نصرالله: بازدارندگی اسرائیل در تمام جبهه‌ها فروپاشیده است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود تأکید کرد انگیزه‌های نتانیاهو برای تجاوز جدید به غزه، بازیابی بازدارندگی رژیم اسرائیل است که در تمام جبهه‌ها فروپاشیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله عصر جمعه در سخنرانی خود به وضعیت این روز‌های فلسطین اشاره کرد و گفت: به ملت فلسطین و فرماندهان مقاومت و رزمندگانشان درود می‌فرستم و شهادت برادرمان، شیخ خضر عدنان را تسلیت عرض می‌کنم. سید حسن نصرالله درباره تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: این دشمن اسرائیلی است که تجاوزگری به غزه را با ترور فرماندهان شهید سرایاالقدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) و زنان و کودکان آغاز کرد. دشمن، فرماندهان مقاومت را در غزه به همراه همسران و فرزندانشان در سایه سکوت جهانیان به قتل می‌رساند. نصرالله تأکید کرد انگیزه‌های نتانیاهو برای تجاوز جدید به غزه، بازیابی بازدارندگی است که در تمام جبهه‌ها فروپاشیده است.
وی افزود: نتانیاهو از طریق این تجاوز به دنبال حل بحران دولتی و بهبود وضعیت ساکنان فلسطین اشغالی است. اشغالگران برای از بین بردن زیرساخت‌های سرایاالقدس و توانمندی موشکی آن تلاش و گمان می‌کنند که تجاوزاتشان منجر به تضعیف رهبران جنبش جهاد اسلامی و بهبود بازدارندگی در برابر غزه می‌شود، اما رهبران و فرماندهان جنبش جهاد اسلامی پس از ترور فرماندهان سرایاالقدس، رفتار دوراندیشانه و آرامی داشتند. آن‌ها با فرماندهان گردان‌های قسام تماس گرفتند تا موضع واحد و یکپارچه‌ای اتخاذ کنند. نصرالله خاطر نشان کرد، عنوان واقعی واکنش مقاومت غزه، اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت است، یکپارچگی و وحدت گروه‌های مقاومت، اجازه تحقق اهداف را به اشغالگران نداد. گروه‌های مقاومت، توانمندی بالایی برای بازسازی سریع زیرساخت‌های سیاسی و نظامی خود را دارند و بازسازی سریع زیرساخت‌های فرماندهی سرایاالقدس، اشغالگران را غافلگیر کرد. دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: رسیدن موشک‌ها به جنوب تل آویو و قدس اشغالی، اشغالگران را آشفته و سردرگم کرده است. موضع مقاومت غزه، یکپارچه و منسجم است و هدف دشمن برای بازسازی بازدارندگی خود را ناکام گذاشت. آنچه امروز در جریان دارد، این حقیقت را به خوبی به دشمن نشان داد که هر گونه عملیات تروریستی بی پاسخ نخواهد ماند و قطعاً به رویارویی گسترده منجر خواهد شد.