روحانی به اصلاح‌طلبان توجه بیشتری کند

آرمان- احسان اسقایی: حسن روحانی در فضای کاملا رقابتی و در مقابل اجماع رقبا بر روی یک کاندیدای واحد با اجماع و حمایت اصلاح‌طلبان به پیروزی دست یافت. اصلاح‌طلبان همواره و حتی در طول چهارسال گذشته بر عدم سهم‌خواهی از کابینه روحانی تاکید کردند. آنها فضای به وجود آمده در عرصه داخلی وخارجی را برای کشور و منافع ملی مطلوب ارزیابی می‌کنند از این رو توقعی جزء امتداد فضای اعتدالی فعلی که هرگونه تندروی در عرصه داخلی و خارجی را از بین می‌برد، ندارند، در نتیجه همواره با در نظر گرفتن شرایط کشور سعی دارند به روند دولت روحانی کمک کرده و درکابینه دوازدهم نیز بر عدم سهم‌خواهی از دولت تاکید دارند.
فراجناحی اما...
واقعیت این است که دولت روحانی در طول چهار سال گذشته تنها پاسخ آن بخش از حملاتی را داده است که منافع ملی را هدف قرار داده‌اند. افرادی که به توافق هسته‌ای و قرارداد‌های گوناگون نفتی وگازی ایراد گرفته و طرحی هم برای هدایت و پیشرفت کشور ندارند. رئیس جمهور در این سال‌ها به فراجناحی بودن دولت تاکید دارد او امروز هم که با 24 میلیون رای پیروز انتخابات شده، بر استفاده از همه ظرفیت‌‌های کشور برای پیشرفت و آبادانی تاکید دارد. از این رو دولت روحانی فراجناحی است اما به اصلاح امور علاقه‌مند است و تمایل بیشتری به استفاده از اصلاح‌طلبانی که دل در گروی منافع ملی دارند در کابینه خود دارد.
توجه بیشتر


با توجه به عدم سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از دولت، دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اعلام کرده است: چون روحانی به پشتیبانی اصلاح‌طلبان رئیس جمهور شده باید به آنها توجه بیشتری کند. سیدحسین موسوی تبریزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود باید برای کل کشور کار کند، گفت: اما در این کار کردن روش‌ها فرق می‌کند. او با بیان اینکه وقتی یک گروهی در انتخابات از فردی حمایت می‌کنند، خواسته‌های خاصی دارند، اظهار داشت: در این موقعیت هم چون آقای روحانی به پشتیبانی اصلاح‌طلبان رئیس جمهور شده باید به اصلاح‌طلبان توجه بیشتری کند و برای اعضای کابینه افرادی را انتخاب کند که اهداف جریانی را دنبال ‌کنند که در انتخابات از او حمایت کرده‌اند. این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: البته این خواسته‌های خاص به معنای منافع شخصی نیست بلکه در راستای منافع ملی است.