بانک ملت ۳۹۸۳ ميليارد ريال سود خالص شناسايي کرد

مديرعامل بانک ملت از شناسايي سه هزار و ۹۸۳ ميليارد ريال سود خالص در اين بانک براي سال مالي ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: در سال گذشته بابت هر سهم بانک ملت ۸۰ ريال سود محقق شده و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام اين بانک از ۰.۶ درصد در سال ۹۴ به ۶.۳ درصد در سال ۹۵ افزايش يافته است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار در مجمع عمومي‌عادي ساليانه اين بانک براي بررسي صورت‌هاي مالي مربوط به سال مالي ۱۳۹۵ گزارش عملکرد هيات مديره را قرائت کرد و افزود: حجم متوسط روزانه معاملات سهام بانک ملت در سال گذشته نسبت به سال ۹۴، سه برابر شده است.
وي به رشد ۵.۳ درصدي دارايي‌ها و رشد ۷.۶۴ درصدي حقوق صاحبان سهام بانک ملت در سال ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: سود خالص بانک نيز از ۳۸۹ ميليارد ريال در سال ۹۴ به سه هزار و ۹۸۳ ميليارد ريال در سال ۹۵ افزايش يافته که نشان دهنده رشد حداقل ۱۰ برابري سود هر سهم است.
دکتر اخلاقي با بيان اين نکته که بانک ملت به عنوان يک بنگاه اقتصادي در پي کسب سود حداکثري براي ذينفعان است، اضافه کرد: تمرکز بر حوزه بين الملل، تاکيد بر مشتري مداري و مراوده هوشمند با مشتريان، ارتقاي کارايي حوزه اعتباري، تاکيد بر مولدسازي دارايي‌ها، تجهيز بهينه منابع از منظر هزينه‌ها، کاراسازي کانال‌هاي فروش و توسعه و توانمندسازي نيروي انساني به عنوان مهم‌ترين مولفه و عامل تحقق برنامه‌ها، از محورهاي فعاليت بانک در سال گذشته بوده است.


وي با تاکيد بر اين نکته که تعداد روابط کارگزاري بانک ملت از ۴۵ مورد در سال ۹۴ به ۱۴۱ مورد در پايان سال گذشته و بيش از ۱۶۰ مورد در مقطع کنوني افزايش يافته است، ادامه داد: برنامه ريزي براي تاسيس شعب جديد در ساير کشورها، ارتقاي فعاليت شعب بانک در ترکيه و ارمنستان، اخذ مجوز فعاليت مجدد شعبه بانک ملت در کشور کره جنوبي، اخذ مجوز فعاليت شعبه بانک در گرجستان و اخذ مجوز فعاليت مجدد في بانک مالزي به عنوان بانک متعلق به بانک ملت، از جمله فعاليت‌هاي بانک ملت در سال گذشته بوده است و در همين راستا، شعب بانک در ترکيه و ارمنستان، رشدي بالغ بر ۴۰۰ درصد را تجربه کرده‌اند.
مديرعامل بانک ملت از رشد چشمگير حجم فعاليت‌هاي ارزي اين بانک در سال گذشته خبر داد و يادآور شد: رشد ۱۳۰۰ درصدي مبلغ گشايش اعتبارات اسنادي و سه تا چهار برابر شدن تعداد اعتبارات اسنادي گشايش يافته، رشد ۲۴۰ درصد مبلغ حواله‌هاي صادره و به طور کلي رشد ۴.۲ برابري حجم عمليات ارزي بانک از جمله موفقيت‌هاي بانک ملت در سال گذشته است.
به گفته وي، حجم عمليات ارزي بانک ملت در سال ۹۴ معادل دو ميليارد و ۸۸۹ ميليون دلار بوده که اين مبلغ در سال گذشته به ۱۲ ميليارد و ۱۵۶ ميليون دلار رسيده است.
دکتر اخلاقي به رشد ۲۳۵ درصدي مبلغ ضمانتنامه‌هاي ارزي صادره هم اشاره کرد و گفت: ميزان ضمانتنامه‌هاي ارزي صادره در سال ۹۴ معادل ۳۶ ميليون دلار بوده که اين رقم در سال ۹۵ به ۱۲۳ ميليون دلار افزايش يافته است.
وي همچنين از حسن اعتماد سهامداران به مديريت ارشد بانک ملت و حفظ سهام اين بانک با وجود اوضاع نه چندان مساعد بازار سرمايه، قدرداني کرد.