مهم‌ترين وظيفه در مقابل نقشه پليد دشمن حفظ راهبرد وحدت است

همزمان با سالروز حادثه ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بيعت تاريخي جمعي از همافران نيروي هوايي با امام خميني (ره) روز گذشته صدها تن از فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش با فرمانده كل قوا ديدار كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار، با تجليل از ارتش مومن، انقلابي، عزيز، مردمي و پيش‌برنده كارهاي بزرگ و شگفت‌آور، حادثه ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ را عاملي مهم و موج‌آفرين در پيروزي انقلاب اسلامي در ۲۲ بهمن آن سال و همچنان پيشقراول و روحيه‌بخش در ۲۲ بهمن‌هاي سال‌هاي پس از انقلاب دانستند و با تبيين هدف اصلي دشمن براي به زانو درآوردن جمهوري اسلامي و از بين بردن آن از طريق ايجاد اختلاف و بي‌اعتمادي تاكيد كردند: مهم‌ترين وظيفه در مقابل اين نقشه پليد، حفظ راهبرد وحدت است و به توفيق الهي ۲۲ بهمن امسال مظهر اتحاد و اعتماد ملي خواهد شد و مردم اين پيام را به‌طور صريح به همه بدخواهان خواهند رساند كه تلاش آنها براي ايجاد بي‌اعتمادي و از بين بردن اتحاد ملي، خنثي شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حادثه ۱۹ بهمن را همچنان پيش‌درآمدي اثرگذار و روحيه‌بخش به مردم براي روز ۲۲ بهمن و نشان دادن عظمت و عزت ملت ايران خواندند و گفتند: ۲۲ بهمن، اوج قله حركت پرافتخار ملت ايران و يادآور پرشكوه‌ترين روز تاريخ ملت ايران است، چراكه مردم در اين روز عزت، عظمت و قدرت خود را به دست آوردند.
ايشان با تاكيد بر اينكه ۲۲ بهمن همچنانكه تاكنون زنده نگه داشته شده، بايد در آينده نيز زنده نگه داشته شود، افزودند: انقلابِ زنده، انقلابي است كه پيرايه‌ها و آرايش‌هاي خود را زنده نگه دارد و در هر دوره، با شناخت نيازها و خطرات، آن نيازها را برطرف و خطرات را خنثي كند.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي علت شكست يا بازگشت ديكتاتوري‌هاي سخت و تلخ در انقلاب‌هاي بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه و شوروي را غفلت از نيازها و خطرات اصلي و مشغول شدن به مسائل و دعواهاي شخصي دانستند و خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي خود را از اين آفات مصون نگه داشت. البته ما هم مشكلاتي داشتيم و همت‌ها و تشخيص‌ها در دولت‌هاي مختلف يكسان نبود اما حركت كلي، حركت به سمت قله و پيشرفت مادي و معنوي بود. ايشان با اشاره به ابتكار، پيشرفت، دست پُر و منطق قوي ملت ايران در عرصه‌هاي گوناگون، به حضور برجسته جوانان دهه هشتادي در مراسم اعتكاف امسال به عنوان نمونه‌اي از رشد ملي پرداختند و گفتند: ديديد كه چقدر راجع به دهه هشتادي‌ها لطيفه‌هاي مسخره‌آميز توليد كردند، اما در آمارها و گزارش‌هاي اعتكاف امسال بيان شد كه جمع زيادي از آنها، دهه هشتادي‌ها بودند.
رهبر معظم انقلاب لازمه حيات و پويايي انقلاب را توجه به رفع نيازها دانستند و با تمركز و تاكيد بر يك نياز اساسي و مهم يعني «اتحاد ملي» گفتند: اتحاد ملي نقش بسيار مهمي در پيروزي و پيشرفت انقلاب داشت و سد و ديواره‌اي محكم و سر به فلك كشيده در برابر دشمن است كه بايد امروز هر چه ممكن است اين وحدت افزايش پيدا كند.
