرش را مي‌كرد اين تيم در ضربات پنالتي بازي را ببازد. برزيل هم هميشه بدشانسي مي‌آورد. اصلانيان در ادامه به فينال اشاره كرد و گفت اما درباره فينال، بايد آرژانتين را يك طرف گذاشت و مسي را يك طرف، او با سني كه دارد يك تنه تيم را به دندان كشيد و جوان‌هاي تيم هم همه جوره از او حمايت مي‌كنند. اتفاقي كه در خيلي تيم‌هاي ديگر نيفتاد و اتفاقي كه در آرژانتين مي‌افتد، در پرتغال نيفتاد و رونالدو حمايت نمي‌شد، اما همه تيم پشتيبان مسي هستند و من اميدوارم مسي كه همه جام‌ها را برده و فقط قهرماني جام جهاني را كم دارد، در اين تورنمنت هم موفق شود و اين جام را به ويترينش اضافه كند. اصلانيان سپس به سراغ مقايسه دو تيم از لحاظ مهره رفت و اظهار داشت فرانسه پرمهره‌تر است اما آرژانتين هم نشان داده از كوچك‌ترين فرصت‌ها بهره مي‌برد اما به شخصه دوست دارم آرژانتين برنده شود هرچند روي كاغذ، شانس فرانسه بيشتر است. پيش‌بيني‌ام اين است كه آرژانتين دو بر يك برنده شود. 
مهسا كمالي: فوتبال اولويت ما نيست
 مهسا كمالي، ستاره ملي‌پوش تيم فوتسال زنان مس در خصوص فينال مسابقات جام جهاني گفت: ابتدا بايد بگويم كه در حال حاضر اولويت هيچ‌كدام از ما فوتبال نيست و به دليل شرايط فعلي جامعه، امسال هيچ فوتبالي براي من جذابيت نداشته است، حال مردم ما خوب نيست و به همين دليل حال من هم نمي‌تواند خوب باشد. او در ادامه مي‌گويد: دوست داشتم پرتغال به فينال جام جهاني صعود كند چرا كه كريستيانو رونالدو بازيكن محبوب و در واقع الگوي فوتبالي من است اما متاسفانه اين تيم حذف شد، اما با اين وجود در اين جام جهاني يكي از نكات مثبت، پيشرفت تيم‌هاي آسيايي بوده است كه واقعا فوق‌العاده بازي كردند و در نهايت دوست دارم كه در بازي امروز، فرانسه قهرمان شود چون از ابتداي مسابقات عملكرد خوبي از خودشان نشان دادند.
علي لطيفي:  اميدوارم در بوينس‌آيرس جشن برپا شود 
 مهاجم تيم ملي در جام جهاني ۹۸ معتقد است نوع آمدن آرژانتين به فينال يك فاكتور مهم داشت و آن روحيه تيمي بالاست. اين تيم يك روح واحد دارد و همه‌چيز پيرامون مسي مي‌چرخد. لطيفي مي‌گويد مسي يك فرد تعيين‌كننده است كه با نبوغ و خلاقيت خود، يك‌تنه تيم را تا اينجا بالا آورده و اگر او نبود، شايد اين تيم از گروهش هم بالا نمي‌آمد. مهاجم سابق باشگاه استقلال در مورد نتيجه نگرفتن آرژانتين در دور قبل گفت آرژانتين در جام جهاني قبل در تيم تحت نظر سامپائولي تيمي بي‌روح بود و بازيكنان در خدمت مسي نبودند و او بايد خودش همه كار مي‌كرد و روحيه تيمي وجود نداشت و نهايتا ناكام بزرگ جام بودند اما در اين دوره كاملا برعكس است و همه در خدمت مسي هستند و او هم در خدمت تيم ملي. كار مسي در واقع همان كاري است كه مارادونا در جام جهاني 1986 انجام داد و آرژانتين را قهرمان جهان كرد و اميدوارم اين اتفاق براي مسي هم تكرار شود. من در مصاحبه‌اي ديدم حتي خود سرمربي فرانسه هم گفته بود بخشي از مردم اين كشور هم دوست دارند آرژانتين قهرمان شود چون فوتبال يك جام جهاني به او بدهكار است.
ملي‌پوش اسبق فوتبال ايران در مورد فرانسه هم اعتقاد دارد تيمي است كه ستاره‌هاي زيادي دارد اما ستاره محور نيست. تيم ملي فرانسه متكي به فرد خاصي نيست و همه در اين تيم تعيين‌كننده هستند و جالب است چند بازيكن اصلي اين تيم قبل از جام آسيب ديدند اما آنها خيلي راحت بالا آمدند و تنها مشكلي كه داشتند، بازي مقابل انگليس بود كه من انگليس را شايسته‌تر ديدم و شايد اگر پنالتي كين گل مي‌شد، چه بسا اين تيم صعود مي‌كرد. 
