امریکا رتبه نخست خودکشی در جهان

امریکا در خودکشی هم اول جهان شد! مطابق آماری که رسانه‌های خارجی منتشر کرده‌اند، در سال ۲۰۲۲ میزان خودکشی در ایالات متحده، بیشتر از همه کشور‌های جهان بوده است. این آمار، پیام‌های قابل تحلیل زیادی دارد. به آخر خط رسیدن امریکایی‌ها، یک نماد است؛ نماد ابتذال فرهنگ و انحطاط زندگی. پیش از این هم آمار‌های مختلفی از وضعیت فقر، تبعیض در دستمزدها، خشونت علیه زنان، آپارتاید علیه رنگین‌پوست‌ها، نقض برابری در آموزش و سایر شاخص‌های حقوق بشری در امریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد اوضاع اجتماعی – فرهنگی در امریکا بغرنج است.
این همه ماجرا نیست، چون غول‌های رسانه‌ای هم در امریکا مستقرند و مأموریت بزک جامعه پلشت امریکایی را به خوبی انجام می‌دهند. انصافاً هم در طول سال‌ها موفق عمل کرده‌اند و توانسته‌اند همچنان «رؤیای امریکایی» را‌تر و تازه نگه دارند.
کم‌کم، اما آمار‌ها پررنگ‌تر و رساتر منتشر می‌شود. امریکا در خودکشی اول جهان شد؛ پس از آمار‌های وحشتناک تجاوز به زنان امریکایی، حالا مشخص شده از هر شش مرد امریکایی هم یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد.
به گزارش «آسوشیتدپرس»، بر اساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا، در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۹۵هزار امریکایی جان خود را بر اثر خودکشی از دست دادند که بالا‌ترین رقم ثبت شده تاکنون است. این آمار نشان می‌دهد که خودکشی در امریکا از زمان جنگ جهانی دوم بیش از هر زمان دیگری قربانی می‌گیرد.


کارشناسان امریکایی هشدار داده‌اند که بررسی دلایل خودکشی پیچیده است و افزایش آمار اخیر ممکن است ناشی از طیف گسترده‌ای از عوامل مانند نرخ بالاتر افسردگی و دسترسی محدود به خدمات بهداشت روان باشد.
روزنامه یو‌اس‌ای تودی هم طی گزارشی که سه روز پیش منتشر شده، اعلام کرده است از هر شش مرد امریکایی، یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. گزارش این روزنامه بر پایه مستندات یکی از سازمان‌هایی است که از مردان مورد تجاوز حمایت می‌کند.