آقای عبدی! از این دوستان حذر کن!

یکی از رفقای آقای عباس عبدی به توییتی از او که نوشته بود: «سپاه اخیراً چه اقدام جدیدی کرده که پارلمان اروپا آن را تروریست اعلام کرد...»، واکنش نشان داده و نوشته است: «همکاری با روسیه علیه اوکراین اقدام جدید سپاه است که اروپا از آن نخواهد گذشت»! عبدی هم توضیح داده که همکاری با روسیه علیه اوکراین از نظر اروپا تروریستی نیست وگرنه خود روسیه را چرا تروریست نمی‌دانند؟
هرچند بحث اصلی توییت عبدی چیز دیگری بوده، اما این واکنش رفیق آقای عبدی نشان‌دهنده دایره فکری بسیاری از اصلاح‌طلبان است: «کاری نکنید که اروپا برنجد»! کل منظومه فکری اینان همین است. کاری نکنید که اروپا از دست ما برنجد،، چون اروپاییان نژاد برتر و تفکر برتر و قدرت برترند و «اروپا از ما نمی‌گذرد»، حتی اگر کاری شبیه خرید و فروش اسلحه که رفتار عادی خود اروپاییان با رژیم‌های تروریستی و کودک‌کش سعودی و صهیونیست‌ها است، انجام دهیم.
ماهیت بسیاری از ایده‌ها و تصمیم‌های اصلاح‌طلبی در دو سه دهه اخیر بر مبنای برترانگاری غرب و ترس از غرب بوده است. اگر به آن‌ها گفته شود غربزده، هزار استدلال می‌آورند که ما غربزده نیستیم، ما عقل برتری داریم و ماجرا‌های جهان را با عقل برتر خود می‌بینیم. سپس می‌گردند و بر سبیل مغالطه پهلوان‌پنبه، چند اظهارنظر سست و بی‌مایه را از تریبون‌های مجلس و نمازجمعه و مانند آن، رومی‌کنند که آن عقل ادعایی خود را به‌رخ بکشند. موضوع سپاه فعلاً فقط در مجلس اروپا مطرح شده است که یک تشکیلات کاملاً صوری و محل گذر اپوزیسیون رقبای اروپا مثل دالایی‌لاما و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تایوانی‌هاست. بورل هم گفته این مصوبه ضمانت اجرایی ندارد و احساساتی بوده است. برفرض هم که دشمنی اروپا از دایره عقل و منطق خارج شود و سپاه را تروریست بنامند، این خودباختگی مقابل اروپا «که از ما نمی‌گذرد» نهایت بدبختی یک ایرانی است. اروپا با سپاهی سرشاخ شده است که سی‌سال پیش واردات سیم‌خاردار را برایش ممنوع می‌کرد و حالا صادرات موشک بالستیک و پهپاد‌های استراتژیک او را تحریم می‌کند و باز هم سپاه و ایرانیان را نشناخته است.
البته اروپا از ایرانی بزدل و بی‌عقل هم بی‌خبر نیست و می‌داند که این قماش از امثال «همکاران عزیز آقای عبدی» کم نیستند و خوب نشانه می‌رود در همان‌جا‌هایی که این آدم‌های احساساتی و بی‌عقل لانه کرده‌اند.
آقای عبدی که قبلاً گفته بود کسی از جوانان مطالب او را نمی‌خواند و مطالبش را برای مسئولان مملکت می‌نویسد، دست‌کم قدری مطالب را از تعجیل در پیش‌بینی نجات دهد و با پیرایه‌های منطقی بیاراید. اگر ایشان معتقد است تروریست‌دانستن سپاه به‌خاطر نداشتن انتخابات ۷۰‌درصدی در دو انتخابات اخیر است، حالا اگر آن مصوبه پارلمان اروپا را دولت‌های اروپایی تصویب نکردند، استدلال ایشان عوض می‌شود؟! و آیا دشمنی امریکا و اروپا بلافاصله پس از انتخابات ۸۵ درصدی سال ۸۸ نقیض این ادعای ایشان نیست؟! و آیا ایشان برای دوستان اصلاح‌طلب خود سهمی در ریزش رأی‌دهندگان قائل است یا همه‌چیز را به گردن «نواصولگرایان» می‌اندازد؟! و البته ایشان باید از دوستان ناباب و اروپاهراس هم دوری کند که «انسان را با دوستانش می‌شناسند» و ترس امری مسری است و البته سطحی‌نگری دوستان هم مسری است که مورد تذکر خود آقای عبدی هم قرار گرفته و به «همکار عزیز» خود تذکر داده «مشکل شما از عدم دقت» است. خود دانید!