توان تهاجمی ما را روز حادثه خواهید دید

فرمانده نیروی هوافضای سپاه یک هشدار سخت و دقیق به دشمنان داد: «توان تهاجمی ما را روز حادثه خواهید دید». این پیام البته مخاطب خاص دارد، زیرا سردار در همین سخنان نشان داد که قدرت ایران قرار نیست همه را بترساند: «برد موشک‌های ما به احترام اروپا ۱۶۰۰است، پس احترام خود را حفظ کنند». اما آن مخاطب خاص که یک ماه پیش مانور مشترک با امریکا برگزار کرد، چند روز دیگر نیز قرار است مانوری گسترده با شبیه‌سازی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد. این مانور می‌تواند چند هدف داشته باشد، اول انتقال توجهات از خیابان‌های انباشته از معترضان صهیونیست‌ها به خارج، و دوم ادامه جنگ ترکیبی علیه ایران با محور بحران‌زایی اقتصادی و سیاسی. اما خنثی‌سازی این مانور و این هیاهو‌ها علاوه بر آنکه زودتر در سخنان فرمانده هوافضای سپاه داده شد: «هایپرسونیک ما را اگر باور هم نکردند، روز حادثه خواهند دید»، سال‌ها پیش نیز در هشدار رهبر معظم انقلاب نمود یافت: «اگر اسرائیل غلطی بکند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم». ما حادثه نمی‌آفرینیم، اما از حادثه نیز نمی‌ترسیم و برای آن آماده‌ایم.
تهدیدات مقامات درمانده رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران که گفته می‌شود با هدف فرافکنی از اختلافات داخلی و پیشگیری از تشدید گسل‌های داخلی این رژیم صورت می‌گیرد، هر از گاهی به سطح رسانه‌ها می‌آید و آن‌ها از تهدید نظامی جمهوری اسلامی ایران سخن به میان می‌آورند. همین چهار‌شنبه گذشته بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باز هم به طناب پوسیده تهدید علیه ایران متوسل شد و به بهانه آنچه او «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی» نامید، ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد. دیروز، اما فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بی آنکه پاسخی به این سگ هار امریکایی‌ها در منطقه بدهند، ارباب او را به طور غیر مستقیم خطاب قرار دادند و تأکید کردند با توسعه سلاح‌های استراتژیک بومی از جمله انواع موشک‌های بالستیک، کروز، پهپاد‌های تهاجمی و اکنون موشک مافوق صوت هایپرسونیک، نه تنها دنباله‌های منطقه‌ای او که ماشین جنگی امریکا را در منطقه از کار انداخته و بی خاصیت کرده‌اند. آن‌ها از پایگاه‌های امریکایی در منطقه و همچنین ناو‌های آن‌ها به عنوان «گوشت زیر دندان» توصیف کردند که هر وقت اراده کنند، در دسترس هستند. فرماندهان سپاه با بیان اینکه قدرت بسیاری از تجهیزات دفاعی پیشرفته ایران روز حادثه مشخص خواهد شد، در عین حال تصریح کردند آغازگر هیچ جنگی نیستند، اما تهدید شوند، مهاجم پاسخی ویرانگر خواهد گرفت. اکنون رژیم صهیونیستی می‌ماند و این اراده آهنین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران.
با دشمنان جز با زبان قدرت نمی‌شود سخن گفت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زبان قدرت را تنها زبان قابل فهم توسط دشمنان بیان و تأکید کرد: جز با زبان قدرت نمی‌شود با مستکبران سخن گفت، چراکه دشمن قدرت منطق را نمی‌پذیرد، اما منطق قدرت را می‌پذیرد.


به گزارش فارس، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر دیروز در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران گفت: ما در همه بحران‌ها و چالش‌هایی که گاهی عرض و طول جهانی داشتند و پیکار‌هایی که گاهی نقطه تقارن و به هم پیوستگی همه قدرت‌های داخلی و خارجی برای درهم شکستن حرکت شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی قرار داده بودند، از همه این بحران‌ها و سختی‌ها با حضور جهادی جوانان مؤمن خود عبور کردیم. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها یک رؤیای راهبردی برای امریکایی‌ها است، بیان کرد: آنها، چون در میدان جنگ نظامی شکست خورده‌اند وارد این میدان شده‌اند و تمام ذخایر راهبردی خود را علیه ما به کار بسته‌اند.
عمق راهبردی ایران به دریای مدیترانه و سرخ گسترش یافته
فرمانده کل سپاه با اشاره به گسترش عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه و دریای سرخ تصریح کرد: روزی ما در کرخه می‌جنگیدیم، اما امروز ما در کنار مدیترانه و دریای سرخ هستیم و دشمن را تجزیه کردیم. انقلاب اسلامی دشمن را از پناهگاه راهبردی خارج و مجبور به گسترش عملیاتی کرده است. امروز دشمن مجبور است مستقیم وارد میدان شود و ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کند. تجزیه انرژی متراکم دشمن از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده است و علاوه بر این دشمن ابتکار عمل را از دست داده است، زیرا هرجا حضور دارد یک گروه در مقابل او قرار دارد.
