ولایتمداری و اخلاص از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در ماه دی، حوادثی اتفاق افتاده است که بسیار مهم‌اند؛ قیام مردم قم که جزو حوادث عظیم انقلاب است، ۹ دی که جزو ایام‌الله محسوب می‌شود و فراموش شدنی نیست، جزو روزهای احیای دین و پیروزی آرمان‌های شهیدان است.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ارتباط بین امت و امامت که از ابتدای اسلام تا امروز وجود داشته است، ناگسستنی است؛ دشمن تمام تلاشش را کرد که مسئله امت و امامت را با فتنه کوری که برنامه‌ریزی شده بود، دچار خدشه کند.
وی بیان داشت: این فتنه با بهانه تقلب در انتخابات شروع شد که دروغ بود، مانند دروغی که در اوکراین گفته شد و انقلاب رنگی به پا کردند، در کشور ما هم انقلاب سبز را به پا کردند و قصد داشتند جمهوری اسلامی را نابود کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: می‌خواستند مردم‌سالاری دینی را از بین ببرند چرا که این نظام دست استعمار را از غارت ایران دور کرده بود تا جایی که مرزها را در نوردید و مبارزه با استکبار را در مسیر نشر‌ قرار داد، به همین دلیل به جنگ این مولود تازه تولد یافته که احیای اسلام ناب بود، رفتند.


امام جمعه موقت تهران گفت: تجلی قدرت خداوند در امامت و امت بود و تمام قدرت‌های بزرگ متمرکز شدند تا این انقلاب متولد نشود، اما مثل تولد حضرت موسی(ع) نتوانستند مانع این تولد شوند، به همین دلیل پس از این اتفاق خواستند آن را در نطفه خفه کنند، لذا آشوب‌ها و جنگ‌ قومیت‌ها را از همان ابتدای انقلاب درست کردند، اما مدیریت شد.
وی با اشاره به حماسه 9 دی 88 خاطرنشان کرد: این بصیرت مردم بود که در موقع مناسب به میدان آمدند، دوست را شناخته و دشمن را تشخیص دادند و مملکت و نظام را بیمه کردند.
شهید سلیمانی یک‌ جریان، تفکر
و ابری پر‌باران است
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی یک‌ شخص نیست، یک جریان و تفکر و ابری پر باران است، یکی دیگر از برجستگی‌های شهید سلیمانی که از او یک جریان ساخت، اخلاصش بود که برای ما درس است، تعبد، دیگر ویژگی وی بود، به ولایت باور داشت، حرکتش دیپلماتیک یا سیاسی نبود، بلکه اعتقادی بود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شهید سلیمانی نقل ‌می‌کند یکی از اشرار را که مکرر آدم کشته بود و آشوب‌ها به پاکرده بود، به مذاکره دعوت و او را دستگیر کردیم، اما وقتی خبرش را به رهبر انقلاب می‌دهند که چنین کسی را با چنین روشی دستگیر کردیم، ایشان بدون تعلل می‌فرمایند همین الان آزادش کنید، چرا که در مکتب ما مهمان را کسی دستگیر نمی‌کند.
وی با تأکید بر پیروی از رهبر انقلاب، گفت: اگر در همه موارد از رهبری اطاعت می‌کردیم، مشکلات اقتصادی به این شکل نداشتیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان داشت: رهبری فرمودند خطر شهید سلیمانی برای استکبار بیشتر از سردار سلیمانی است؛ با شهادت او اولین ضربه، موشک‌باران عین‌الاسد بود و دیگر اینکه، تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان داد این فرد ملی‌ترین‌ شخص در کشور ماست.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر می‌بینید در دو ماه اخیر بیش از ۷۰۰ نفر از صهیونیست‌ها از بین رفته‌اند و سران اسرائیل به دنبال لانه‌ای برای مخفی شدن هستند، به دلیل رهبری‌های پیغمبرگونه امام خامنه‌ای و فرماندهی شهید سلیمانی بود، این اعتقاد به ولایت را که می‌بینید، این همه معجزه آفریده است؛ نشان‌دهنده جوشش این خون پاک است و تا زمان به زانو درآوردن آمریکا مردم ما راه شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.
۹ دی روز تجلی قدرت خدا بود
که از آستین ملت ایران بیرون آمد
حجت ‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: ۹ دی روز تجلی قدرت خدا بود که از آستین دست ملت ایران بیرون آمد و ملت ایران با صبر و بصیرت در میدان جنگ نرم در مقابل دشمن ایستادند و دشمن را با شکست مواجه کردند.
به گزارش ایکنا، وی با بیان اینکه جنگ اخیر یک جنگ ترکیبی بود، گفت: این جنگ دارای ابعاد فرهنگی، امنیتی، روانی، اقتصادی و سیاسی بود و به تعبیری یک جنگ کامل بود و در مواجهه با این دشمن نیازمند یک بصیرت هستیم و این نیازمند بازخوانی و واکاوی باطن ۹ دی است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا دشمن کمر به نابودی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسته است، گفت: اغتشاشات طراحی شده اخیر از سوی دشمن اتفاقا نشانه قوت و عمق قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل دشمن به طراحی فتنه‌ها روی آورده است و شرط اصلی غلبه بر فتنه‌ها، بصیرت است و حماسه ۹ دی و گرامیداشت و بازخوانی و درس گرفتن از آن، بصیرت امروز ما را افزایش می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی بیان داشت: درس دوم و عبرت آموز حماسه ۹ دی نقش ولایت و جمع شدن مردم حول این محور است. دشمن در اغتشاشات اخیر حمله به رکن رکین انقلاب؛ ولایت و رهبری را هدف قرار داد زیرا وحدت حول محور ولایت و یاری رهبری باعث می‌شود هیچ قدرتی نتواند بر او غلبه کند.
وی اظهار داشت: دشمن متوجه شده که ولایت‌فقیه نقطه قوت و قدرت نظام و انقلاب است و لذا در این فتنه نوک پیکان حمله آنان به این رکن اصلی بود.