تلاش سئول برای لاپوشانی اتهام‌زنی رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران

 
اتهام‌زنی «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به جمهوری اسلامی ایران حین سفرش به امارات، وزارت خارجه سئول را برای لاپوشانی آن به دردسر ‌انداخت.
یک مسئول در وزارت خارجه کره جنوبی بامداد سه‌شنبه در تلاش برای آنچه که «رفع هرگونه سوء‌تفاهم» حول اظهارات یون علیه ایران توصیف شده، مدعی شد این اظهارات حین تشویق نظامیان سئول و برای توضیح وضعیت امنیتی پیچیده منطقه بیان شده است.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این مقام- که نام یا سمتش اعلام نشد، گفت: «دولت کره [جنوبی] تمایل دارد روابط دوجانبه دوستانه با ایران را که محکم هستند، بیش از پیش توسعه دهد».


رئیس‌جمهور کره‌جنوبی شامگاه دوشنبه طی سخنرانی برای نظامیان این کشور در امارات ادعا کرد: «امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات و بزرگ‌ترین تهدید علیه آن، ایران است و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم.»در واکنش به مطرح شدن این اظهارات، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله امارات متحده عربی و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: وزارت امور خارجه با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس‌جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.
سایر اخبار این روزنامه
همدلی مردم و مسئولین در مدیریت چالش گازی وقتی صدای شیطان هم درآمد (یادداشت روز) اخبار ویژه گزارش تلویزیون رژیم کودک‌کش اسرائیل از تشکیل یک جامعه صهیونیستی در ریاض! صادرات ۳۸ میلیارد دلار کالای ایرانی به ۱۹ کشور جهان آمریکا به نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم 37 میلیون انسان را آواره کرده است گزارش تلویزیون رژیم کودک‌کش اسرائیل از تشکیل یک جامعه صهیونیستی در ریاض! انهدام شناورهای هدف با موشک‌ کروز در رزمایش نیروی دریایی سپاه تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله حکیم محاکمه نوری، انتقام‌گیری سوئد از شکست و محاکمه سرکرده گروهک تروریستی الاهوازیه است تلاش سئول برای لاپوشانی اتهام‌زنی رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران کلیات لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید بازداشت یکی از لیدرهای اغتشاشات و از مهم‌ترین رابطان اینترنشنال عزم پوتین برای شکست ناتو روسیه ارتش 1/500/000 نفری تشکیل می‌دهد همدلی مردم و مسئولین در مدیریت چالش گازی همدلی مردم و مسئولین در مدیریت چالش گازی