مرد مردان با تباري از شهيدان

پيكر حاج محمد ضيايي پدر چهار شهيد دوران دفاع مقدس (خدابخش، اصغر، مجيد و محمدرضا) كه روز سه‌شنبه به آسمان‌ها پر كشيده بود روز پنجشنبه در شهرستان مباركه اصفهان تشييع و در كنار فرزندان شهيدش در گلزار شهدا محله قهنويه اين خطه به خاك سپرده شد. مراسمي معنوي كه با حضور مسوولان استاني و شهرستاني و فرمانده انتظامي استان اصفهان سردار ميرحيدري و امام جمعه شهرستان مباركه برگزار شد.
حاج محمد ضيايي قهنويه پدر معظم شهيدان مجيد، اصغر، محمدرضا و خدابخش اهل بخش قهنويه از توابع شهرستان مباركه استان اصفهان است. حاج محمد ضيايي قهنويه هفته جاري به ديار باقي شتافت. شهيد مجيد ضيايي فرزند اول خانواده در ۱۲ سالگي در تظاهرات‌ پيش از انقلاب به دست نيروهاي رژيم پهلوي به شهادت رسيد. شهيد اصغر ضيايي ۱۲ شهريور سال ۱۳۶۰ در جنوب كرخه، شهيد خدابخش سه ماه بعد يعني ۱۵ آذر۱۳۶۰ در محور بستان و در عمليات طريق‌القدس و محمدرضا فرزند چهارم خانواده نيز ۱۱ آبان ۱۳۶۱ در عمليات محرم و در محور عين خوش به شهادت رسيده بودند. پيكر مرحوم حاج محمد ضيايي كه خود نيز در زمره جانبازان و ايثارگران بود، روز پنجشنبه با حضور مردم ولايتمدار بخش قهنويه تشييع و در جوار فرزندان شهيدش به خاك سپرده ‌شد. اين پدر چهار شهيد خود از رزمندگان و جانبازان جبهه‌هاي دفاع مقدس بود. هر چهار فرزند شهيد اين خانواده دانش‌آموز و مشغول به تحصيل بودند كه خود را به جبهه‎هاي نبرد رساندند.

پيام تسليت رييس‌جمهور 
رييس‌جمهور در پيامي درگذشت حاج محمد ضيايي پدر بزرگوار شهيدان والامقام مجيد، اصغر، خدابخش و محمدرضا ضيايي را به خانواده محترم آن مرحوم و مردم شريف استان اصفهان تسليت گفت. سيد ابراهيم رييسي در پيامي با تسليت درگذشت حاج محمد ضيايي پدر بزرگوار شهيدان والامقام مجيد، اصغر، خدابخش و محمدرضا ضيايي تصريح كرد: اين پدر دريادل، در پاسداري از آرمان‌هاي اسلام و انقلاب با همتي والا، فرزندان سلحشور خود را كه امروز ضامن آزادگي و اقتدار ملت بزرگ ايران هستند، تقديم عزت و سرفرازي كشور كرد و تصويري ماندگار از شكوه ايثار و مقاومت را به يادگار گذاشت.



فرمانده كل سپاه پاسداران درگذشت پدر شهيدان ضيايي را تسليت گفت
فرمانده كل سپاه هم در پيامي درگذشت حاج محمد ضيايي پدر بزرگوار شهيدان والامقام مجيد، اصغر، خدابخش و محمدرضا ضيايي را به خانواده محترم آن مرحوم و مردم شريف استان اصفهان تسليت گفت. به گزارش روابط عمومي سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، سرلشكر پاسدار حسين سلامي در پيامي با تسليت درگذشت حاج محمد ضيايي پدر بزرگوار شهيدان والامقام مجيد، اصغر، خدابخش و محمدرضا ضيايي اظهار داشت: جانباز سرافراز انقلاب اسلامي «حاج محمد ضيايي، پدر شهيدان خدابخش، اصغر، مجيد و محمدرضا ضيايي» از همراهان نهضت اسلامي و پيشكسوتان دفاع مقدس شهرستان قهرمان و شهيدپرور مباركه استان اصفهان را به عموم مردم استان به ويژه خانواده معظم ايشان تسليت و تعزيت عرض مي‌كنم. سردار سلامي افزود: آن مرد بزرگ و خادم اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام در قامت پدري مومن و متعهد، تربيت فرزنداني مجاهد، شجاع و فداكار براي جانفشاني در صراط مستقيم انقلاب اسلامي و امنيت و سربلندي ايران عزيز و پاسداري از خيمه ولايت در مبارزه با رژيم منحوس ستمشاهي و سپس در هشت سال دفاع مقدس را موجب عزت و افتخار مردمان ديار اصفهان قرار داد و خود نيز با حضور مجاهدانه و ايثارگرانه در سنگر مقاومت و ايستادگي برابر جنگ تحميلي استكبار جهاني به شرف جانبازي نائل آمد تا نام و آوازه‌اش براي هميشه زبانزد و راهنماي خاص و عام در عرصه‌هاي سخت و پر خطر پيش روي كشور واقع شود. فرمانده كل سپاه پاسداران در ادامه ضمن تسليت اين مصيبت به مردم شهرستان مباركه و استان اصفهان از درگاه حضرت حق تعالي براي وي علو درجات و رحمت واسعه الهي و همنشيني با حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را طلب كرد.