امری غیرقابل قبول و مردود است

 رئیس‌جمهور آمریکا به ایران هشدار داد که در صورتی که شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد نکند، با پیامدهای جدی و تازه‌ای مواجه خواهد شد.
 کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد‌ترامپ و دولت او تلاش‌های خود را برای بازگرداندن و آزادی تمامی شهروندان آمریکایی که به صورت ناعادلانه در سراسر جهان زندانی هستند، تشدید کرده است. این بیانیه اضافه کرده است: ایالات متحده، گروگانگیر‌ها و کشورهایی را که همچنان به گروگانگیری و بازداشت شهروندان ما بدون دلیل و یا دادن حق دادرسی عادلانه ادامه می‌دهند، محکوم می‌کند. در بیانیه کاخ سفید آمده است: ایران چهل سال است که از بازداشت و گروگانگیری به مثابه یک ابزار سیاست دولتی استفاده می‌کند، نمونه تازه از تداوم چنین رویکردی بازداشت اخیر ژیائو وانگ است که او را به ده سال زندان محکوم کرده اند. ژیائو وانگ، پژوهشگر چینی- آمریکایی دانشگاه پرینستون حدود یک سال پیش بازداشت شده ولی خبر بازداشت او روز یک‌شنبه هنگام اعلام حکم زندانش توسط سخنگوی قوه قضائیه به جرم‌ورود غیرقانونی‌به کشور و‌ارسال اطلاعات محرمانه به خارج‌انتشار یافت. کاخ سفید در بیانیه خود تصریح کرده است: ایران مسئول سلامتی کلیه شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور است. کاخ سفید گفته است: رئیس‌جمهور‌ترامپ، از ایران می‌خواهد رابرت لوینسون را بازگرداند و باقر نمازی، سیامک نمازی و تمامی آمریکایی‌های زندانی در این کشور را نیز آزاد کند. کاخ سفید می‌گوید: در صورتی که ایران کلیه شهروندان آمریکایی که به طور ناعادلانه در این کشور زندانی شده‌اند را آزاد نکند، رئیس جمهوری‌ترامپ آماده است تا پیامد‌ها جدی و تازه‌ای را علیه این کشور اعمال کند.
واکنش ایران
از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این بیانیه گفت: اظهارات کاخ سفید چون همیشه مصداق دخالت در امور داخلی ایران و امری غیرقابل قبول و مردود است. بهرام قاسمی اظهار کرد: دستگاه قضایی، دادگاه و قاضی در جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر نظام‌های دموکراتیک کاملا مستقل بوده و مسئولیت بررسی دقیق قضایی مبتنی بر آیین دادرسی عادلانه هرگونه اقدام و رفتار خلاف امنیت ملی کشور را برعهده دارد. براساس اعلام مقامات قضایی کشور، افرادی که در بیانیه کاخ سفید به نام آنها اشاره شده است، براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران دارای اتهاماتی هستند که طبق قانون به آنها رسیدگی می‌شود. همچنین همانگونه که بارها به مقامات آمریکایی اعلام شده است فردی به نام رابرت لوینسون سال‌ها پیش به ایران سفری داشته است که پس از ترک خاک ایران هیچ‌گونه اطلاع جدیدی از سرنوشت وی در اختیار جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.‎
همچنین سخنگوی وزرات خارجه کشورمان به مقامات آمریکایی یادآور شد نسبت به آزادی فوری زندانیان ایرانی در آمریکا که در سال‌های اخیر و به دلایل واهی و بی‌اساس و برخلاف هر گونه موازین  اخلاقی و انسانی در زندان‌های آن کشور در شرایط نامطلوب و سختی به سر می‌برند اقدام و از تعقیب قضایی شماری از شهروندان ایرانی در سایر کشورها که حتی یکی از آنان به علت درخواست بی‌دلیل استرداد آمریکا فوت کرده است، دست بردارند.