حجت‌الاسلام سلیمانی همواره در خدمت نظام بودند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوء قصد به وی تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این پیام آمده است: «حادثه سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمه‌الله علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده گرامی و دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سال‌ها امام جمعه زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسئلت می‌کنم.»
تشییع باشکوه در مازندران
مردم انقلابی قائم‌شهر دیروز پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه دوشادوش علما، مسئولان و خانواده معظم شهدا با حضور گسترده خود، پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را از مقابل مصلی تا میدان طالقانی این شهر تشییع کردند.


پیشتر آیین وداع با پیکر مطهر آیت‌الله شهید سلیمانی شامگاه پنج شنبه با حضور نماینده، ولی فقیه و استاندار مازندران و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار مازندران در مصلای بابلسر برگزار شد و حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی شهادت آیت‌الله سلیمانی را قرائت کرد. همچنین مردم انقلابی بابلسر دیروز پیش از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه دوشادوش علما، مسئولان و خانواده معظم شهدا با حضور گسترده خود، پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را تشییع کردند. در آیین تشییع پیکر آیت‌الله سلیمانی در بابلسر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران به همراه دیگر شخصیت‌های استانی حضور داشتند تا با شکوه هرچه تمام‌تر پیکر این عالم وارسته را تشییع کنند. مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله سلیمانی در قم، امروز شنبه -نهم اردیبهشت- ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهد بود. آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید بر پیکر آیت‌الله سلیمانی نماز خواهند خواند.
آیت‌الله سلیمانی روز چهار‌شنبه ششم اردیبهشت ماه در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید. ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجویی نیرو‌های امنیتی قرار گرفت.