انصراف از استیضاح و حمایت از وزیر بهداشت اولویت مجلس است

  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمایندگان امضا‌کننده استیضاح وزیر بهداشت به این جمع‌بندی رسیده‌اند که از استیضاح انصراف داده و از دکتر عین اللهی برای ادامه اقدامات بنیادینی که در ارتقای نظام سلامت انجام داده‌اند حمایت کنند.
به گزارش کیهان، سلمان اسحاقی، نماینده قائنات و زیر‌کوه اظهارداشت: درخصوص گمانه‌زنی‌ها برای استیضاح وزیر بهداشت، عموم نمایندگان به کلام مبارک رهبر معظم انقلاب استناد می‌کنند که در آخرین دیدار هیئت دولت فرمودند «تلاش دولت در حوزه سلامت نتایج محسوس داشت». این کلام رهبر انقلاب، برای نمایندگان دلیلی قاطع بر کارنامه درخشان وزارت بهداشت است؛ به طوری که امروز نمایندگان مجلس می‌بینند کشورهای پیشرفته دنیا با چالش‌های بزرگ ناشی از موج جدید کرونا و
مرگ و میرهای میلیونی مواجهند، اما کشور ما در مهار کرونا توفیقات چشمگیری داشته؛ به طوری که تنها در آذرماه
۱۳ روز بدون فوتی کرونا را تجربه کردیم.


اسحاقی با اشاره به موانع پیش روی نظام سلامت افزود: اگر سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت و وزارت اقتصاد در کنار وزارت بهداشت قرار گیرند و با نظام سلامت همراه باشند، قطعا وزیر بهداشت، اراده و توانایی رفع دغدغه‌های حوزه‌های گوناگون از قبیل تامین دارو، تجهیزات و آماده‌سازی زیرساخت‌های بیمارستانی و تداوم توفیقات قبلی وزارتخانه خود را دارد. وی با اشاره به این که جمع‌بندی امضا کنندگان استیضاح در هفته‌های گذشته این بود که استیضاح وزیر به بهداشت راهگشا و به سود مردم نیست، ادامه داد: جمع‌بندی این بود که به جای این اقدام لازم بودجه نظام سلامت تقویت شود.
انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر بهداشت
همچنین عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از انصراف شماری از نمایندگان از استیضاح وزیر بهداشت، خبر داد و گفت: بسیاری از نمایندگان امضاهای خود از استیضاح دکتر عین اللهی را پس گرفتند.
شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهارداشت: تعدادی از نمایندگان پس از امضای استیضاح وزیر بهداشت، هم اکنون امضاهای خود را پس گرفته و از استیضاح وزیر منصرف شدند.
حسن پور با اشاره به انتشار خبری درخصوص تعداد امضای منسوب به استیضاح وزیر بهداشت، افزود: با توجه به پس گرفتن امضا از سوی بسیاری از نمایندگان امضا‌کننده، تعداد امضاهای استیضاح بسیار کاهش یافته است. وی بیان داشت: استیضاح آقای عین اللهی در اولویت مجلس نیست و تعداد امضاهای منسوب به استیضاح وزیر بهداشت صحت ندارد.
استیضاح وزیر بهداشت در اولویت مجلس قرار ندارد
عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس هم با تاکید بر عملکرد مثبت وزیر بهداشت، اظهارداشت: در این شرایط مجلس و نمایندگان باید به کمک وزارت بهداشت بروند و استیضاح وزیر بهداشت نیز در شرایط کنونی در اولویت مجلس قرار ندارد.
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی به خبرگزاری ایرنا گفت: در دوران فعالیت دولت سیزدهم و وزیر بهداشت، نسخه نویسی الکترونیکی حدود ۱۰۰ درصد اجرا شد، ضمن اینکه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی سه هزار و ۸۰۰ نفر افزایش یافت و برای نخستین بار چهار هزار نیروی متخصص در تمام رشته‌ها نیز جذب شد.
موسوی افزود: توزیع ۱۳۲ دستگاه تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای گرانقیمت بین استان‌ها و ارسال ۷۲ دستگاه به مناطق کم برخوردار و نیز تاسیس صندوق بیماران خاص برای حمایت از بیماران صعب العلاج از دیگر اقدامات مثبت وزیر بهداشت است.
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از نمایندگان از استیضاح وزیر بهداشت، اعلام انصراف کرده و امضای خود را پس گرفتند، گفت: اولویت مجلس استیضاح دکتر عین اللهی نیست.
وزیر بهداشت شخص پرکاری است
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر اجرای بیمه همگانی و بیمه رایگان ۶ میلیون نفر را یکی از افتخارات وزارت بهداشت دانست و افزود: مسئولین وزارت بهداشت تلاش‌های شبانه‌روزی دارند و در این دوره، مسئولین وزارت بهداشت به خصوص شخص وزیر پرکار هستند و نیازی به استیضاح وزیر نیست.
فاطمه محمدبیگی با بیان اینکه تعدادی از
امضا‌کنندگان طرح استیضاح وزیر بهداشت امضای خود را پس گرفتند، گفت: قطعاً نمایندگان با اطلاع از خدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان، نظرات خود را تغییر داده‌اند.
محمدبیگی با بیان اینکه اولویت ما استیضاح وزیر بهداشت نیست، تاکید کرد: پس گرفتن امضای استیضاح، گامی در جهت هم افزایی و ارتقای نظام سلامت است.