اخبار کوتاه


لزوم برخورد با عامل جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید

حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه

 

ابلاغ قانون واردات خودروهای کارکرده از سوی رئیس مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به واردات خودروهای کارکرده را برای اجرا ابلاغ کرد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ۳ قانون را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد:
1) قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو
۲) قانون الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور
۳) قانون اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی



نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه 28 خرداد مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، با ماده واحده این لایحه با 178 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. براساس این مصوبه؛ موارد زیر به عنوان مواد (11) تا (13) به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال 1400 و اصلاحات بعدی آن الحاق می شوند.