سرنوشت مشترک دشمنان عاشورا

بررسی‌های میدانی و شواهد مختلف همگی این امر را تأیید می‌کنند که امسال هیئت‌های حسینی و مراسم عزاداری پررونق‌تر، شلوغ‌تر و با حضور بیشتر مردم برگزار شد. اعتقاد و ارادت ملت ایران به مکتب اهل بیت (ع) تاریخی دیرپا و همسان تاریخ تشیع است. بنابراین ایرانیان همچون نگینی درخشان در دریای مواج عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش در طول سده‌های گذشته ابراز ارادت کرده‌اند. اما امسال حضور ملت ایران ویژه‌تر و با جلوه باشکوه‌تری مشاهده شد که پاسخی درخور به دشمنان اهل بیت (ع) و گمراهان بود. پیش از آغاز محرم امسال، یاران فرازمانی و فرامکانی یزید و اهل گمراهی تلاش کردند با ایجاد کمپین‌هایی همچون مشکی نپوشیدن، لباس سفید پوشیدن و عدم حضور در هیئت‌های حسینی مراسم‌های عزاداری شهدای کربلا را از رونق بیندازند.
البته مخالفت با مکتب اهل بیت (ع) تاریخی طولانی دارد و نقطه اتصال همه شروران عالم است؛ از آن خلیفه عباسی که فکر می‌کرد با آب بستن به مزار امام حسین (ع) و شهدای کربلا یاد و نام مکتب حسینی به نسیان سپرده می‌شود تا فوتبالیستی که خام‌اندیشانه به دنبال آن بود که با یک توییت، نور خدا را خاموش کند.
بقایای پهلوی همچنان علیه ارزش‌های مردم ایران
هر کسی در تاریخ دور و نزدیک ما به شرارت و بدطینتی شناخته می‌شود، مخالفت با مکتب حسینی و عزاداری برای شهدای کربلا را هم در کارنامه خود دارد و همه این افراد هم سرنوشت مشترکی دارند که «آوارگی» و «بی آبرویی» دو کلید واژه یکسان سرنوشت و سرگذشت دشمنان اهل بیت (ع) است. حکومت پهلوی که با کودتای انگلیسی سوم اسفند ۱۲۹۹ برسرکار آمد، تلاش کرد مراسم عزاداری و روضه خانگی برای امام حسین (ع) را در ایران به کلی حذف کند. باقی‌مانده‌های این فرقه منحوس هم امسال با بهره‌گرفتن از ابزار‌های رسانه‌ای خود کمپین‌های مختلفی راه‌اندازی کردند که از بین جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران تعداد همراهان این کمپین به ۱۰ نفر هم نرسید.


همین اقدامات نشان می‌دهد که این رژیم منحوس چه نسبتی با ملت ایران دارد که وقتی اکثریت مردم ایران به مکتب و ارزش‌هایی باور دارند، این‌گونه پیاده نظام خود را به توهین به ارزش‌های مردم ایران فرامی‌خواند.
حتی از منظر فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای هم حضور میلیونی مردم در مراسمات عزاداری و سینه‌زنی در این شبکه‌ها سانسور می‌شود، اما چند فیلم انگشت‌شمار توهین‌آمیز با آب و تاب به عنوان باور‌های مردم ایران به مخاطب عرضه می‌شود. البته اقدامات ضد ایرانی و ضد ملی فرقه پهلوی مختص به این امر نیست. بحرین بخشی از کشورمان بود که همین حکومت دست نشانده آن را به عقد خارجی‌ها در آورد.
«رضا پهلوی» که ۴ مرداد ۱۳۲۳ در تبعید و در یک جزیره دور افتاده مرد، در دوران قدرت خود عزاداری برای امام حسین علیه السلام را ممنوع اعلام کرده بود. پوشیدن لباس مشکی، حرکت دسته‌های عزادار در ایام عاشورا و خواندن مرثیه اهل بیت در ختم‌ها نیز بر اساس دستور او ممنوع شد. خفت مقابل خارجی‌ها و گردن‌کشی مقابل ارزش‌های مردم ایران ویژگی مشترک پدر و پسری بود که هر دو در نهایت آواره شدند.