ايشان، نقشه و هدف واضح دشمن عليه نظام اسلامي را به زانو درآوردن انقلاب خواندند و گفتند: البته آنها خلاف اين را مي‌گويند همچنانكه حدود ۱۵ سال قبل رييس‌جمهور وقت امريكا صريحا در نامه‌اي به من نوشت كه ما قصد تغيير نظام شما را نداريم ولي ما همان زمان گزارش‌هايي داشتيم كه در مراكز خود در حال طراحي براي از بين بردن جمهوري اسلامي بودند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بيان علت تلاش‌هاي بدخواهان براي از بين بردن جمهوري اسلامي گفتند: جمهوري اسلامي، اين منطقه مهم، راهبردي و پُر منفعت را از دست آنها خارج كرده و علاوه بر آن، نداي استقلال و باج ندادن را نه فقط به عنوان يك مساله سياسي، بلكه به عنوان يك باور و ايمان ديني بلند كرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: ممكن است برخي كشورهاي ديگر نيز خواهان سياست استقلال از امريكا باشند، اما اين سياست با داد و ستد، گفت‌وگو، نشستن پشت ميز مذاكره و احيانا پرداخت زير ميزي به افراد موثر عوض مي‌شود همچنانكه نمونه‌هاي آن را در دنيا مي‌بينيد، اما استقلال و باج ندادن جمهوري اسلامي، برخاسته از ايمان و تاكيد قرآن به اعتماد نكردن به مستكبران و غيرقابل خريد و فروش است و كسي كه حاضر به عبور از اين عقيده ايماني باشد، صلاحيت اشتغال در نظام جمهوري اسلامي را از دست مي‌دهد. ايشان پس از برشمردن هدف دشمن يعني به زانو درآوردن جمهوري اسلامي و بيان علت دشمني‌ها، به تبيين راهبرد تحقق اين هدف پرداختند و گفتند: راهبرد آنها «ايجاد اختلاف» است، زيرا در اين صورت، اميد به آينده از بين خواهد رفت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ايجاد بدبيني ميان دسته‌جات سياسي، بي‌اعتمادي مردم نسبت به يكديگر و حكومت و ايجاد بدبيني بين سازمان‌ها، جزو راهبردهاي تحقق اهداف بدخواهان ايران است.
ايشان خاطرنشان كردند: اختلاف‌هايي قهرا وجود دارد اما نبايد آنها را به گسل تبديل كرد؛ همچنانكه يك وقت مساله زن را مطرح مي‌كنند يك وقت مساله شيعه و سني و زمان ديگر مساله اختلاف نسلي را. رهبر معظم انقلاب مهم‌ترين تاكتيك براي گسترش اختلاف را دروغ‌پردازي و شايعه‌سازي دانستند و تاكيد كردند: وقتي دشمن، وحدت ملي را آماج حملات خود قرار داده بايد با حفظ اين اتحاد و وحدت، نگذاريم در خواسته پليد خود پيروز شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ۲۲ بهمن امسال را مظهر اتحاد ملي خواندند و گفتند: به توفيق الهي ۲۲ بهمن امسال مظهر حضور، عزت، اعتماد مردم به يكديگر و اتحاد ملي است.
ايشان تاكيد كردند: توصيه من به آحاد مردم عزيزمان اين است كه سعي كنند اين راهپيمايي و روز بزرگ و حركت باشكوه را مظهر اتحاد و اعتماد ملي قرار دهند و اين پيام را به صراحت به دشمن برسانند كه تلاش او براي از بين بردن اتحاد ملي خنثي شده است و نمي‌توانند مردم را از يكديگر و از نظام جدا و نظام را به مردم بدبين كنند يا گروه‌هاي مختلف مردم را به جنگ با يكديگر بكشانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه اختلاف‌نظر و اختلاف سياسي به‌طور طبيعي اشكالي ندارد، افزودند: اما اين اختلاف‌ها نبايد به زد و خورد و تهمت‌زني و افترا به يكديگر منتهي شود و در مقابل راهبرد دشمن، همه بايد راهبرد وحدت را اتخاذ كنيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در بخش ديگري از سخنان‌شان، حادثه ۱۹ بهمن ۵۷ را مقدمه‌اي موثر و موج‌آفرين در پيروزي انقلاب دانستند و گفتند: انتشار تصوير بيعت همافران با امام بزرگوار درآن روز، تغييري اساسي در