هیچ زمان اسرائیل به قبل از طوفان‌الاقصی برنمی‌گردد

وزیر اطلاعات با بیان اینکه به اعتراف سران رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها، هیچ زمان اسرائیل به قبل از طوفان‌الاقصی برنمی‌گردد، گفت: «منشأ این جنایت و تمام این ظلم‌ها به‌عهده آمریکا است و آمریکا باید پاسخگو باشد.»
‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خطیب در سی‌امین همایش روسای حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه ‌‌با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی اظهار داشت: «این ایام با حوادثی روبه‌رو هستیم که تعبیر آیه شریفه 25سوره مبارکه احزاب است؛ خداوند می‌فرماید: به اینها بگویید غضب و غیظی که نسبت به مؤمنین دارند برای آنها خیری نخواهد داشت و نتیجه‌بخش نخواهد بود، آنچه را که از عصبانیت و سختگیری بر مؤمنین نازل می‌کنند یا اجرا می‌کنند بدانید ثمره‌ای برای آنها نخواهد داشت، بلکه مؤمنین به قتال خدا کفایت‌شان می‌کند، جنگ مؤمنین، حمله مؤمنین، عملیات مؤمنین و جهاد مؤمنین است که خدای تبارک‌وتعالی آنها را وعده پیروزی می‌دهد، خداوند متعال در این جهت آن را تضمین و برای مؤمنین قطعی دانسته است. خداوند هم قدرتمند و هم عزت‌بخش است.»

هیچ زمان اسرائیل به قبل از طوفان‌الاقصی برنمی‌گردد
وزیر اطلاعات با اشاره به عملیات رزمندگان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی بیان داشت: «این رژیم با یک عملیاتی که نه چارچوب تجهیزاتی، نه امکانات و نه اطلاعات و تشکیلات آن قابل قیاس با ارتش سرتاپا مسلح و آموزش‌دیده و ارتشی که موردحمایت قدرتمندان دنیا و ابرقدرتِ مدعی یعنی آمریکا نبود با یک نیروی توانمند باایمان، باانگیزه و جهادی از هم پاشید. به اعتراف سران رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها، هیچ زمان اسرائیل به قبل از طوفان‌الاقصی برنمی‌گردد و به تعبیر ما، بعد از طوفان‌الاقصی شرایط اسرائیل تاریخی است و به تعبیر بنده، خود مبدأ تاریخ است. یعنی از این به بعد رژیم صهیونیستی را باید تقسیم کنیم به قبل از طوفان و بعد از طوفان و این نشان‌دهنده زوال و نابودی برای این رژیم است. رژیمی که آماده می‌شد تبدیل به یک قدرت جهانی شود، ناگهان با فروپاشی مواجه شد و این نکته مهمی است و این موضوع بیش از هر موضوع دیگری آنها را ناامید می‌کند و آن زحمات را هدر رفته می‌بینند.»

3گام حامیان اسرائیل برای ثبات و اقتدار رژیم صهیونیستی
خطیب اظهار داشت: «برای ثبات و اقتدار رژیم صهیونیستی و تبدیل چهره امنیتی-نظامی این رژیم به یک چهره متمدن توسعه‌یافته، سه حرکت بزرگ را شروع کردند:



گام اول، تبدیل کردن رژیم اشغالی به یک کشور توسعه‌یافته و فناور بود. امروز در هند، چین، روسیه و آمریکا و خیلی از این غول‌های فناوری بزرگ دنیا، دارندگان تابعیت رژیم صهیونیستی هستند و حضور مدیریتی و فعال و فنی دارند. آنها تلاششان این بود که تا سال 2025این رژیم اشغالی را تبدیل به یک مرکز بزرگ فناوری دنیا کنند و هزینه‌های گزافی را در این جهت خرج کردند.در گام دوم، تلاش کردند با عادی‌سازی روابط با کشورها، این رژیم را در دنیا تثبیت کنند و عملاً روابطش را با همه دنیا اصلاح و آن را به یک کشور توانمند ازنظر دیپلماسی فعال و نقش‌آفرین در دنیا، تبدیل کنند.
گام سوم، تلاش برای ایجاد بازدارندگی بود. آنها بسیار کوشیدند -نمونه‌ای از آن را در سال گذشته در جنگ ترکیبی مشاهده کردیم- محوریت رژیم صهیونیستی در اقدامات و عملیات‌هایی که نشان‌دهنده قدرت و در جهت ایجاد بازدارندگی است در آمریکای لاتین، در کشور‌های آفریقایی، ایران و در کشور‌های منطقه، آذربایجان و خیلی از کشور‌های دیگر، نقش مؤثر عملیاتی داشته باشد؛ رژیم صهیونیستی به شکل‌های مختلف این نقش را ایفا کرد.»

تشریح سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه
وزیر اطلاعات با تشریح سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه بیان داشت: «آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده بودند، هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین آمریکا بشود مگر رژیم صهیونیستی. این برنامه‌ای بود که در کوتاه‌مدت می‌خواستند آن را اجرایی و عملیاتی کنند و جلساتی را در مورد داعش، کرد‌ها و در موضوعات مختلف در سرزمین‌های اشغالی برگزار کردند و سران آنها را به شکل علنی یا غیرعلنی به آنجا کشاندند، همانطور که در بحث جنگ ترکیبی نسبت به ضدانقلاب و معاندین انجام دادند، همین تلاش را در کشور‌های دیگر صورت دادند و عملیات طوفان‌الاقصی یکی از راهبردی‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌های آمریکایی‌ها را در منطقه از بین برد.»

راهبرد غربی‌ها و آمریکا در منطقه تغییر خواهد کرد
خطیب با اشاره به تحولات منطقه بیان داشت: «راهبرد آمریکایی‌ها، چینی‌ها، روس‌ها و هر کشوری در منطقه غرب آسیا تغییر خواهد کرد. این ثمره و برکت جهادی است که انجام‌شده و هیچ‌کس نمی‌تواند براساس راهبرد‌هایی که تاکنون بر آن تکیه داشته برنامه‌ریزی‌هایش را تداوم ببخشد، به همین دلیل اظهارنظر‌های اندیشکده‌های غربی نشان‌دهنده سردرگمی در راهبرد است. راهبرد غربی‌ها و آمریکا در منطقه قطعاً تغییر خواهد کرد که هنوز نتوانسته‌اند در مورد آن تصمیم بگیرند.»