رئیسی: قهرمان باید فقط دغدغه قهرمانی داشته باشد

مراسم تجليل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش ايران و بدرقه كاروان ورزشي اعزامي به بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي 2022 هانگژو، ديروز با حضور آيت‌الله ابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور، برخي از نمايندگان مجلس، مسئولان ورزش كشور، رؤساي فدراسيون‌ها، قهرمانان و مدال‌آوران ورزش كشور، ورزشكاران و مربيان اعزامي به بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي 2022 هانگژو و پيشكسوتان ورزش در سالن اجلاس سران برگزار شد.
در اين مراسم از ورزشكاراني كه در دو سال گذشته موفق به كسب مدال شدند، تجليل به عمل آمد. در ابتداي اين مراسم كيومرث هاشمي، سرپرست وزارت ورزش و جوانان توضيحاتي در خصوص اهداف و برنامه‌هاي ورزش ارائه كرد. ورزش بدون ارزش اعتبار ندارد
سرپرست وزرات ورزش در آغاز حرف‌هاي خود با ارج نهادن به حضور رئيس‌جمهور در جمع ورزشكاران گفت: «حضور ارزشمند جناب رئيس‌جمهور در اين نشست صميمانه، مهر تأييدي است بر درايت رئيس‌جمهوري كه دوستدار ورزش و قدردان قهرمانان بوده و وفاي به عهد را سرلوحه اعمال خويش و دولتش قرار داده است.»
هاشمي ادامه داد: «جناب آقاي رئيس‌جمهور بر حضرتعالي پوشيده نيست كه امروزه به اقتضاي شرايط حاكم بر جهان معاصر، عرصه ورزش به يكي از كانون‌هاي اصلي جنگ نرم تبديل شده و قهرمانان ورزشي به عنوان سفيران نظام جمهوري اسلامي ايران، مسئوليت صيانت و عرضه معرفت‌هاي ايران اسلامي را در ميدان‌هاي بزرگ جهاني برعهده گرفته‌اند. حضور دختران عزيزمان با حجاب اسلامي از بارزترين نكاتی است كه تصوير عظمت زن مسلمان ايراني را در مقياس جهاني بارها و بارها تكرار مي‌كند و به عالميان يادآور مي‌شود؛ «ورزش بدون ارزش» براي نظام جمهوري اسلامي ايران فاقد اعتبار است.» افق‌هاي بلند در ورزش بانوان


در بخش بعدي نازنين ملايي، قهرمان روئينگ كشورمان به نمايندگي از ورزشكاران زن كشور دغدغه‌هاي ورزشكاران را با رئيس‌جمهور كشورمان در میان گذاشت. ملايي در ابتدا با ابراز خوشحالي از فرصتي كه به دست آورده، گفت: «خوشحالم كه بي‌واسطه با شما صحبت می‌كنم‌ و از شما و همه مسئولاني كه ميان مردم مي‌روند، حرف مردم را بي‌واسطه مي‌شنوند و برايشان خواست و نظر مردم مهم است، تشكر مي‌كنم.»
بانوي مدال‌آور ايران ادامه داد: «جناب آقاي رئيس‌جمهور سال گذشته، سال ورزش زنان ايران‌زمين بود. سال تاريخ آفريني‌ها، ركوردشكني‌ها، مدال‌آوري‌ها و اولين‌ها. سال دشت مدال‌ها، بردن مقام‌ها و ايستادن بر سكوهاي افتخار در رشته جمعي و انفرادي. اينجا فرصت شمردن اين افتخارات نيست، اما تعداد و كيفيت اين افتخارآفريني‌ها به‌گونه‌اي بود كه براي اولين‌بار در تاريخ ورزش كشور، آيين تجليل ويژه‌اي براي بانوان برگزار شد و حضرتعالي نيز شخصاً در آن مراسم حضور يافتيد كه جاي تشكر و قدرداني دارد. با همه اين افتخارآفريني‌ها، ورزش بانوان هنوز در آغاز راه خود است و افق‌هاي بلند و بزرگي را در سر دارد. دور نيست روزي كه زنان ورزشكار ايران‌زمين سهمي قابل ستايش از مدال‌هاي المپيك داشته باشند و اين مهم را با مدال‌آوري در بازي‌هاي آسيايي آغاز كرده و به خواست خدا در همين بازي‌هاي پيش‌رو نيز ادامه خواهند داد.»
وي گفت: «اين مهم اما جز با ادامه داشتن حمايت‌ها و رفع و جبران كمبودها و كاستي‌هاي ورزش زنان ممكن نيست. اينكه از حيث ميزان جوايز مدال‌ها و برخورداري از ساير امتيازها تفاوتي ميان زنان و مردان نيست، اينكه همواره در بالاترين سطح به ورزش بانوان و ورزشكاران زن توجه مي‌شود قابل تقدير است، اما همچنان هم از جهت ميزان توسعه ليگ‌ها و باشگاه‌هاي حرفه‌اي، هم زيرساخت‌ها و فضاهاي ورزشي، حمايت از تيم‌هاي ملي بانوان و اردوهاي تداركاتي و آماده‌سازي، وسايل و تجهيزات تمريني و مسابقه‌اي ورزش بانوان نيازمند سرمايه‌گذاري و توجه بيشتر است. بعضي از زنان ورزشكار اين راه دشوار ورزش قهرماني را در كنار وظايف مادري و همسري خود طي مي‌كنند و همين مسئله نيازمند نگاه حمايتي خاص‌تر است. باشد كه در سال‌هاي آينده، مردم ايران و جهان بيشتر از موفقيت‌هاي ورزش زنان و مدال‌آوري‌هاي آنها بشنوند و ورزش بانوان به جايگاه واقعي خود برسد.» بانوان مايه افتخار ورزش هستند
سيدابراهيم رئيسی، رئيس‌جمهور آخرين سخنران اين مراسم بود. رئيسي در ابتداي صحبت‌هاي خود با اشاره به اهميت كسب موفقيت‌هاي ورزشي براي كشور گفت: «دشمنان نمي‌خواهند اين نظامي كه خار چشم زياده‌خواهان و سلطه‌طلبان در عالم است، بماند و قهرمانان ما علاوه ‌بر جايگاهي كه براي خود مي‌آفريند، براي كشور و نظام جمهوري اسلامي هم موجب افتخارند.»
رئيس‌جمهور با اشاره به اهميت بالاي ورزش بانوان اظهار داشت: «بانوان ما افتخارات زيادي در عرصه‌هاي مختلف براي كشور آفريده‌اند، از جمله در حوزه ورزش كه بايد بيش از گذشته مورد حمايت قرار بگيرند. بايد تجهيزات همه رشته‌هاي ورزشي به‌روز باشد و تأمين شود. توجه به معيشت، بيمه و شرايط شغلي ورزشكاران و قهرمانان مهم است و بايد مدنظر قرار گیرد که در اين ‌صورت فعالان اين عرصه آينده خود را بهتر مي‌بينند.»
رئیسی خاطرنشان كرد: «بايد مسئولان مربوطه كاري كنند كه قهرمانان فقط دغدغه قهرماني داشته باشند و ساير دغدغه‌هاي زندگاني و مشكلات مانع آنان نشود. ان‌شاءالله كاروان ورزشي كشورمان با موفقيت در مسابقات چين افتخارآفريني کند و مايه شادي ملت عزيز و قهرمان ايران شود.»