اوضاع ايجاد كرد، چراكه تنها ابزار رژيم حقير و ظالم پهلوي براي سركوب مردم، ارتش بود، اما مردم و انقلابيون با ديدن هم‌جهتي ارتش با انقلاب روحيه گرفتند و در مقابل سران رژيم و پشتيبانان امريكايي آن، شكست روحي مهمي خوردند. ايشان مهم‌ترين پيام ۱۹ بهمن ۵۷ را نشان دادن تركيب ارتش آينده انقلاب خواندند و گفتند: حضور همافران در مدرسه علوي كه هر روز هزاران نفر از مردم براي بيعت با امام به آنجا مي‌آمدند، نشان داد كه ارتش آينده، ارتشي مردمي، انقلابي، مومن، مقيد به نظم و خطرپذير است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: خطرپذيري جوانان ارتشي در مقابل متجاوزان آن روز يعني رژيم امريكا و عوامل پهلوي، آن هم در شرايطي كه هنوز سرنوشت انقلاب معلوم نبود، در سال‌هاي متمادي پس از انقلاب نيز ادامه يافت و ارتش در مقابل همه متجاوزان سينه سپر كرد. ايشان، تصوير امام در روز ۱۹ بهمن را تصوير و مظهر قدرت، عزت، ايمان تزلزل‌ناپذير، مستحكم همچون قله دماوند و در عين حال همراه با نگاه مهربانانه و پدرانه به جوان‌هاي متعلق به ارتشِ دوران پادشاهي دانستند و خاطرنشان كردند: ارتش در كنار مردم ايستاد و انقلابي ماند كه اين انقلابي بودن مساله مهمي است، زيرا بعضي‌ها انقلابي مي‌شوند ولي انقلابي نمي‌مانند، اما ارتش جمهوري اسلامي امروز به مراتب انقلابي‌تر، مومن‌تر و خالص‌تر از روزهاي اول است و هر جا لازم بوده با جوانمردي و از خودگذشتگي در كنار مردم نقش‌آفريني و براي دفاع از كشور ايستادگي كرده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مقايسه ارتش امروز با ارتش دوران پهلوي را نشان‌دهنده قدرت و توانايي انقلاب براي تحقق كارهاي بزرگ خواندند و با برشمردن نمونه‌هايي همچون متلاشي شدن چند ساعته ارتش پرطمطراق و پرادعاي رضاخاني در مقابل تهاجم شهريور ۱۳۲۰ يا همدستي ارتش محمدرضا با جاسوس‌هاي امريكايي و انگليسي در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ عليه دولت ملي و مردم گفتند: ارتش در آن دوره به حدي بي‌هويت، توسري خور و زير يوغ بيگانگان بود كه يك تيمسار ارتش جرات حرف زدن در مقابل يك افسر جزء امريكايي را نداشت.
ايشان ارتش امروز را نماد استقلال و استحكام و مورد اعتماد و عزيز در بين مردم و مسوولان خواندند و افزودند: امروز ارتش با مردم و در كنار مردم و جزو مردم است و اگر در گذشته حتي حق دست زدن به قطعه هواپيماي خريداري‌شده از امريكايي‌ها را نداشت، امروز با وجود تحريم، خودش سازنده و مبتكر هواپيما و رقم‌زننده كارهاي شگفت‌آورو بزرگ و عزت‌آفرين براي مردم است كه نمونه آن ديروز نمايش داده شد. رهبر معظم انقلاب، نتيجه معنوي اين تلاش‌ها را دستيابي به بالاترين ارزش يعني محبوب شدن نزد پروردگار دانستند و خطاب به ارتشيان گفتند: عزيزان افتخار كنيد كه جزو ارتش جمهوري اسلامي هستيد. هم ملت و هم مسوولان قدر ارتش را مي‌دانند و شما نيز با تقويت نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف سازمان، قدردان خود باشيد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنان‌شان با ابراز همدردي با مردم مصيبت‌زده از زلزله اخير در سوريه و تركيه و طلب رحمت براي جانباختگان گفتند: مسوولان كشور ما نيز بحمدالله كمك‌هايي كرده و باز هم خواهند كرد. در ابتداي اين ديدار، اميرسرتيپ خلبان واحدي، فرمانده نيروي هوايي ارتش، گزارشي از توليدات اميدآفرين و اقدمات اثربخش اين نيرو در بخش‌هاي مختلف علمي و دانش‌بنيان، ساخت تجهيزات، آمادگي‌هاي رزمي، آموزش، سازندگي و امداد بيان كرد.