ايشان در مورد تاكتيك‌هاي فرانسوي‌ها گفت در اين تيم هم عمدتا سعي مي‌كنند توپ‌ها را به امباپه برسانند كه او بر عكس مسي كه به فضا نياز ندارد، امباپه به فضا نياز دارد و اگر فضا را ببندند كار او سخت مي‌شود. 
اين بازي جنگ يك تيم پرستاره به نام فرانسه با يك ابرستاره به نام مسي است. با اين وجود درباره طلسم قهرمان نشدن آرژانتين بايد گفت كه دنياي فوتبال دوست دارد كه بعد از فينال، بوينوس‌آيرس جشن و پايكوبي كند و سراسر دنيا از قهرماني مسي جشن بگيرند. اين بازي مي‌تواند مهم‌ترين بازي تاريخ زندگي ورزشي مسي و ديگر بازيكنان آرژانتين باشد و در بهترين بودن مسي در تاريخ جاي شك و ترديدي باقي نماند. پيش‌بيني بازي سخت است اما مي‌توانم بگويم كه دوست دارم آرژانتين برنده بازي باشد.
فاطمه شريف: تقابل مسي  و امباپه قهرمان را مشخص مي‌كند
 فاطمه شريف سرمربي تيم فوتسال نصر اميد در خصوص تقابل فرانسه و آرژانتين در ديدار فينال جام جهاني ۲۰۲۲ قطر گفت: از نظر من خلاقيت فردي بازيكنان كليدي دو تيم يعني مسي و امباپه نقش مهمي در حضور اين دوتيم در فينال را داشته است و در ديدار نهايي نيز تقابل اين دو بازيكن بسيار جذاب خواهد بود و به نوعي مي‌تواند تكليف قهرماني را نيز مشخص كند. او ادامه داد: فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرماني با وجود مصدوميت بازيكنان بزرگي مثل كانته و بنزما، عملكرد خوبي تا رسيدن به فينال داشته است و از سوي ديگر آرژانتين نيز بعد از شكست غيرمنتظره در ديدار نخست خود برابر عربستان، عزم خودش را براي كسب عنوان قهرماني جزم كرده است و بازيكنان اين تيم در تلاش هستند تا مسي خداحافظي شيريني با تيم ملي داشته باشد و ويترين افتخارات اين ستاره آرژانتيني با كسب جام قهرماني تكميل شود.
فرزاد آشوبي: همه نگاه‌ها به مسي است
 هافبك سابق سرخابي‌هاي پايتخت درباره فينال گفت كه فرانسه و آرژانتين نمونه‌هاي كامل يك تيم هستند؛ تيم‌هايي كه فوتبال، مدل بازي و تلاش‌شان اين نكته را يادآوري مي‌كند كه تيم بودن در فوتبال، چقدر مهم است و روحيه گروهي چه اهميتي دارد. البته ديگر تيم‌ها هم اين فاكتور را داشتند اما اين دو تيم با شايستگي به فينال رسيدند و هركدام كيفيت‌هاي خاص خود را دارند. 
اينكه نگاه‌ها روي مسي است تا او بتواند با قهرماني احتمالي به پرافتخار‌ترين بازيكن دنيا تبديل شود، اتفاق خوبي است و به شخصه دوست دارم مسي جام را كه در كلكسيون او نيست كسب كند. آشوبي در مورد مدل بازي آلبي‌سلسته معتقد است همبستگي زيادي دارد و احتمال موفقيت را بالا مي‌برد اما اينكه چه اتفاقي بيفتد، سخت است و غيرقابل پيش‌بيني، چون فرانسه تيمي فوق‌العاده حرفه‌اي، فرصت‌طلب و زهردار است كه شانس بالايي براي قهرماني دارد. پيش‌بيني نتيجه فينال واقعا سخت است اما دوست دارم آرژانتين قهرمان شود. 