موشک‌های مافوق صوت را گسترش می‌دهیم
سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم، تصریح کرد: هنگامی که ما تحصیل می‌کردیم تصوری از این علوم نداشتیم، اما امروز به دست شما جوانان این دستاورد‌ها تحقق پیدا کرده است. امروز شما می‌توانید از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنید و بعد می‌توانید نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنید تا خدمه کشتی آسیب نبینند. وی افزود: موشک‌های کروز، چون در سطح زمین حرکت می‌کنند مانند یک پرنده بال ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند البته در نوع سوپرسونیک و مافوق صوت موشک‌های کروز هم توسعه پیدا می‌کند. اما اینکه چگونه یک موشک بالستیک را با سرعت مافوق صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند کار بسیار مشکلی است که ما تاکنون مشابه آن را در خارج ندیده‌ایم.
فرمانده کل سپاه با اشاره به پشتیبانی دشمنان از ضد انقلاب و همکاری با آنان گفت: دشمنان در خارج به افرادی چسبیده‌اند که حیف است در این تریبون از آن‌ها نام ببریم و می‌خواهند با این افراد انقلاب اسلامی ما را شکست دهند.
حاجی‌زاده: ماشین جنگی امریکا را بی‌خاصیت کردیم
سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز طی سخنانی در برنامه تلویزیونی صف اول، با بیان ما از ابتدا در سپاه و نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی امریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم. تأکید کرد: امریکایی‌ها تعدادی مؤلفه‌های برتر ساز دارند که ما سعی کردیم به این مؤلفه‌های برتر ساز ضربه بزنیم و آن‌ها را غیر قابل استفاده کنیم.
وی افزود: پایگاه‌های امریکایی امروز در منطقه به طور کامل زیر نظر و اشراف ما قرار دارد و مانند گوشت زیر دندان ما هستند و به نقطه ضعف امریکایی‌ها تبدیل شدند. در واقع، ما هر زمان که نیاز باشد به این پایگاه‌ها ضربه می‌زنیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به قدرت موشکی این نیرو تصریح کرد: ما اکنون قادر هستیم تا فاصله ۲ هزار کیلومتری ناو‌های هواپیمابر امریکایی را هدف قرار دهیم. البته این محدودیت فاصله به احترام اروپایی‌ها روی عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته‌ایم و امیدواریم اروپایی‌ها احترام خود را نگه دارند.
قدرت هایپرسونیک ایرانی روز حادثه مشخص می‌شود
سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک ایرانی بیان کرد: موشک هایپرسونیک موشکی است که قادر است در خارج از جو مانور انجام بدهد و در جهات مختلف جابه جا شود. یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود و مانور می‌دهد. وی با بیان اینکه سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی بیش از ۱۲ تا ۱۳ ماخ (هر ماخ ۱۰۶۲ کیلومتر بر ساعت) است، ادامه داد: مهم‌ترین مزیت موشک هایپرسونیک این است که پیش‌بینی انهدام این موشک توسط سامانه‌های پدافند موشکی دشمن از آن‌ها گرفته شده است و با اطمینان می‌گویم دشمنان تا ده‌ها سال آینده نیز نمی‌توانند مشابه آن را بسازند. سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره زمان رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی گفت: با توجه به اینکه موشک هایپرسونیک از جو خارج می‌شود به دنبال این هستیم که چطور از آن رونمایی کنیم. اگر امریکایی‌ها باور نکردند هم مهم نیست، روز حادثه مشخص می‌شود.
عملیاتی شدن جدید‌ترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه
سردار حاجی‌زاده در ادامه از عملیاتی شدن جدید‌ترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه خبر داد و گفت: جدید‌ترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه با برد یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر وارد سبد موشکی ما شده است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در ماهواره‌بر‌ها به توانمندی‌های جدیدی رسیده‌ایم که راه ما را برای رسیدن به وزن‌های بالا و مدار‌های بالاتر هموار کرده است، گفت: با کار‌های انجام شده در سال‌های گذشته بسیاری از ریل‌گذاری‌ها برای جهش‌های بعدی به وجود آمده است. وی افزود: ظرف یک تا دو سال آینده جهش‌های بزرگی را خواهیم داشت و موج‌های راه افتاده تبدیل به سونامی خواهد شد.
بعد از عین الاسد ۴۰۰ موشک برای امریکایی‌ها کنار گذاشتیم
سردار حاجی‌زاده همچنین درباره منهدم کردن پایگاه امریکایی پس از ترور سردار سلیمانی گفت: هدف ما از حمله به عین‌الاسد کشتن سرباز‌های امریکایی نبود، ما خواستیم هیمنه امریکا را بشکنیم. هدف اصلی انتقام از ترامپ و پمپئو است به عنوان فرماندهانی که دستور ترور را صادر کردند. وی افزود: با ۴۰۰ موشک در مرحله اول منتظر پاسخ امریکایی‌ها بودیم که جوابی ندادند.
فرمانده نیروی هوافضا در تشریح بخشی از توانمندی‌های پهپادی کشورمان بیان کرد: پهپاد پهن‌پیکر شاهد ۱۴۹ که به نام غزه معروف شده، مداومت پروازی بالایی دارد و قادر است ۹ فروند بمب را به طور همزمان حمل کند. وی ادامه داد: ما پهپاد‌های شاهد ۱۲۹ و ۱۳۹ را هم در سازمان رزم پهپادی خود داریم که توان خوبی برای ما دارند. ما می‌توانیم از این پهپاد‌ها برای مأموریت‌هایی از جمله رزمی، مخابراتی و مراقبت از مرز‌ها استفاده کنیم. سردار حاجی‌زاده در ادامه سخنانش به پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و ۱۳۱ نیز اشاره و بیان کرد: پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و ۱۳۱ پهپاد‌های انتحاری بی نظیر در جهان هستند و قابلیت‌های بسیاری دارند.