اخبار کوتاه


انتشار صورت‌های مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار صورت‌های مالی یک هزار شرکت دولتی در سامانه کدال با دستور رییس جمهور خبر داد. «سید احسان خاندوزی» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به تحقق شعار نظارت ۸۵ میلیون ایرانی بر شرکت‌های دولتی با عنوان «گام دیگر برای نظارت ۸۵ میلیونی»، نوشت: «‏همانطور که وعده کردیم همه شرکت‌های دولتی را شفاف می‌کنیم، امروز با افزایش سه‌ برابری نسبت به سال اول دولت، صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی یا عمومی (۲۸۷ مورد برای اولین بار) را با دستور رئیس‌جمهور منتشر کردیم.» وزیر اقتصاد افزود: «شفافیت پیش‌نیاز مقابله با ناکارآمدی‌ و فساد است.» یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است، به مسئله ارتقای شفافیت درباره شرکت‌های دولتی بازمی‌گردد. امری که با وجود عدم شفافیت صورت‌های مالی عملاً به یک تاریکخانه جدید تبدیل شده بود اما دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن، با انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی بورسی و غیربورسی در این زمینه قدم برداشت.

 

پاسخگویی ۹۲ درصدی در صدور مجوزهای کسب و کار

مدیر کل اداره‌ امور اقتصادی و دارایی استان تهران اعلام کرد که شاخص پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزهای کسب و کار در استان تهران ۹۲ درصد بوده است. داود طبرسا در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح کارکردهای اصلی درگاه ملی مجوزها، مجموع شاخص پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی اصلی در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار در استان تهران در یکساله منتهی به پایان مهرماه سال جاری را ۹۲ درصد اعلام کرد.
وی معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز هر کسب وکار، شفاف سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب وکارها، سهل کردن شرایط، مدارک و زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب وکارها، ثبت نام از متقاضیان دریافت مجوز، راهنمایی و هدایت وی به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز و نیز پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز مورد نظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی درصورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه را از مهمترین کارکردهای درگاه ملی مجوزها عنوان کرد.