حکومت بنی‌امیه اولین قربانی قیام عاشورا
حکومت بنی‌امیه، اما اولین قربانیان مخالفت و دشمنی با امام حسین (ع) و مکتب عاشورا بود. بعد از واقعه عاشورا حکومت بنی امیه روی آرامش ندید. در همین زمینه حجت‌الاسلام کاشانی از تاریخ‌پژوهان برجسته کشورمان در یکی از سخنرانی‌های خود، می‌گوید: «شهادت امام حسین حکومت بنی امیه را نابود کرد. هم شیعه، هم سنی - مانند ابن عبدربّه که علی بن ابیطالب (ع) را خلیفه چهارم نمی‌داند، یعنی می‌گوید ما سه خلیفه داریم بعد معاویه است - این را نوشته است.»
ایجاد شکاف در حکومت بنی‌امیه و در نهایت نابودی شاخه ابوسفیانی این حکومت با نبرد‌های داخلی و در نهایت واگذار کردن تخت خلافت به عباسیان نتیجه و پیامد قیام عاشورا بود. حتی بعد از قیام عاشورا، یزید و دیگر خلفای بنی‌امیه تلاش می‌کردند که واقعه عاشورا را به گردن دیگری بیندازند و خود را از این جنایت مبرا کنند.
همچنین همه افراد شاخص در کربلا که مقابل لشکر حق ایستادند یا به بدترین شکل کشته شدند یا اینکه دچار امراض درمان‌ناپذیر مختلف شدند.
خلیفه عباسی و داماد صدام حسین
متوکل عباسی یکی از منفورترین و خبیث‌ترین چهره‌های تاریخ است. متوکل نسبت به امیرالمؤمنین و اهل البیت علیهم السلام به شدت هتاک بود. او در سال ۲۳۶ هجری قمری دستور داد که حرم مطهر امام حسین علیه السلام و زمین‌ها و خانه‌های اطراف آن در کربلا ویران شود و آن را شخم بزنند! این هتاکی ۱۷۰ سال پس از واقعه عاشورا رخ داد. متوکل عباسی چند سال بعد در حالی که مست بود به دست فرزندش «منتصر» کشته شد. اواخر سال ۱۳۶۹ و دوسال پس از پایان جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، یک قیام مردمی در عراق شکل گرفت. تقریباً ۹۰ درصد عراق از سلطه صدام خارج شد. این قیام به انتفاضه شعبانیه شهره شد. حسین کامل، داماد صدام حسین مأمور سرکوب شیعیان در کربلا شد. او در بدو ورود به این شهر به رجزخوانی پرداخت و گفت: «من حسین هستم و تو هم حسین هستی. ببینیم کی زودتر دیگری را از بین می‌برد!»
گنبد حرم امام حسین علیه السلام به دستور حسین کامل با گلوله تانک مورد هدف قرار گرفت. بعد‌ها این فرد به دست برادر و پدر خود کشته شد و برادر و پدر او هم بلافاصله به دست گارد ویژه صدام به درک واصل شدند.
فوتبالیست طرفدار یزید
علی کریمی، فوتبالیست سابق و خودفروخته امروز از جمله افرادی است که در یکی دو سال اخیر تلاش کرده با انتشار مطالبی به ارزش‌های دینی مردم توهین کند. او همین اواخر در توییتی حق را به یزید داد و نشان داد که کاملاً در مقابل اکثریت مطلق مردم ایران قرار گرفته است. او پیش از محرم از مردم ایران خواست مشکی نپوشند و ایام محرم را مرتبط با جمهوری اسلامی دانست. بررسی سرنوشت همه مخالفان مکتب حسینی نشان می‌دهد که در همین دنیا به سزای اعمال خود رسیده‌اند و آوارگی، بی آبرویی و در نهایت کشته شدن یا مردن در بدترین شرایط نقطه نهایی دشمنان اهل بیت (ع) است.