زهره كودايي: فرانسه با درخشش  ژيرو قهرمان مي‌شود
 زهره كودايي، دروازه‌بان تيم ملي فوتبال زنان نيز در همين خصوص گفت: جام جهاني امسال نشان داد تيمي كه تلاش بيشتري داشته باشد و هدفش مشخص باشد مزد زحمات خودش را خواهد گرفت، تيم‌هايي كه از هافبك‌هاي دونده‌تر استفاده كردند و توپ را سريع‌تر به موقعيت حمله انتقال دادند موفقيت بيشتري داشتند، از نظر من در جام جهاني امسال فاكتورهاي آمادگي بدني، آمادگي ذهني و انسجام تيمي نقش مهمي داشتند. او همچنين درخصوص ديدار فينال گفت: اميدوارم و معتقدم كه فرانسه با درخشش ژيرو و امباپه جام قهرماني را بالاي سر خواهد برد و اين جام با درخشش ستاره‌هاي فرانسه به اتمام خواهد رسيد.
عليرضا اكبرپور: فرانسه ابزار قهرماني دارد
 عليرضا اكبرپور مهاجم سابق باشگاه استقلال و تيم ملي مي‌گويد به نظرش تيم فرانسه قهرمان مي‌شود. او در اين رابطه اظهار داشت از ابتداي جام فرانسه تيم خيلي خوبي نشان داده و مي‌تواند در فينال هم مقابل آرژانتين به پيروزي دست پيدا كند و جام قهرماني را براي بار دوم تصاحب كند. اين مهاجم ريزنقش و سرعتي فوتبال ايران معتقد است فرانسه عناصري دارد كه مي‌تواند با كمك آنها مقابل هر تيمي قوي ظاهر شود. آنها با همين عناصر قدرتمند مي‌توانند نماينده امريكاي جنوبي را هم از پيش رو بردارند.
هاجر دباغي:  مسي پادشاه فوتبال است و قهرمان مي‌شود
 هاجر دباغي، بازيكن با تجربه تيم فوتبال سپاهان در مورد بازي فينال به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت: ابتدا بايد بگويم كه قطر به عنوان يك كشور آسيايي ميزباني خوبي داشت و در اين كشور امكانات خوبي براي برگزاري مسابقات مهيا بود، فكر مي‌كنم شرايط زيرساختي براي رفاه تماشاگران به بهترين شكل فراهم شده بود. او در خصوص مسابقات جام جهاني ۲۰۲۲ قطر گفت: بعضي از تيم‌ها مثل تيم‌هاي آسيايي ما را شگفت‌زده كردند و عملكرد درخشاني از خود نشان دادند كه اين جاي اميدواري دارد. دباغي در خصوص تقابل فرانسه و آرژانتين در فينال مسابقات گفت: من طرفدار مسي و تيم ملي آرژانتين هستم اما از لحاظ فني بايد بگويم كه فرانسه ستاره‌هاي بيشتري را در اختيار دارد و كفه ترازو از اين نظر براي آنها سنگيني خواهد كرد، اما فوتبال يك ورزش تيمي است و تيم‌هايي كه با اتحاد براي يك هدف بجنگند، مي‌توانند به اهداف خود برسند، به نظر من آرژانتين شاكله تيمي خوبي دارد و من هم قلبا دوست دارم كه مسي به عنوان پادشاه فوتبال جهان، جام قهرماني را بالاي سر ببرد.
حسن خان‌محمدي:  مسي به تنهايي كيك تيم است
 مدافع سابق پرسپوليس درباره بازي فينال اظهار داشت فرانسه از لحاظ نفري خيلي خوب است ولي تيم آرژانتين هم در طرف مقابل مسي را دارد. مسي به تنهايي يك تيم است. من فكر مي‌كنم با اينكه روي كاغذ فرانسه قهرمان است ولي آرژانتين برنده بازي شود. با اين حال فوتبال است و هيچ‌چيز مشخص نيست. بازيكنان فرانسه فوق‌العاده قوي‌تر از آرژانتيني‌ها هستند. بازيكناني كه امروز در تركيب فرانسه هستند از لحاظ كيفيت شرايط بهتري دارند. اين پيشكسوت فوتبال ايران در ادامه به تقابل مسي و امباپه اشاره كرد و گفت امباپه با اينكه بازيكن خوبي است اما در سطح مسي نيست. او هوش و ذكاوت مسي را ندارد. مسي تا الان يك تنه تيم راتا اينجا بالا آورده ولي در فرانسه امباپه چنين شرايطي نداشته است. امباپه همه كاره فرانسه نيست. اين تيم ژيرو، گريزمان و چندين ستاره ديگر دارد كه همگي نقش مهمي دارند. در مجموع فكر مي‌كنم اگر روز مسي باشد به فرانسه اجازه نمي‌دهد كه به راحتي برنده شود. خان‌محمدي در پايان تاكيد كرد قلبا دوست دارم آرژانتين قهرمان شود.