63 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور پوشیده از برف شد

به گزارش خبرگزاری فارس، به استناد آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، بر اثر بارش‌های گسترده برف در سرتاسر کشور، هم‌اکنون سه و 84 صدم درصد از مساحت ایران پوشیده از برف شده است. بر اساس این آمار، با توجه به سطح یک میلیون و 650 هزار کیلومتر مربعی کشور هم‌اکنون 63 هزار و 360 کیلومتر مربعِ سطح کشور از برف پوشیده شده است. با توجه به برآوردهای انجام شده این میزان برف تا تاریخ سوم دی ماه سال 1401، معادل یک میلیارد و 957 میلیون و 950 هزار متر مکعب آب است.
با توجه به داده‌های تاریخی بارش برف در کشور، تا تاریخ سوم دی در سال آبی گذشته چهار و 54 صدم درصد از سطح کشور پوشیده از برف بوده و آمار متوسط 21 ساله عدد شش و صدم95 درصد پوشش برفی را نشان می‌دهد. این آمار در شرایطی به ثبت رسیده است که مطابق اطلاعات موسسه تحقیقات آب، در دو هفته آتی با توجه به شرایط اقلیمی پیش‌بینی ‌شده در نیمه غربی کشور شاهد تداوم بارش برف خواهیم بود.
همچنین صادق ضیائیان؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کشور از ابتدای سال زراعی تا روز دوم دی چهار و هفت دهم میلیمتر ثبت شد. این در حالی است که میزان بارش پارسال در این بازه زمانی سه و 92 دهم میلیمتر بود. بنابراین بارش سال جاری سه و هشت دهم درصد بیشتر از سال گذشته است.
او درباره وضعیت جوی امروز و چند روز آینده خبر داد: از صبح دوشنبه به علت بارش برف و کاهش دمای کمینه در اغلب نقاط کشور احتمال یخ‌زدگی و یخبندان در غرب و دامنه‌ای البرز و زاگرس پیش‌بینی می‌شود.