دل ها به یاد فرمانده

آرمان ملی: سومین مراسم نکوداشت شهادت مظلومانه سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی روز گذشته در مصلای تهران با حضور خروشان مردم برگزار شد. در این مراسم مهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند و در ارتباط با ابعاد شخصیت و اقداماتی که آن شهید والامقام در زمان حیات خود خصوصا در جبهه مقاومت انجام داد به ایراد سخنرانی پرداختند. مراسم روزگذشته هر چند مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها بود اما نشان داد که مردم ایران بر پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند چرا که از هر قشر و تفکری در این مراسم شرکت کردند. 
  مبارزات شهید سلیمانی قهرمانانه بود
ابو فدک المحمداوی جانشین حشدالشعبی در ابتدای این مراسم با تحلیل شخصیت سردار سلیمانی گفت: در همه مراحل و اتفاقات عراق حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی داشت. درست است که مهم‌ترین محور و دغدغه این شهید بزرگوار فلسطین بود اما ایشان هیچگاه از مساله مقاومت در لبنان غافل نشد و غم عراق را نیز داشت. شهید سلیمانی همواره تلاش می‌کرد عراق کشوری آزاد باشد و مستقل اداره شود. مبارزات شهید سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت قهرمانانه بود. درست است که مهم‌ترین محور مورد توجه شهید سلیمانی مسأله فلسطین است اما هیچگاه این مسأله باعث نشد که ایشان از مسأله مقاومت در لبنان غفلت کند و غصه عراق را در دل داشت و همواره تلاش می‌کرد عراق توسط عراقی‌ها اداره شود. 
  مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش بگیرند و مشکلات را حل کنند


در ادامه این مراسم زینب سلیمانی فرزند شهیدسلیمانی ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: حقا که چنین ملتی شایسته فداکاری و جان فدایی است. آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش گرفته و گره‌های کوچک و بزرگ زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای فردای این مردم رقم بزنند. ان‌شاءا... با توجه به تاثیر همین مرام و اندیشه بتوانیم حق این مطلب را ادا کنیم و موجبات رضایت خداوند متعال و نزول رحمتش را برای این ملت و کشور عزیز فراهم کنیم. 
  برگزاری مراسم بزرگداشت در وزارت امور خارجه
 همچنین مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی، با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این وزارتخانه برگزار شد. امیرعبداللهیان در این مراسم طی سخنانی، ضمن ادای احترام به روح ملکوتی سردار سلیمانی و شهدای همراه ایشان از جمله ابومهدی المهندس گفت: وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی پیگیری حقوقی این ترور ناجوانمردانه است و در همین راستا و در ابتدای کار دولت سیزدهم یکی از دیپلمات‌های مسلط بر امور حقوقی و بین‌المللی، مسئول پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی در عرصه‌های حقوقی و بین‌المللی شد و کمیته ویژه‌ای نیز در وزارت امور خارجه با همکاری نزدیک با قوه قضائیه و بخش حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و سایر دستگاه‌ها در داخل کشور ایجاد گردید. سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سخنران دیگر این مراسم بود. فرمانده کل سپاه در رابطه با حضور باشکوه مردم در مراسم سالگرد حاج قاسم گفت: این تجلیل و قدرشناسی از مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایی که شهید سلیمانی در طول چهل سال زندگی مجاهدانه خود انجام داد، نشان می‌دهد که مردم خیلی قدرشناس هستند و قدرخادمان خود را می‌دانند و آنها را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند‌ و زمان نمی‌تواند غلبه کند‌. سلامی افزود: همان‌طور که حضرت‌آقا فرمودند، انتقام از خون حاج قاسم و همراهان ایشان جزو دستورکارهای قطعی ماست. ان‌شاءا... در زمان و موقعیت مناسب خود این کار را انجام خواهیم داد. ما از این‌مساله منصرف نمی‌شویم زمان باعث نمی‌شود که انصراف دهیم و انشا... موقعیت و زمان‌مناسب پیش خواهد آمد‌. 
  94متهم پرونده ترور شهید سلیمانی آمریکایی هستند
همچنین ‌مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری ضمن گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در عرصه بین‌المللی نماد مقابله با استکبار و استعمار جهانی در سال‌های اخیر بود که در راستای سیاست‌های ظلم‌ستیزانه جمهوری اسلامی عمق نقش استراتژیک ایران را در کشورهای جبهه مقاومت افزایش داده و هدف دشمن تأثیرگذاری بر این مسیر پرشتاب و بالنده بود. به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، نقض صریح‌ترین حقوق بین‌الملل و زیر پا گذاشتن مقرراتی است که دشمن خود را ملتزم به آنها می‌داند. وی گفت: قوه قضائیه در دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی به دنبال حق ملت ایران در این پرونده است. همچنین غریب‌آبادی دبیرستاد حقوق بشر نیز در تشریح آخرین اقدامات قوه قضائیه در پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: ۹۴ متهم پرونده آمریکایی هستند. وی با بیان اینکه 2 پرونده کیفری در نظام قضائی عراق و نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به این جنایت مفتوح است، افزود: در نظام قضائی ایران پرونده در دادسرای امور بین‌الملل تهران در حال انجام تحقیقات است. 
  آزادی 114 زندانی غیرعمد به عشق حاج قاسم
شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی 114 زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد. وی گفت: در آستانه سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی با برداشتن موانع قضائی پرونده یکصد و چهارده زندانی تحت حمایت ستاد دیه از استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت پس از طی فرآیند چند مرحله‌ای آزادی، منابع مالی باقیمانده برای استخلاص افراد از سوی ستاد دیه مرکز تامین شد تا پیش از سالگرد آسمانی شدن قهرمان ملی کشور از بند حبس رهایی یابند. 
  همراهان حاج قاسم از او می‌گویند
جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس در مورد سردار سلیمانی گفت: نقش حاج قاسم در همکاری با مسئولان جهاد اسلامی و حماس یک نقش بی‌بدیل در توسعه سازمان و تجهیز آن‌ها به سلاح‌های پیشرفته و موشک‌های نقطه‌زن بوده است. فرهنگ جهاد و مبارزه علیه دشمنان خدا و اسلام تفکر و برنامه‌ریزی حاج قاسم بوده و این مسیر توسط همه آزادی‌خواهان جهان تا ظهور حضرت بقیه‌ا... ادامه دارد.